Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 132

Temat: Jaka macie temperature silnika??

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Ale zauważ że kupiłeś do TSa a nie do JTD
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #32
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał api Zobacz post
    a jaka jest właściwa temperatura pracy dla silnika 2,5 V6?
    w trasie trzyma sie w granicach 90 st., ale w korkach już po kilkunastu minutach dochodzi do wartości 100-105 st. - wyżej już nie, daje radę wentylator
    wszystko to bez wysokiej temperatury otoczenia, zaobserwowałem to jak było kilka stopni in plus na dworze

    alfą jeżdżęod 3 miesięcy, żadne moje wcześniejsze auto tak się nie grzało
    czy to normalny objaw czy jednak powinienem zacząć dokładniejsze badanie?

    u mnie jest dokładnie to samo, termostat wymieniony na oryginalny, pompa wody wymieniona, czujnik podający wskazania do kabiny również. co ciekawe po wymianie czujnika wskazówka temperatury zaczęła się tak mocno wychylać.

    testowałem obydwa biegi wentylatora (podpięcie z ominięciem przekaźników) i z tego co zauważyłem jeszcze nigdy podczas jazdy nie włączył mi się drugi bieg, bo serio robi on sporo więcej hałasu niż I bieg. normalnie włączają się przy około 100 stopniach i wyłączają jak wskazówka osiągnie "0" od 90. z klimatyzacją wentylatory się załączają tak jak powinny, czyli niezależnie od temperatury silnika.

    na alfaworkshop.co.uk znalazłem coś takiego

    By the time they developed the 24 valve engine they had eliminated most of the issues except one which was due to penny pinching on the impeller for the water pump which on some models they made of plastic which cracks from the centre outwards (pic 4) and this causes the engine to overheat at high speed, while running at normal temperatures around town, why they only did this on some models and not others is completely beyond my understanding.
    czyli jakby siadła pompa to grzał by się właśnie w trasie przy dużych prędkościach (obrotowych również) w mieście byłoby wszystko ok.

    ten typ chyba tak po prostu ma i potrzeba mu naprawdę dużo powietrza, żeby schłodzić te 9 litrów płynu, o czym zresztą też jest wspomniane na stronie ikara.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  3. #33
    kita
    Gość

    Domyślnie

    byłem u mechanika i powiedział, że to nie jest chłodnica nie ma przecieków a tak dokładniej zdiagnozujemy w następnym tygodniu wjedziemy na podnośnik(bo czeka mnie wymiana oleju filtrów itp ) i zobaczymy może faktycznie coś jest nie tak z tym termostatem.. narazie dziki za pomoc napisze później czy udało się cosik zrobić

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał kita Zobacz post
    byłem u mechanika i powiedział, że to nie jest chłodnica nie ma przecieków a tak dokładniej zdiagnozujemy w następnym tygodniu wjedziemy na podnośnik(bo czeka mnie wymiana oleju filtrów itp ) i zobaczymy może faktycznie coś jest nie tak z tym termostatem.. narazie dziki za pomoc napisze później czy udało się cosik zrobić

    Ja tez nie miałem wycieków, a po jej wymianie teraz nawet w korku w upale nie dochodzi do 90st - chłodnica oryginał VALEO

    Jak mechanik twierdzi że jak chłodnica nie cieknie to napewno jest ok - to dobry z niego fachowiec...

    przecież równie dobrze może być poprzytykana w srodku, albo poprostu może mieć w wielu miejscach pozrywane lamelki - teoretycznie widać że są, ale nie są w wielu miejscach przyczepione spoiwem - a to już nie pozwala na prawidłowe przenikanie ciepła pomiędzy kanałami w ktorych płynie ciecz a nimi.

    diesel power http://je.pl/qeuy

  5. #35
    kita
    Gość

    Domyślnie

    dokładniej to przebadamy w następnym tygodniu.. dzisiaj jak będę wracał z pracy to przetestuje afcie jeszcze raz.. zobaczymy muszę czekać bo ma mnóstwo terminów.. :/
    ciekawe jest to, że podczas prędkości tak do 140km/h temperatura jest ok tak samo jak stoję w korku jak weszło ponad 90 stopni to wiatrak się załącza i chłodzi, a przy ~200km/h tak gwałtownie się podniosła..
    Ostatnio edytowane przez kita ; 08-05-2009 o 12:34

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał kita Zobacz post
    dokładniej to przebadamy w następnym tygodniu.. dzisiaj jak będę wracał z pracy to przetestuje afcie jeszcze raz.. zobaczymy muszę czekać bo ma mnóstwo terminów.. :/
    ciekawe jest to, że podczas prędkości tak do 140km/h temperatura jest ok tak samo jak stoję w korku jak weszło ponad 90 stopni to wiatrak się załącza i chłodzi, a przy ~200km/h tak gwałtownie się podniosła..
    No to faktycznie dziwne, więc z tego co mówisz silnik się grzeje gdy jest bardzo wysilony (co prawda powietrze przy takich prędkościach wieje nie słabo, ale działają ogółem bardzo duże opory na samochód - to właśnie przez nie brakuje nam mocy aby rozpędzić się jeszcze i jeszcze i jeszcze dalej ) skoro twierdzisz że nawet w korku temp trzyma sie tylko zaledwie do 5st powyżej normy to układ chłodzenia musi być ok, a oznaczać to niestety może że w warunkach maksymalnego wysilenia jednostki rozgrzewa się ona do większych temperatur niż powinna...

    chyba że poprostu uszczelka pod głowicą? Sprawdzałeś czy na korku oleju osadza ci się maź? ew, czy zauważyłeś po takiej brutalnej jeździe że ubywa wody ze zbiorniczka?
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 08-05-2009 o 14:15

    diesel power http://je.pl/qeuy

  7. #37
    kita
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post

    chyba że poprostu uszczelka pod głowicą? Sprawdzałeś czy na korku oleju osadza ci się maź? ew, czy zauważyłeś po takiej brutalnej jeździe że ubywa wody ze zbiorniczka?
    więc tak:
    1. płynu nie ubywa
    2. nie ma mazi
    3. uszczelka raczej będzie ok
    to będzie chłodnica bo jest cała zbutwiała, przejechałem palcem po ząbkach to się wszystko rozsypuje :/

  8. #38
    borovic
    Gość

    Domyślnie

    Hej!!! Nie wiem o jaki silniku jest mowa. ja od 3 dni mam 156 1,9jtd 04r. Jechałem nią 300km od dilera. Temp. wskazywała k/70st. podczas jazdy i w korku. To mój 1szy diesel, wiec nie wiem co jest grane? woda w normie.

  9. #39
    arczimi
    Gość

    Domyślnie

    Znowu szukanie sie kłania albo przeczytanie uważnie tematu. Twoja temperatura jest o.k. Wskaźnik kabinowy nieco przekamuje a silniki JTD mają normalną temperaturę 80 stopni. Przynajmniej według Epera i i programu VIVID Wokshop data 8.1PL

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sylwiniusz
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Tomaszów Maz.
    Auto
    1.8 TS 156 98r
    Postów
    96

    Domyślnie [156] Jaka macie temperature silnika??

    to ja sie podepne do tematu i prosze o pomoc bo zaczynam sie martwic i to bardzo o autko.mam 156 1.8 ts 98 rok.problem jest taki zawsze mialem temp ok 90 stepni raczej nie wiecej jak bylo wiecej to spadalo.wczoraj jade sobie jak zawsze nie za szybko na trasie kolo 100 na godzine po miescie potem norma 50 patrze na wskaznik temp silnika a on mi wskakuje na 120 doslownie pod ta zarówke ale sie ona nie zapala .nigdy tak nie mialem a juz szybciej zdarzalo sie jezdzici co najgorsze ta temp nie spadala ale tez i nie rosla bo lampka sie nie zapalila..dzis sprawdzalem jak juz ochlonolem rano mowie moze nie mam plynu a tu jest wszystko jak bylo odpalam silnik nie minelo pare km a ja znow kurwancka mam te 120stopni. a i jak wlaczylem klimke to wogole zero chlodzenia cieple powietrze dawala do kabine wentylator sie zalacza na 2 bieg...pomocy dzis jest niedziela a ja potrzebuje auta czy moge jezdzic z taka temperatura i co to moze byc??
    Meravigliosa Creatura-ar156

Podobne wątki

  1. [GTV] Jaka temperature powinien miec silnik po nagrzaniu 2.0TB
    Utworzone przez dawid1592 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:52
  2. 1.9 JTD 16V jakie macie obroty silnika przy 100km/h
    Utworzone przez Integralle w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2011, 12:11
  3. [156] Pytanie o temperature silnika
    Utworzone przez Mati156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 16:23
  4. Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 15-04-2009, 19:04
  5. Jaka macie instalacje LPG?
    Utworzone przez ufty w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-02-2008, 11:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory