Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: [147] Swap z 1.6 na ...?

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Jeździ zmiela skrzynie namiętnie i z tego co ostatnio gadałem z kivim to na turbinie kinugawa td05 -Td06 jest tam w tej chwili 450koni
    Wow!!! Dym z opon do 4 biegu

  2. #32
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    A jest gdzieś o auto opisywane poza postami z 2011-12 ?

    Przy następnej rozmowie namów go na założenie tematu w dziale projekty.
    Namawiałem - przypomnę mu się

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    W jednym IMTM się mylisz - to nie jedyna 1.6 która została uturbiona - dawno dawno temu była jeszcze Robaka 156 1.6 Turbo zdaje się przez grabowskiego turbiona. Co do tej rozmowy całej to mam ochotę ja mocno skrócić . IMTM w moim odzuciu mega tunera z siebie nie zrobił napewno stara się udowodnić że wie więcej niż inni (czego się nie da nie zauważyć). Może Panowie weźcie na wstrzymanie i zapraszam na whisky do mnie - siewcu ma blisko a imtm z racji mniejszego stażu na forum dojedzie

    PS. Jedno co powtarzam od zawsze - ja się cieszę że ktokolwiek cokolwiek grzebie w tych wozach - scena tuningu alfy praktycznie nie istnieje a jak już jest to wszyscy się brandzlują nad spasem a że wóz na starych kondonach stoi bo wypas felgi pochłoneły 90% budżetu to już nikt nie mówi. Im więcej performance ogólnie rozumianego tym lepiej - nawet w tak "beznadziejnych" przypadkach jak 147 w 1.6 kibel. Panowie grzebcie ile się da nawet jak to będzie kompletnie durny pomysł . A jak coś wybuchnie nie bać się chwalić na forum - będzie dla potomnych.
    PS2. Przemyslałem umówmy się - dyskusja o modyfikacjach na "jakimś" poziomie zostają reszta smietnik
    no przyjechać nie da rady, teraz mam "trochę" dalej do legnicy może kiedyś skorzystam skorzystam

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał imtm Zobacz post
    Nie wiem skąd Twoja opinia że mam jakiś samozachwyt nad sobą i że myślę że jestem świetnym tunerem - miałem pomysł i go zrealizowałem. Jakieś dziwne kompleksy przebijają przez Twoje wypowiedzi. Co do stopu metali...Wyobraź sobie że masz przed sobą korbowód odkuty ze stali np. 40H i jesteś zainteresowany odchudzeniem tego korbowodu przy założonym współczynniku bezpieczeństwa np. 1.3. Znając średnie ciśnienie użyteczne silnika i wykres indykatorowy, można policzyć przekrój dwuteownika tworzącego trzon korbowodu, przekrój stopy, naciski na sworzeń. Później znając stosunek r/l możesz wyliczyć jakie siły działają na płaszcz tłoka i ewentualnie podjąć decyzję o zmniejszeniu powierzchni płaszcza na tyle żeby mieścić się w dopuszczalnych naciskach. Takie umiejętności nie sa potrzebne jak powielasz schemat pod tytułem turbo w Hondzie. Bierzesz gotowy kit, czytasz tysiące postów którzy to już zrobili i tyle.
    Nie mam zamiaru dochodzić do granicy tego silnika bo to jest bez sensu. Zresztą napisałem na początku wątku o turbo jakie sa założenia mojego projektu wiec nie wpieraj mi opowieści dziwnych treści. Nie taki cel był tej zabawy. Gdybym chciał szukać limitów, to właśnie zrobiłbym sobie założenia np 220KM, policzył ile wytrzymają korbowody, założył kute tłoki itp. Do tego właśnie potrzebna jest książkowa wiedza, mechanika, wytrzymałość materiałów itp. Ale oczywiście są ludzie na świecie którzy twierdzą że nie są na tyle głupi żeby czytać książki...

