Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Jak bardzo może Cię wkurzyć Klamka?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciups
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    155 2.0 super TS 16V
    Postów
    72

    Domyślnie Jak bardzo może Cię wkurzyć Klamka?

    Mając już dość codziennego szukania na necie klamek(40 funciaków na ebay UK), i wchodzenia do auta używając tylnych drzwi :-) ( z obu stron !! ) Postanowiłem zmienić ten stan rzeczy. Pierwsza myśl złomujemy ! Ale na szczęście rozum wrócił po kilometrze jazdy. No ale trzeba coś z tym zrobić . I zrobiłem
    Użyłem ogólnodostępnego i wielofunkcyjnego urządzenia czyli TEŚCIA. Padło hasło ROBIMY KLAMKI
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0311.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	123.3 KB
ID:	194629Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0310.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	109.0 KB
ID:	194630
    W bagażniku starych ze dwie pary popenkanych, rura na szrot po blachę i klepiemy. Wyklepał mi tą klamkę chłop w 30 min. Tak jak na zdjęciach powyżej . Więc poleciał po całości i tak oto mam już 4. Użyty materiał to blacha bodajże dwójka zwykła najzwyklejsza.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0313.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	109.4 KB
ID:	194644

    Teraz przyszedł czas na dzyndzel. nawet nie wiem z czego był zrobiony. Kawałek pręta jakiegoś. Przymierzony na oko do starej klamki ( i to na oko zrobiło kilka problemów, ale o tym na końcu)
    Poskładaliśmy ją do kupy, złożyli bolce, sprężynkę i czas na przymiarkę już na aucie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0317.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	63.4 KB
ID:	194633

    Założona, dokręcona, wygląda jak wygląda na razie ale działa cudnie. Chyba się udało ustawić dzyndzel za pierwszym razem. Zamykają sie elegancko z małym skokiem otwierają . Ekstraklasa. Powyżej fota z niedokręconą dlatego tak odstaje.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0318.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	72.3 KB
ID:	194634Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0319.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	73.1 KB
ID:	194635

    No to teraz jazda : szpachla, jazda papierkiem i podkład.
    Nie jestem mechanikiem ani lakiernikiem. Jak to robić powiedział mi wujek google, ale za krótko z nim gadałem i wiem,że powinienem to zrobić inaczej.
    Pierwsze podkład epoksyd, potem szpachla, grunt ja położyłem na gołą blachę szpachle i za kilka lat zapewne coś zacznie wychodzić ale nie będziemy się tym martwić teraz.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0320.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	84.5 KB
ID:	194636Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0321.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	96.4 KB
ID:	194637Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0322.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	107.5 KB
ID:	194638Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0323.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	73.5 KB
ID:	194639Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0324.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	86.9 KB
ID:	194640Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0325.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	86.8 KB
ID:	194641Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0326.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	94.2 KB
ID:	194642Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0327.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	74.0 KB
ID:	194643

    Lakierowanie z użyciem mieszanej farby w sprayu. Polecam . Podkład, mieszana baza i klar kosztowały mnie chyba 70 zł a jeszcze zostało wszystkiego 1/3.
    Spraj działa zadziwiająco dobrze. Nie pluje , nie przerywa , kładzie równo ma regulowaną dyszę byłem bardzo miło zaskoczony. Wrzuciłem kilka fot z lakierowanie przy różnym świetle. Wyszło naprawdę elegancko. Na drzwiach wygląda jak ori. Jestem z siebie dumny.

    Teraz kilka uwag.
    1. Dzyndzel : Przymierzyłem przed lakierowaniem wszystkie klamki i działały super. Po założeniu coś nas jednak zaskoczyło. Nie działał centralny. Próbował zamknąć ale odskakiwał . Co się okazało. Dzyndzel był za bardzo skierowany do wewnątrz. Klama chodziła wybitnie, mały skok i leciutko , ale ciągle naciskała na profil od zamka odchylając go delikatnie , przez co centralny myślał, że są niedomknięte drzwi . Udało się je podoginać ale ze spiętymi pośladami bo już po malowaniu więc ostrożność na maks level.

    2. Dopasowanie. Każdą sztukę, powtarzam każdą przykładamy do auta przed malowaniem. Ja przy jednej tylnej ( bo już się kończyła więc wymieniłem) Dopasowałem do poprzedniej na stole nie na aucie i okazało się że ciut nie pasuje tzn prawy płatek ten zagięty do środka był za słabo podgięty i nie jest to teraz idealnie spasowane. Oczywiście działa ale wygląda słabiej. Teraz podginanie odpada bo położony lakier.

    3. Co przy okazji? Można przesmarować zamki, prowadnice szyb. Na 100 % robimy ogląd jak wyglądają drzwi od środka czy przypadkiem nie zaczyna się gdzieś ruda gościć. Udrażniamy odpływy !!!
    Ja postanowiłem jeszcze wygłuszyć drzwi. Materiały na 1 pare kosztowały mnie 170 zł Maty butylowe na zimo + pianka. To działa !! Drzwi zamykają się jak w Bentleyu :-) Jest znacznie ciszej podczas jazdy. Ale ma to swoje minusy. Teraz słychac gdzie hula wiatr i gdzie co skrzypi :-)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0328.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	85.8 KB
ID:	194646Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0330.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	125.1 KB
ID:	194647Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0331.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	118.9 KB
ID:	194648Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0332.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	106.9 KB
ID:	194649Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0333.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	55.6 KB
ID:	194650


    Wiem , że temat do innego działu i moderator pewnie go przeniesie, ale wrzuciłem tu z premedytacją bo prędzej dojdzie do bezpośrednio zainteresowanych.
    Pozdrawiam koledzy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0313.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	109.7 KB
ID:	194631  

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Gratuluję umiejętności i efektu. Teraz pozostaje tylko produkcja na skalę możliwości rodziny i handelek na Zachodzie, ale w juro, zielonych, markach i funciakach. Ewentualnie do TI-Z w jenach.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar piotr_147
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    mielno
    Auto
    Alfa 155 v6 ,Giulia Q4
    Postów
    197

    Domyślnie

    naprawdę super ci wyszły te klamki jak mi padną maje to też spróbuję zrobić
    alfa 145
    alfa 147x5
    alfa 155 v6
    alfa 159 jtd 8v

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciups
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    155 2.0 super TS 16V
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_147 Zobacz post
    naprawdę super ci wyszły te klamki jak mi padną maje to też spróbuję zrobić
    Polecam , polecam. Radocha straszna :-) Tylko dopieść szpachlowanie . Ja po razie dałem luz i pod słońce widzę pewne niedoróbki. Pewnie nikt inny tego nie zauważy , ale Ja widze :-)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar kamil97
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    155 1.8 ts 97r. 164 3.0 V6 12v 96r 145 1.4 TS 16v 00r.
    Postów
    146

    Domyślnie

    Super. tylko mam uwagę jedną :/ szpachla za jakiś czas ci odskoczy... szpachle kładziemy na gołą blache, na farbie,lakierze, podkladzie sie nie utrzyma :/ blache szlifujemy papierem 320. idealne rysy pod szpachle. jak będą za duże szpachla osiądzie za jakiś czas i odskoczy, za drobne to po prostu odpadnie. co do lakierowania sprayem... jestem przeciwnikiem tego typu lakierowań i nie przejmuj się że coś zacznie rdzewieć jak położysz na gołą blachę, otóż nie na szpachle natryskujesz grunt/podkład antykorozyjny, potem podkład wypełniający, szlifujesz p500 na sucho, potem baza i bezbarwny, koniec a takie pytanie. jakim papierem szlifowałeś szpachle?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Klamki w 155 to problem znany chyba każdemu właścicielowi tego modelu. Tutaj pomysł całkiem interesujący.

    A jakby klamki zrobić z aluminium wyszczotkować - też mogłoby być ciekawie.


    Cytat Napisał kamil97 Zobacz post
    szlifujesz p500 na sucho, potem baza i bezbarwny, koniec
    500 na sucho obstawiam, że zostawi widoczne rysy, których baza i klar nie wyrówna.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar kamil97
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    155 1.8 ts 97r. 164 3.0 V6 12v 96r 145 1.4 TS 16v 00r.
    Postów
    146

    Domyślnie

    Otóż tak się składa że ja robię to metodą rys nie widać.. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klameczki.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	48.8 KB
ID:	194776Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Blotniki ar 155.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	85.7 KB
ID:	194777

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciups
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    155 2.0 super TS 16V
    Postów
    72

    Domyślnie

    nie pamiętam jakim papierem szlifowałem szpachle, a położyłem ją właśnie na gołą blachę . Ale robiłem tak jak mówisz na szpachle poszedł pokład.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Fajnie to wyszło, zacznij to robić seryjnie to jeszcze zarobisz.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar kamil97
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    155 1.8 ts 97r. 164 3.0 V6 12v 96r 145 1.4 TS 16v 00r.
    Postów
    146

    Domyślnie

    a ok. wczoraj nie przeczytalem ze zrozumieniem

Podobne wątki

  1. [159] Bardzo częste wypalanie DPF. Co może być przyczyną?
    Utworzone przez wojdal1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 02-07-2019, 21:48
  2. Licznik bardzo bardzo bardzo dziwny temat
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 14:02
  3. Alfa 146- czy wartą tą? a może inną? Może 156? Pomocy!!
    Utworzone przez guziaster w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 17:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory