Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Sonda mi nie pracuje na lpg

  1. #11
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Kolego sam banialuki pierdzielisz albo kiepsko czytasz ze zrozumieniem. Wymien sonde lambda i zostaw ecu bez resetowania i te swoje mnozniki od gazu bez ruszania. Zobaczymy za ile pojawi sie marchewa ze mieszanka nie ta. Skoro u kolegi czasy wtryskow na benzynie sa nie tak to cos sie mapa benzyny kiepsko dostosowywala - pytanie dlaczego. Czy jest wina padnietej lambdy czy beznadziejnie ustawionej gazowni. Albo inny powod. Jesli uwazasz ze:
    a) nie powinno sie podpiac ecu pod komp i zobaczyc co jest grane (bledy, tra, fra)
    b) zobaczyc wykres, grzenie lambdy
    c) jesli labda jest nie tak zmienic i zrobic reset ecu zeby nie czakac miliona kilometrow az sie ecu dostosuje
    d) i wtedy zajac sie gazem

    to pisz swoja madra scieszke diagnostyczna a nie tlumaczysz cos co nie ma zwiazku.
    Jesli mnozniki gazu sa glupio ustawione i mieszanka jest nie taka jak trzeba to ecu benzynowe probuje cos mieszac zeby bylo dobrze. tylko te zmiany sa psu na bude bo i tak leje gaz i zmian ni ma. Podstawa dzialania instalacji gazowej jest brak problemu z benzyna.
    A madre tekst z stylu mapa gazowa to mnoznik nawet nie komentuje (naprawde??)
    Nastepny post moge jezykiem inzynieryjnym jak sobie zyczysz
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tom a co innego jak nie mnożnik i korekty, nie ma czegoś takiego jak mapa wtrysku gazu, błedne koło ktoś kiedys cos palnął i wszyscy powtarzają, mapa wtrysku dla mnie ma zawierać zaleznosci czasu wtrysku od obciazenia silnika, obrotow, kat wyprzedzenia zaplonu, korekte od temp zasysanego powietrza.

    A co masz w isntalacji lpg? Tak naprawde korygujesz jeden wspolczynnik dogrywajacy wydajnosci wtryskiwaczy lpg do pb, tylko niektore sterowniki lpg maja mape kokrekcji czasow trysku po obrotach i prawie zaden nie daje mozliwosci wplyniecia na korekte czasu wtrysku lpg wzgledem temp gazu, jestesmy zmuszeni korzystac z tego co sobie producent w algorytmie wpisal i juz.

    Napisałem o pierdzieleniu banialuków w kontekscie "stałej mapy gazowej", a teraz mam pytanie odnośnie tego stwierdzenia "Jesli mnozniki gazu sa glupio ustawione i mieszanka jest nie taka jak trzeba to ecu benzynowe probuje cos mieszac zeby bylo dobrze. tylko te zmiany sa psu na bude bo i tak leje gaz i zmian ni ma" - twierdzisz ze zmiany czasy wtrysku pb robione przez ecu wtrysku pb nie powoduja zadnych zmian w zachowaniu wtrysku lpg?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Oczywyscie ze jest zmiana x mnoznik. Chyba za bardzo odnosze sie do tego przypadku i stad te niezrozumienie. W sytacji esktremalnej jak zrabana lamda to zmiany nic nie dadza i efektem moze byc wlasnie czas wtrysku kosmos na benzynie. Co do rozjezdzania sie mapy beznyny i gazu ( benz. x mnoznik) to sytuacja taka ma miejsce wtedy kiedy parametry odczytu mieszanki sa bledne a mozliwosci korekcji ecu sie koncza przez sztywno ustaiony mnoznik lub koniec zywota ktorego z podzespolow odpowiadajacych za sklad mieszanki. Za pojeciem rozjezdzania (moze laickie ) rozumiem wlasnie nie moznosc dostosowania sie ecu benzyny do warunkow pracy (mieszanki). Podam Ci przyklad: Ostatnio byl u mnie kolega z inst. tartarini (ciezko w okolicy o specow) i podlaczylem go pod komp - efekt - mnozniki ustawione z tolerancja 20% w porownaniu z czasem wtrysku benzyna - na benzynie 4,0 na gazie benzyna 3,2 (tak obrazowo) (na chwile odczytu bo smiga juz 90tys na gazie i problemow nie bylo). Lambda pracowala na gornej granicy zakresu. Po przelaczeniu na benzyne na zimnym silnik sie zalewal i oddawal strzaly przy przygazowaniu. po rozgrzaniu generalnie bez problemu. Jako ze ma 156 podlaczylem pod alfadiaga przejrzalem paramtery (mieszanka straszna) i zrobilem reset adaptacji. Lamda wrocila do zycia, kolega smignal 200km na beznyznie i zrobilismy korekte mnoznika. Bylo to 2 tyg temu i prblemy nie wrocily...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    jest jeszcze inny problem, nie można przeprowadzić autokalibracji wtryskiwaczy

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Widze w koncu zaczynamy sie rozumiec ;] Zgadzam sie z Toba ze podstawa do tego aby LPG dzialalo jak nalezy jest calkowita sprawnosc auta na PB, bez tego nic sie nie zdziala, dopiero potem tak jak piszesz bierzemy sie za dobre ustawienie lpg, jak zrobimy cos zle rozjedzie nam sie mapa wtrysku pb, a powodow jak sam wiesz jest wiele, nie tylko samym mnoznikiem wtrysk LPG żyje ;] w dzisiejszych czasach instalcje wtrysku lpg na tyle sie upowszechnily ze zaklady chcac byc konkurencyjne cenowo tna koszty na reduktorach i wtryskiwaczach, a nawet najlepsza elektronika bez reszty porzadnych podzespolow nic nie znaczy, nagminnym jest wkladanie do aut wymagajacych dokaldnych i szybkich wtryskow badziewiastych Raili czy Valtekow, slabych [nie stabilnych cisnieniowo] reduktorow i potem skutki wiadome, o ile jeszcze w zakresie gdzies sterownik pb dziala w "close loop" jakos to dziala dzieki adaptacji sterownika pb to juz przy wiekszych obciazeniach gdy sterownik olewa wskazanie sondy jest kaplica. Sam nie zyje z zakladania lpg, siedze w energetyce, ale bardzo czesto po pracy poprawiam auta po "zakładach lpg", i jak widze co ci pseudo wachowcy wyczyniaja krew mnie zalewa, a potem psioczenie ze gaz zlo, ze sekwencja zlo bo i tak sie gniazda wypalaja itp. a to wszytko wina czynnika ludzkiego, zlego doboru elementow instalacji ale w zdecydowanej czesci jestesmy sami sobie winni, niestety Polacy to taki narod ze wszystko chce jak najtaniej i potem takie efekty ....

    No dobra koniec lamentow ... kolege z Radomia zapraszam w odwiedziny do Lublina lub Cycowa do Piotriixa ;] wypijemy piwko, poprawimy auto i juz, ale z tego co widzialem na fotce z wnetrza komory silnika powiem na dzien dobry reduktor do wymiany i wtryski jesli nie chce miec za 5-6tys znowu problemow jak sie rozklepia i wydajnosc miedzy sekcjami rozjedzie.

    pzdr. Grzesiek

    ---------- Post dodany o godzinie 09:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:02 ----------

    Cytat Napisał phantom71 Zobacz post
    jest jeszcze inny problem, nie można przeprowadzić autokalibracji wtryskiwaczy

    Widziales proces autokalibracji, robili to przy tobie, cokolwiek sonda reagowala? Powodow moze byc pare, za duza dysza i zle dobrane cisnienie gazu i wywala sie autokalibracja, pomylona kolejnosc wtryskiwaczy, duze roznice w wezykach laczacych poszczegolne wtryskiwacze z kolektorem ssacym uwalony MAP sensor instalacji LPG co sie zdarza.

    Z tego co wiem masz STAGa 200 zalozonego, a tam widac wszytko jak na dłoni dlaczego nie idzie autokalibracja, jak nawet z nim nie moga sobie poradzic w twoim zakladzie to szczerze radze zmien zaklad.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #16
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71 Zobacz post
    jest jeszcze inny problem, nie można przeprowadzić autokalibracji wtryskiwaczy
    Kolego a benzyna i jej czasy wtryskow doprowadzone do porzadku?? Bo zaczynacie od d*** strony... Lambda sprawdzona?? Bo jak sie Twoj gazownik skupia tylko na gazie a benzyna dziwnie leje to pakuj sie w auto i do kolegow z Lublina lub Cycowa. Gaz sie ustawia pod sprawna benzyne a nie mimo wszystko...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Phantom tak jak powyzej napisal Tom993, po piersze reset adaptacji ecu benzyny i wtedy podejzec jak pracuje sonda, jakie wogole parametry TRA i FRA sobie ecu narzuci po zrobieniu powiedzmy 100km tylko na PB, i bron boze nie uzywac LPG bo znowu nic nie bedzie wiadomo, jak nie masz gdzie u siebie tego zrobic pofatyguj sie do nas, nie masz daleko, mam na wlasne potrzeby Unidiaga wiec pogrzebiemy bez problemu w ecu pb, do STAGa okablowanie tez posiadam.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    GrzesiekK. wstępnie jestem umówiony z Piotrkiem na VideoKonferencję Jak nie wyjdzie, melduję się ze skrzynką piwka.

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Hehe OK, w razie czego bierz tą skrzynke, Piotr grilla rozpali i powalczymy .... ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. [146] Nowa sonda nie pracuje
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 18:11
  3. Pracuje na 2 cylindry 2.0V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 14:08
  4. Sonda lambda chyba nie pracuje na biegu jałowym
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 19:37
  5. posłuchajcie jak pracuje
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 09-11-2009, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory