Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: pomoc w identyfikacji problemu, MAF czy przestawiony rozrząd.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm
    Postów
    6

    Domyślnie pomoc w identyfikacji problemu, MAF czy przestawiony rozrząd.

    Witam
    Od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem AR Brera 2,4 JTDm, po zakupie usunąłem klapki z dolotu, DPF wycięty i EGR zaślepiony, zremapowana do 250 KM. Po tych wszystkich zabiegach zaczęły się problemy (albo był wcześniej) problemy z gubionymi zapłonami. Odpala ładnie, na zimnym czy na ciepłym, ale na wolnych obrotach trzęsie się klepie i kopci biało niebieskim dymkiem. Zrobiłem kilka testów w programie FiatECUScan i mam dziwne wyniki. Korekty wtrysków są straszne wtrysk pierwszy -2,52 drugi 5,10 trzeci 4,04 czwarty -1,96 piąty -4,78, docel. masa powietrza 464 mg/i mierzona 655mg/i to mierzone na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Przy 2000 rpm, wtrysk pierwszy -2,52 drugi 5,10 trzeci 4,99 czwarty 0,74 piąty -4,78, docel. masa powietrza 850 mg/i mierzona 450mg/i. Co o tym sądzicie? czy to wina wadliwego MAF czy przestawiony rozrząd? albo jedno i drugie?



  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawekw_79 Zobacz post
    Witam
    Od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem AR Brera 2,4 JTDm, po zakupie usunąłem klapki z dolotu, DPF wycięty i EGR zaślepiony, zremapowana do 250 KM. Po tych wszystkich zabiegach zaczęły się problemy (albo był wcześniej) problemy z gubionymi zapłonami. Odpala ładnie, na zimnym czy na ciepłym, ale na wolnych obrotach trzęsie się klepie i kopci biało niebieskim dymkiem. Zrobiłem kilka testów w programie FiatECUScan i mam dziwne wyniki. Korekty wtrysków są straszne wtrysk pierwszy -2,52 drugi 5,10 trzeci 4,04 czwarty -1,96 piąty -4,78, docel. masa powietrza 464 mg/i mierzona 655mg/i to mierzone na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Przy 2000 rpm, wtrysk pierwszy -2,52 drugi 5,10 trzeci 4,99 czwarty 0,74 piąty -4,78, docel. masa powietrza 850 mg/i mierzona 450mg/i. Co o tym sądzicie? czy to wina wadliwego MAF czy przestawiony rozrząd? albo jedno i drugie?
    Masz takie parametry korekt wtrysków, że głowa boli. drugi, trzeci, piąty - totalnie poza jakąkolwiek normą.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    A program nie na rozrabiał?

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawekw_79 Zobacz post
    Witam
    Po tych wszystkich zabiegach zaczęły się problemy (albo był wcześniej) problemy z gubionymi zapłonami.
    Wypadający samozapłon? Ciekawe. Rozrząd można blokadami sprawdzić tylko, ale to nie daje gwarancji, że nie jest gdzieś ścięty klin na kole pasowym rozrządu.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,524

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Wypadający samozapłon? Ciekawe. Rozrząd można blokadami sprawdzić tylko, ale to nie daje gwarancji, że nie jest gdzieś ścięty klin na kole pasowym rozrządu.
    Jak na blokadach jest ok to można sprawdzić synchornizację wału/wałka oscyloskopem Wtedy "widać" i klin.

    Jakby mu rozrząd nie pasował to by walił błędem, ciężko palił itd. Raczej bym zaglądał głębiej...

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    A może to być zasyfiony kolektor? Dodatkowo dziwnie duże rozbieżności zmierzonej i oczekiwanej masy powietrza. O czym to świadczy? U mnie też się rozjeżdżają ale gdzieś o max 100. A tutaj o 400..

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    A może to być zasyfiony kolektor? Dodatkowo dziwnie duże rozbieżności zmierzonej i oczekiwanej masy powietrza. O czym to świadczy? U mnie też się rozjeżdżają ale gdzieś o max 100. A tutaj o 400..
    Raczej nie, czyściłem go podczas usuwania klapek z dolotu. Dziś spróbuje jeszcze zrobić test pompy po stronie wysokiego ciśnienia. Boję że to może być strzelony intercooler

    Wysokie ciśnienie w porządku, różnica między oczekiwanym a mierzonym 0-15 bar czyli ok.
    czy taka rozbieżność w odczycie MAF to nie byłyby objawy zakleszczonych kierownic w turbo?
    Ostatnio edytowane przez slawekw_79 ; 11-04-2016 o 18:29

Podobne wątki

  1. [Brera] Przestawiony rozrząd - nie odpala 2.4 JTDm
    Utworzone przez Kubika w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 19:39
  2. Piszczenie paska alternatora i przestawiony rozrząd.
    Utworzone przez Aholina w dziale 147
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 19:27
  3. Przestawiony rozrząd?? /mega pilne/
    Utworzone przez barti101 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 20:04
  4. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 19:56
  5. Parametry,przestawiony rozrząd.
    Utworzone przez MarcinTM w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-09-2009, 15:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory