Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Bixenon 156 przed fl kilka pytań

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    w Alfie mijania żarówki łatwo źle założyć, może zamiast na drogę to Ci w niebo świecą, z tego co pamiętam taka wypustka musi być u góry gdy ją wsadzasz i podczas zakładania drucików musisz przytrzymywać żarówkę w tej pozycji bo inaczej znowu zmieni swoje położenie. Ew ktoś tak wyregulował mechanicznie że za wysoko świecą. Wtedy możesz sobie na silniczku to wyregulować

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    O kurde jutro sprawdzę bo dzisiaj już ciemno , u mnie problem jest taki że na max wysokości lampy jeszcze za nisko święcą wina mocowania lamp ? Czy może ktoś kiedyś demontował i coś źle złożył ?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    są na maksa w górę ale ustawione na pokrętle na 0 czy regulowałeś lampą

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    0 na pokrętle

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Witam,

    Co do palników ksenonowych są 2 rodzaje D2S i D2R (są też inne rodzaje ale po co sobie głowę zawracać w tej dyskusji i tak ich nikt nie użyje)
    "S" - do projektorowych (soczewkowych)
    "R" - do "zwykłych" reflektorów ale mszą być FF - wieloparaboloidalne (strumień światła kształtowany na odbłyśniku z "gładką" szybą) patrz np. Królowa Lawet - Laguna II
    Typ "R" ma przesłonkę tak żeby miało to w miarę ręce i nogi...
    Oczywiście mówimy o reflektorach specjalnie zaprojektowanych do palników ksenonowych.

    Wkładając palnik ksenonowy do reflektora zaprojektowanego na żarówkę halogenową prawdopodobnie zmieniamy ogniskową (inne umiejscowienie ługu w palniku względem żarnika żarówki halogenowej - jak ktoś nie potrafi zrozumieć, to niech sobie sprawdzi długości od podstawy do "miejsca które świeci" w obu typach źródeł światła i narysuje - poziom: fizyka max kl1 technikum/liceum).

    Co do homologacji - oficjalnie traci się ją po jakiejkolwiek ingerencji w reflektory, niestety.

    Da się znaleźć reflektory do AR156 przed FL z oznaczeniami DC(ksenon mijania)+ HR(halogen drogowe) / HCR(halogen mijania + halogen drogowe)- oba oznaczenia na jednym kloszu.
    Nie ma natomiast oznaczeń DC/R (bixenon) i jak ktokolwiek będzie znał się na rzeczy to niestety będzie problem.

    Soczewki, które chcesz kupić podpadają dodatkowo z tego względu, że nie pasuje tam standardowy palnik D2S (wchodzą tam "żarniki H1" jak to określił sprzedawca).
    Soczewki można pooglądać i w miarę PORÓWNAĆ na zdjęciach np. tu: (to nie mój sklep, więc chyba reklama to nie będzie) ---> https://hidretrofit.pl/kategoria-produktu/soczewki-2/

    Ja mam takie coś zamontowane https://hidretrofit.pl/sklep/fx-r-2-0-25-bi-xenon/
    Świeci naprawdę bardzo dobrze...

    Spryskiwacze, które chcesz kupić nie są wysokociśnieniowe. Zgodnie z wymogami dla świateł wyładowczych przy takich spryskiwaczach wymagane są dodatkowo wycieraczki reflektorów .
    Musisz kupić spryskiwacze wysokociśnieniowe i oczywiście specjalną pompkę do nich nie mówiąc już o rurkach itd...
    Poziomowanie pozostawiam bez większego komentarza, da się zrobić (elektronicy) / kupić ---> https://www.youtube.com/watch?v=Y-5r2TkWKrw
    Barwa światła - z tego co wiem, dopuszczalna prawem jest maksymalna temperatura 5000K. Szczerze powiem nie zaryzykował bym do tak starego auta tej barwy, po prostu podpada.

    Sam mam D2S 4300K... + Osramy 4200K na drogowe. Mam to 1,5 roku i na razie (odpukać) zero problemów.

    Jak chcesz mieć lepsze światło bez masakrycznych inwestycji to polecam:
    Żarówki H1/H7 Osram cool blue intense (wersja 4200K bo 5000 nie ma homologacji) - nie bać się niebieskawego szkiełka jak w rasowych chińczykach z marketu! Te świecą naprawdę DOBRZE i nie są kosmicznie drogie!
    + ew. możesz zainstalować jakieś soczewki na szybki montaż - najlepiej coś mniej chińskiego niż to co zaproponowałeś.

    PZDR.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    może inaczej ja też mam takie soczewki i też planuje je założyć ;p
    zrobię spryskiwacz a kumpel elektronik coś ala poziomowanie tzn przy załączeniu świateł soczewka będzie przez chwilę latać góra dół i się stabilizować tak jak w przypadku poziomowania ;p do tego naklejka homologacji z allegro i temat ominięty ;p
    soczewka bardzo fajna sprawa ale niestety mój projekt z soczewką czeka na lepsze czasy..... niestety remont alfy trochę zabolał po kieszeni i czuję się teraz niczym rumunka smarująca chleb gównem pod kościołem ;p

Podobne wątki

  1. Alfa 147 - kilka pytań przed montażem
    Utworzone przez Roswell w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 16:20
  2. [147] kilka pytań przed zakupem.
    Utworzone przez Drifter w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 07:43
  3. Kilka pytań przed kupnem.
    Utworzone przez kmop w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory