Strona 142 z 158 PierwszyPierwszy ... 4292132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,411 do 1,420 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1411
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Remont, który usuwa skutki, a zostawia przyczyny nie ma sensu, bo wszystko powróci…
    - coś mi to przypomina działanie medycyny alopatycznej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #1412
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Trudno usunąć coś co wystąpiło po remoncie, czymś co było już przed nim.

    - raczej coś inne…
    - CSS, Dx, hall/ckp, ale poprawnie odpalała. Dp, cewek nie sprawdzałam.
    https://www.dropbox.com/s/5ow1mvahsgalheb/css2.mwf?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/nvj65q3b8p6x918/css5.mwf?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/bxpxig81mi...all11.zip?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/qrabkng18nhp8t1/dx1.zip?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/pg4ic94nyge9gsl/dx.zip?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/djdwob5s2yfvxdu/hal1.zip?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/5owx4864bsbjfpy/hall.zip?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/le1slax6bl...zruch.zip?dl=0

    - Dołączyłam hall/CKP zaraz po wymianie rozrządu dla porównania.
    https://www.dropbox.com/s/6qkp6soigjaqjzr/css1.mwf?dl=0

    - MES – rozruch po nocy, ciężki, ale bez p0301 i z ciśnieniem oleju ok. 7bar. Laptop mi się rozładował., więc do 75st tylko.
    MES_rozruch.zip

    MES_Dp.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 19-02-2016 o 00:41

  3. #1413
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wymiana katalizatora byłaby w tych warunkach pracy silnika absurdem.

    Nie funkcjonuje poprawnie sterowanie zaworami.
    - punkt na kole wału identyfikowany przez czujnik CKP przesunął się o 3 zęby (18 – 20 st) w stosunku do pierwszego piku sygnału Halla dla cyl. 1.
    ----- tam chyba do 1 piku powinno być 60st.
    ----- sterownik wyjdzie na jakiś błąd czujnika halla, jeśli to przesunięcie przekroczy ileś zębów, może 6, albo 8.
    - nie wiem, czy to świadczy o przestawionym rozrządzie.
    - albo rzeczywiście ciśnienie oleju jest niedobre,
    - albo czujnik CKP się wysypał,
    - albo koło zębate (zapłonowe) wału jest krzywe lub uszkodzone,
    - albo zmieniacz fazy się wysypał, brak stosownego sterowania wałkami rozrządu.
    ------ tam nie ma nic innego, a coś musi brać udział w realizacji wewn. EGR, nawet jak ECU nie przełącza fazy. Regulacja ciśnieniem oleju… nie wiem. Ale innej możliwości chyba nie ma.
    - bo trochę takie miałam wrażenie, że na małych otwarciach TP lepiej mi przyspiesza, niż na TPmax, ale to może być złudne, bo nie wszystko może zauważam. Raczej słynę z gapowatości.
    - trudno stwierdzić, ale na pewno takie przesunięcie sygnałów nie powinno mieć miejsca, źle będzie podawał paliwo.

    Jutro wstawiam ją do ASO, razem z wykresami z czujników, podciśnienia i wykresem z AD. Jaki to ma sens – zapewne żadnego. Zobaczę po prostu, co powiedzą, czy coś zrobią. Potrzebna mi jest opinia serwisu, inna niż ta co była dotąd… i wiedza, czy rozrząd jest w porządku. Nie ma wyjścia, niech sprawdzą rozrząd, kompresję, ciśnienie oleju i co tam uznają. Pewnie będę musiała wymienić wariator i znowu rozrząd… jeśli ciśnienie będzie zbliżone jak na pompie. Jeśli nie będzie, to raczej nie ma sensu robić już nic, oprócz otwarcia silnika. Raczej opieka paliatywna, by dojechała na kołach.

    Sprawdziłam log, bardziej z ciekawości, bo od piątku nie wyrzuciła MCSFu…. Trzyma sobie wszystko w poczekalni. Poprawnie, akurat odpalała, w jeździe przyspiesza, jałowy jest zły. Dużo nie jeździłam, wyłącznie po mieście. Kiedy powstały błędy, oprócz tych z jałowego, nie wiem.

    - Dp zrobiłam trochę źle, ale trudno, już mi się nie chciało powtarzać. Pochrzaniło mi się coś. A to i tak niewiele zmienia. Może powtórzę jak odbiorę GT z serwisu, bo z tego to wychodzi, że kompresja jakby siadła.

    Napiszę co powiedzieli, a potem to już dopiero po remoncie. Bo co można napisać widząc całkiem okropny wykres podciśnienia. Nawet końcówka wykresu siadła, jest niepoprawna… Jestem na najlepszej drodze, by zebrać wszystkie możliwe, niepoprawne przebiegi…


    FESLog_1602222153_Alfa Romeo GT JTS 2.0.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS.jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	191983   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	css2.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	74.0 KB
ID:	191984   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dp_aktual.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	108.2 KB
ID:	191985   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dp_po_remoncie.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	105.8 KB
ID:	191986   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hall_aktual.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	108.8 KB
ID:	191988  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hall_po_ustawieniu_rozrządu.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	117.3 KB
ID:	191989  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-02-2016 o 01:36

  4. #1414
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - rozrząd ustawiony poprawnie, pasek napięty poprawnie, mechanicznie zsynchronizowany
    - kompresja statyczna 1-2-3-4: 17,5-17-17-17,5
    - ciśnienia oleju na czujniku w bloku nie zmierzono, ze względu na brak odpowiednich przyrządów pomiarowych dla takiej lokalizacji czujnika
    - wg nich panewek nie słychać, ani nic specjalnego w silniku, silnik pracuje nierówno na jałowym, pali na bogato.
    Podciśnienie, synchronizacja hall/ckp – nie wiedzą – zalecono przekierowanie pojazdu do głównego technika ASO, jak wróci z urlopu.
    Wariator – muszę zdecydować, nie mogą ani wykluczyć, ani potwierdzić.

    usługa.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-02-2016 o 22:32

  5. #1415
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    W ten sposób można rozpocząć po raz kolejny rajd po warsztatach… i w szybkim czasie przepuścić kasę przeznaczoną na remont silnika…

    Kompresja jest wysoka, a to tylko mówi, że nic tam gwałtownego się nie zadziało. Nawet jak nie odłączyli pompy paliwa, to i tak jest wysoka. Nie zapytałam, ale widziałam już kilka pomiarów i nigdy nie odłączali zasilania wtrysku. Tak czy owak jest za wysoka. Za wysoka kompresja była problemem już po remoncie. Silnik nadal, może jeszcze nie bierze oleju w takich ilościach, żeby znaleźć w tym przyczynę aż takiej kompresji, w sensie, że tak się uszczelnia, jakby sobie robił próbę olejową. Ale cofa olej do kolektora, więc tam oleju ma pod dostatkiem. W ASO kompresji się nie czepiali, że dobra, ale jest za wysoka. Jak dojdzie zapłon na zimnym, to potrzebny mi aku z disla… Najgorszy z caseów, bo nic konkretnego wykryć nie można zwykłymi testami silnika, coś jest tak subtelnego, że kompresja statyczna tego nie wykrywa, może jeszcze nie wykrywa. Nie chce mi się na podwórku badać już kompresji… ale jeśli nie bierze oleju litrami, to taka kompresja ma złe rokowanie, chyba.

    Nawet nie pytałam jak sprawdzili zasilanie wtrysku, nie sprawdzili, świece wyczyścili, all. Powiedzieli, że pojazd jest sprawny, tyle, że ten jałowy, ostatecznie jeździ. Pojechałam tam licząc, że mają normy napięciowe dla czujnika wału i że będzie inżynier, który spojrzy na wykresy. Nie znam norm dla czujnika wału, więc sama nie mogę nic ustalić. I czy rozrząd nie przeskoczył, to wydawało mi się istotne. Chodziło mi też o te panewki, było 3 mechaników i żaden nie słyszał panewek. Główny technik wraca po 07.03. Wstępnie się umówiłam, ale po tej wizycie to nie wiem…
    Akurat ten warsztat, który wymieniał rozrząd miał urlop. Umówiłam się na czwartek, zostawię im samochód, zdecydowałam się na wymianę wariatora i czujnika wałka. Zostanie czujnik wału i koło. Twierdzą, że mogą sprawdzić mechanicznie wariator, nie wiem czy można. I że mam poczekać, aż ocenią z zakresem wymian, bo zwyczajowo robię plany na bogato. Mechanik mi mówił, że nie ma możliwości, aby niepoprawnie zamontować czujnik wału.
    - Idea testów jest taka, że sprawdzamy po kolei, a ten rozjazd doszedł, więc… Nie liczę, że uda się naprawić w ten sposób GT, różnica między bankami w FT sięga 7 – 8 pkt. procentowych… ale wykres Px, MAF, lambda na jałowym i to co się teraz dzieje podczas przyspieszania, to są nowe objawy, przepływ dotukło. Nie musi to mieć związku, ale…

    Bo teraz, oprócz korekt rozjechała się synchronizacja wału i wałka. To nowe jest. Nawet jak się wsadzi nowy silnik z fabryki, to będzie źle palić z racji tego. Można to mieć na uwadze, ale skoro i tak czekam, to może taka próba nie zaszkodzi. Chcę to sprawdzić, chyba. W pozycji MAR rozrząd synchronizuje na takim stopniu jak wcześniej, ale po rozruchu już nie.
    Nie robiłam testów. Jak się pogoda poprawi, powtórzę test Dp poprawnie, robiłam go na zamkniętej TP i nie odłączyłam pompy… I sprawdzę jeszcze do czwartku, czy hall zmienia pozycję względem CKP, czy stoi.
    - na ten moment, wyrzuca co kilka dni MCSF == p1173, p1175 nie powtórzyło się, raz cofnął MCSF w jeździe miejskiej. W trasie nie jechałam.
    - odpala niby poprawnie, ale na wykresie było widać, że w stosunku do kiedyś, rozrusznik kręci dłużej o jeden cylinder. Wg mnie zalewa ją paliwem teraz. Nie wiem idiotycznie może, ale rozrusznik nie daje rady tej kompresji.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 01-03-2016 o 01:11

  6. #1416
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Nie wiem ale rozrusznik nie daje rady tej kompresji.
    - to będzie widać na skrypcie z testu akumulatora.
    - wszystkie wykresy pokazuja brak efektywności na 1 cylindrze, raz nawet pierwszy cylinder się wyłaczył, lub go ECu wyłaczyło.
    - zobacz jak silnik staruje, bez 1 cylindra, który dołącza pózniej.
    - parametry: TDC 15 cyl, zapłon 13 cylinder, dewiacja koła żebowego - poprawna, w normie, software 4.4.2.9, CSS version 2.03.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS wzorcowy1.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	97.7 KB
ID:	192898   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS2.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	102.6 KB
ID:	192900   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS3.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	90.6 KB
ID:	192901  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-03-2016 o 07:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #1417
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    MES_txt.zip
    hall_ckp_Tp1.zip
    hall_ckp_Tp.zip
    hall_ckp_2.zip
    hall_ckp_1.zip
    Dp_1_bez_pompy1.zip
    Dp_1_bez_pompy.zip
    eipower_bez1cyl.zip
    eipower_4cyl.zip

    No tak. To co tkwi od remontu, zdaje się, że jedynie kolejny remont może usunąć. Tylko, że co to jest, że ma aż taki wpływ na pulsacje podciśnienia całego silnika i aż taką emisję spalin.I że mimo przebiegu za bardzo się nie zmienia. Zwykle jak pokazują to górny pik podciśnienia jest mniejszy. Ta kompresja mnie naprawdę zmartwiła. Nagar był przed remontem, pobór oleju też był, a kompresja była ok. 14 bar. To nielogiczne jest wszystko. To wygląda, że wszystko będzie trzeba wywalić.
    Myślisz, że ta rozjechana synchronizacja czujników jest zależna od tego? Bo założyłam, że nie...
    Stała trochę, silnik zimny, ale problemów z rozruchem nie było. Utrafić kiedy są to nie wiem, czy mi się uda, żeby oscyloskop był podłączony. EiPower zobaczę jeszcze po nocy.

    Poszukam jeszcze podobnych wykresów podciśnienia, może coś ktoś opisał. Niestety, jestem za głupia, żeby to analizować i na tej podstawie znaleźć przyczynę.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 02-03-2016 o 00:29

  8. #1418
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    eipower_1_ciężki_start.zip
    eipower_2_ciężki_start.zip
    eipower_3_bez_cyl1_ciężki_start.zip

    Ciężki rozruch:
    - 1 pomiar zepsułam, bo pomyłkowo ustawiłam zakres sondy prądowej na 100A
    - ale za każdym razem źle odpalała. Tak nagle zaskakuje wtedy.
    - na 3 bz

    Na tamtym boschu to za którymś razem odpalała, ale jak odpaliła to już chyba poprawnie. Takie miałam wrażenie, bo parametrów nie sprawdzałam.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 02-03-2016 o 10:41

  9. #1419
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    załozyłem że akumulator ma parametry 640A, sonda APPa32 /600A, czułośc 1 mV/A... pierwszy wykres, to problem chyba kompresji, kolejne to jest juz dobrze...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kompresja -JTS.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	57.6 KB
ID:	193128   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kompresja bez 1 cyl.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	56.2 KB
ID:	193129  

  10. #1420
    Użytkownik Świeżak Avatar zbieracz-szkła
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 166 3.0 V6 FL, Alfa 156 JTS
    Postów
    72

    Domyślnie

    Witam, posiadam Alfę 156 z silnikiem 2.0 JTS
    Dostałem błędy katalizatora więc postanowiłem pobadać auto MESem.
    Niestety zrobiłem jakąś głupotę i straciłem plik z wykresami, ale moje sondy za katalizatorem co kilka, kilkanaście sekund skaczą pomiędzy 0 a 1V co by mi sugerowało, że rzeczywiście katalizator nie spełnia swojego zadania.

    W jaki sposób mam testować sondy przed katalizatorem? Na razie zauważyłem, że lekko oscylują wokół 1,4 - 1,5 V a czasem wyskakują na 4 - 5 V i natychmiast wracają do poziomu 1,4

    Będę bardzo wdzięczny za wskazówki i jestem gotów zrobić masę testów.
    Ostatnio edytowane przez zbieracz-szkła ; 04-03-2016 o 21:29

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory