no to ciekawe jaka byla dokladnosc ustawienia zbieznosci, skoro miaales rozne cisnienia w kolach.....
no to ciekawe jaka byla dokladnosc ustawienia zbieznosci, skoro miaales rozne cisnienia w kolach.....
Ja też tak mam - tylko, że auto ściąg mi na lewą stronę. Niestety u mnie tak na 99% to wina opon - zbieram się do wymiany chociaż bieżnik jest bardzo ładny, opony kupione rok temu. Na zimówkach nie mam efektu ściągania. Żeby zobaczyć którą parę wymienić zrobiłem taką próbę. Przy zmianie z zimowych na letnie założyłem tylko 2 opony letnie do tyłu a z przodu zostawiłem zimówki. Auto nie ściągało - po założeniu z przodu letnich - auto jak rok temu zaczęło ściągać.
Opony i tak są do wymiany bo mają za miękkie boki - czuć to mocno w zakrętach. W aucie standardowym by to nie przeszkadzało, ale w Alfie polecam opony ze sztywnym bokiem.
wal_kon
wiesz kolego ducrider ,ty chyba masz rację z tymi oponami.to są opony asymetryczno-kierunkowe.czyli cztery są założone jednakowo i to może być przyczyną ściągania.muszę to sprawdzić.dzięki za podpowiedź!
no dobra ale jak je zalozyć żeby nie ściągały???
dodam że ciśnienie w oponach sprawdzałem i jest jednakowe.
moja druga ulubienica...
może tylne przeżuć na przód albo załóż zimówki w ramach testowych![]()
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...
U mnie też problemem były opony, na zimie nic - zmiana na lato i ciągnie lekko w prawo.
dowiedz się jak by mogła wyglądać reklamacja takich opon. Może uznają Ci je jako oponki z wadą fabryczną.. Tylko wpierw popróbuj je poprzekładać... lewe na prawe.. Jeśli zrobisz to tylko za pomocą lewarka i klucza do kół, to oczywiście będą odwrócone w drugą stronę bieżnikiem ( niezgodnie z kierunkiem jazdy ) Na suchej nawierzchni większego znaczenia to nie będzie miało ale po mokrym tak jeździć nie możesz.
A jaka masz w ogóle markę opon , masz może taki profil opony ,bo na takich właśnie profilach lubi autka ściągać na pochylonych nawierzchniach .
witam!!!mam opony nokian NRVi ,takie jak w tym linku:
OPONY.COM.PL - testy opon - Opona Nokian NRVi - test opony
więc zamieniłem miejscami koła przednie,i czuć w zasadzie jakąś poprawę bo nie ściąga.tylko ze opony obracają się nie zgodnie ze strzałkami,a przecież nie mogę jeździć na oponach które są odwrotnie założone...
spróbuję jeszcze zrobić tak:przywrócę koła do pierwotnego stanu,czyli prawidłowo a następnie zamienię tylko koła z lewej strony,przód na tył.
pozdrawiam!!!
moja druga ulubienica...
Witaj,w opisie tej opony z tego linku znalazłem to UWAGA: Spsoób montażu opon Nokian NRVi.
Pomimo tego, że opona jest asymetryczna i kierunkowa, zgodnie z zaleceniami producenta, pod uwagę należy brać jedynie kierunek toczenia opony, powinna być ona zamontowana na auto zgodnie ze strzałką umieszczoną na boku opony. W wypadku modelu NRVi nie występuje podział na opony lewe i prawe.: Ja wywnioskowałem z tego ze możesz tak jeździć .
Ostatnio edytowane przez Ducrider ; 06-05-2009 o 10:26
też czytałem tą informację,ale itak wciąż jestem zdegustowany...
dzisiaj zrobiłem małą trasę i jednak samochód wciąż ma tendencję do ściągania w lewo.(&@#$*""?@!!!)
już sam nie wiem czy jestem po prostu przewrażliwiony czy jednak coś jest źle.na oponach nie widać śladu złego ścierania,obie krawędzie opony wyglądają jednakowo a zawieszenie pracuje bez zarzutu.
skłaniam się ku temu żeby odżałować te 40€ i zrobić jeszcze raz geometrię ale tu w holandii.
tylko czy to ma sens??czy to olać...
moja druga ulubienica...