    Czy to jesteś Ty?
    http://forum.subaru.pl/index.php?/to...co-to-oznacza/
    Załącznik 194365

    prościej, taniej i szybciej jest sięgnąć po sprawdzone rozwiązania z dostępnym know how, wychodzi taniej i efekty są lepsze. a rzeźba dla rzeźby...
    No właśnie....Tyle że kiedyś ktoś robił to pierwszy raz i może spotkał takiego gościa jak Ty....
    wiesz co, to wklejanie linków jest co najmniej żałosne widać, że brak Ci argumentów i próbujesz mi za wszelką cenę udowodnić, że się nie znam. ja już powiedziałem, mój kontakt z samochodami ograniczał się do sprzątania przed warsztatem z zamkniętymi drzwiami i tej wersji się trzymajmy. Ty wiesz więcej, Ty wiesz lepiej a jeszcze wklejasz linki z dyskusji w temacie, gdzie pytanie było skierowane do importera albo screena z forum, gdzie tak naprawdę należało się MOŻE 10% ostrzeżeń - ale nie było Cię tam, nie wiesz za co to było, nie wiesz jaka była sytuacja, kto to dawał itd itp. ale skrytykować warto dlatego udział w tym temacie kończę, bo jak już byłeś tak bardzo zdeterminowany, aby przekopać internet szukając informacji o mnie to znaczy, że coś musiało zaboleć. tylko co...

    ps. teoretyczne wyliczenia odnośnie wytrzymałości stopów metali, płaszczu tłoka itd itp zostaw sobie dla siebie, nie znam tunera który z tego korzysta a jakoś jeżdżą auta i to dużo bardziej obciążone niż Twoje.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    wiesz co, to wklejanie linków jest co najmniej żałosne widać, że brak Ci argumentów i próbujesz mi za wszelką cenę udowodnić, że się nie znam. ja już powiedziałem, mój kontakt z samochodami ograniczał się do sprzątania przed warsztatem z zamkniętymi drzwiami i tej wersji się trzymajmy. Ty wiesz więcej, Ty wiesz lepiej a jeszcze wklejasz linki z dyskusji w temacie, gdzie pytanie było skierowane do importera albo screena z forum, gdzie tak naprawdę należało się MOŻE 10% ostrzeżeń - ale nie było Cię tam, nie wiesz za co to było, nie wiesz jaka była sytuacja, kto to dawał itd itp. ale skrytykować warto dlatego udział w tym temacie kończę, bo jak już byłeś tak bardzo zdeterminowany, aby przekopać internet szukając informacji o mnie to znaczy, że coś musiało zaboleć. tylko co...

    ps. teoretyczne wyliczenia odnośnie wytrzymałości stopów metali, płaszczu tłoka itd itp zostaw sobie dla siebie, nie znam tunera który z tego korzysta a jakoś jeżdżą auta i to dużo bardziej obciążone niż Twoje.
    Wkleiłem te linki nie żeby udowodnić że się nie znasz, ale po to żeby pokazać że lubisz trollować i czasem brak Ci kultury osobistej. A teoretyczne obliczenia zrobili ludzie którzy produkują np. korbowody stąd maja pewnośc że wytrzymają deklarowane przez nich wartości. Nie wyobrażam sobie wyprodukowania czegoś bez uprzednich obliczeń. Bo to byłaby rzeźba i brak profesjonalizmu. Nie chcę Ciebie przekonywac żeby wział jakiś silnik i policzył sobie wszystkie elementy. Choć taka nauka zapewne by nie zaszkodziła.

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    temat trollowania(jeśli chodzi o ccp) jest zbyt skomplikowany, żeby to wytłumaczyć - nie twierdzę, żeby tego nie było, ale z pewnych względów ludzie od których dostawałem warny bardzo mnie nie lubili i szukali na siłę okazji, żeby mi te warny dać, nie zawsze zgodnie z prawdą - a jeśli admin trzymał ich stronę(bo są kolegami) to gdzie ja się miałem odwołać odnośnie słuszności? a brak kultury to co innego, nawet sam za siebie za kulturalnego nie mam.

    a co do spraw technicznych - ja wiem, że konstruowanie silnika zaczyna się od teoretycznych wyliczeń odnośnie wytrzymałości tłoków, korbowodów itb. ale weź poprawkę na to, że:
    a) liczona jest wytrzymałość zakładając pewne parametry pracy silnika - obroty max, stopień sprężania, przepływy w głowicy, wałki itd itp - napełnianie silnika, ilość mieszanki, energia przy spalaniu jej itd itp;
    b) zawsze założony jest zapas wytrzymałości - ale jaki jest, tego nie wie nikt i nikt się do niego nie przyzna - a bywa on baaaardzo różny;
    c) nikt Ci nie powie z jakich materiałów konkretnie jest zrobiony silnik.
    są silniki, które zapas wytrzymałości mają nikły, i trzeba uważać nawet przy zwykłym chipie, a są takie, gdzie np fabryczne korby czy tłoki przyjmą 4 razy więcej km czy nm niż było seryjnie. temat zbyt szeroki i zbyt problematyczny, żeby to ruszać - zresztą ja w szczegóły odnośnie liczenia wytrzymałości się nie pcham, bo zwyczajnie nie mam o tym zielonego pojęcia. dlatego też uważam, że najlepszą, najprostszą i najszybszą metodą(choć niekoniecznie najtańszą) jest doświadczalne sprawdzenie wytrzymałości elementów.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    temat trollowania(jeśli chodzi o ccp) jest zbyt skomplikowany, żeby to wytłumaczyć - nie twierdzę, żeby tego nie było, ale z pewnych względów ludzie od których dostawałem warny bardzo mnie nie lubili i szukali na siłę okazji, żeby mi te warny dać, nie zawsze zgodnie z prawdą - a jeśli admin trzymał ich stronę(bo są kolegami) to gdzie ja się miałem odwołać odnośnie słuszności? a brak kultury to co innego, nawet sam za siebie za kulturalnego nie mam.

    a co do spraw technicznych - ja wiem, że konstruowanie silnika zaczyna się od teoretycznych wyliczeń odnośnie wytrzymałości tłoków, korbowodów itb. ale weź poprawkę na to, że:
    a) liczona jest wytrzymałość zakładając pewne parametry pracy silnika - obroty max, stopień sprężania, przepływy w głowicy, wałki itd itp - napełnianie silnika, ilość mieszanki, energia przy spalaniu jej itd itp;
    b) zawsze założony jest zapas wytrzymałości - ale jaki jest, tego nie wie nikt i nikt się do niego nie przyzna - a bywa on baaaardzo różny;
    c) nikt Ci nie powie z jakich materiałów konkretnie jest zrobiony silnik.
    są silniki, które zapas wytrzymałości mają nikły, i trzeba uważać nawet przy zwykłym chipie, a są takie, gdzie np fabryczne korby czy tłoki przyjmą 4 razy więcej km czy nm niż było seryjnie. temat zbyt szeroki i zbyt problematyczny, żeby to ruszać - zresztą ja w szczegóły odnośnie liczenia wytrzymałości się nie pcham, bo zwyczajnie nie mam o tym zielonego pojęcia. dlatego też uważam, że najlepszą, najprostszą i najszybszą metodą(choć niekoniecznie najtańszą) jest doświadczalne sprawdzenie wytrzymałości elementów.
    Siewcu, właśnie o taką dyskusję mi chodzi. Da się
    Znając parametry seryjnego silnika i wymiary np. korbowodów czasem się zdarza że producent na odkuwce nanosi jeszcze cechę materiału. Wtedy da się wyliczyć współczynnik bezpieczeństwa i maksymalne obciążenie jakie zniesie. Bawiłem się w coś takiego w jednym starym sprzęcie i udało się pole przekroju trzonu seryjnego korbowodu zmniejszyć średnio o 30%. Założenia były 8000 rpm +pewne wzrosty mocy/momentu. Jeździło i się nie psuło.
    PS Projekt turbo rusza w fazę II. Kute tłoki na bloku od 1.8. W ten nie ma sensu dmuchać więcej bo nie chce mi się szukać tłków w misce.

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    i mi właśnie chodzi o to, że szukając tej granicy na seryjnym dole może się okazać, że jest ona na tyle wysoka, że pojawi się takich aut więcej - dobrze wiesz, że kucie bloku zgodnie ze sztuką wcale nie jest tanie(zgodnie ze sztuką = pełna obróbka bloku, pasowanie itd a nie tak jak część "tunerów" robi, używany blok, wyciągają stare tłoki i korby, i na tych samych panewkach zakładają nowe i kończą kucie). a skoro i tak chcesz zmieniać blok, to możesz przygotować go na cacy, i bawić się tym 1.6 żeby poznać granicę - a jak wybuchnie, to po prostu podmienisz blok i tyle...

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Na CR jaki ma 1.6 już dużo więcej nie da się zrobić przy rozsądnej trwałości. Spalanie stukowe szybko zrobi porządek z tłokami.
    Kupuję kompletny dół i oczywiście robię pełną obróbkę silnika (jak trzeba będzie to oczywiście osiowanie łożysk głównych) Szkoda pchać drogie tłoki do używanych cylindrów. Nie spieszy mi się, samochód jeździ więc na spokojnie można dopieścić temat.

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Jak kupowac dol to odrazu od 2.0 caly slupek i ten slup kuc.. Ja widac 4xx bezproblemowe jest.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    W 2.0 są balanse. 1.8 wystarczy

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory