Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Parametry,przestawiony rozrząd.

  1. #1
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie Parametry,przestawiony rozrząd.

    Czytałem sobie różności na forum i zaskoczyło mnie jedno stwierdzenie.
    Otóż w jednym z postów Bubu napisał/eś, że można właśnie wykryć przeskok o jeden ząbek na rozrządzie za pomocą parametrów, ale trzeba do tego podejść dość konkretnie.

    Powiedz mi Bubu jak? To może się bardzo przydać nie tylko mi.
    Jaki parametr jakie wartości brać pod uwagę, na co zwracać szczególną uwagę i daj jak możesz przykład różnych wartości itd.

    Tylko nie odpowiedz w 1 linijce tekstu .

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Przyłącze się do prośby, bo ja analizując parametry w alfadiagu nie mam pojęcia jak to zrobić.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - siedzę nad tym obecnie ale widze to ciemno, Unidiag , Alfadiag nie mają w swoich definicjach żadnego prostego parametru.
    - jak miałem klopoty z samochodem , po ustawieniu rozrządu w warsztacie, to pojechałem do serwisu Boscha.
    - po podpięciu diagnoskopu firmy DEC, taki napis widniał na skrzynce, diagnosta po chwili powiedział że mam przestawiony rozrząd o 1 ząbek.
    - wizyta w innym warsztacie i rozebranie rozrządu potwierdziła ten fakt, tak jak na tym zrzucie.
    - metoda wydaje sie prosta ale potrzebuje systematyki.
    - przed oddaniem na wymiane rozrządu należy zrobić CAŁĄ diagnostykę, czyli zerowanie parametrów adaptacyjnych, pomiar czasu osiagnięcia zdolności regulacyjnych ( czyli moment jak ECU zmieni parametr TRA na biegu jałowym z 0 na ..... ), inne parametry według uznania, ale minimum to czas wtrysku, kat wyprzedzenia, kąt przepustnicy na biegu jałowym po osiągnięciu zdolności regulacyjnych.
    - przy wymianie rozrządu nie nalezy wymieniać, zmieniać sondy lambda, przepływomierza, termostatu.
    - po zmianie rozrządu wykonujemy powtórnie testy jak ww. i porównujemy.
    - jak widać jest to dość żmudna metoda.
    - a jak jest praktyka: a taka że próbujemy zmierzyć te parametry ale po tym jak coś szwankuje lub samochód właśnie wrócił po wymianie rozrzadu, pasków, pompy wodnej.
    - odpowiadam że metoda w Alfadiagu pomiaru przyspieszenia to nie jest zbyt dobra metoda oszacowania poprawności ustawienia rozrządu.
    - tak samo metoda z lampą stroboskopową.
    - w tym modelu ECU czas wyprzedzenia może sie zmieniać z impulsu na impuls, tak ECU reguluje skład mieszanki a raczej Lambda regulation row 1.
    - powoduje to, że impuls skacze od 5 stopni do 10 stopni.
    - chyba pozostaje na zimnym silniku założyć blokady i pomierzyć czujnikiem zegarowym lub z w wzierniku czy kulka stoi na 0 stopni.
    - ale jestem dobrej myśli że ktoś coś wymyśli.


    p.s.
    - wyczytałem na zagranicznym forum że oprócz diagnostyki spalin , przestawiony rozrząd bedzie powodował problemy z sonda lambda, statystyki sondy będą wykazywały wiecej impulsów do zera, brak podgrzania sondy lambda, tylko jak to sprawdzić.
    - a raczej pytanie:
    kto ma dobrze ustawiony rozrząd ?

    - to podjade i pomierzę parametry.

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-09-2009 o 11:05
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    mam małe pytanie,
    - wziernik pod czujnikiem temperatury służy do ustawienia GMP, czyli wału korbowego
    - ta kulka w tym wzierniku powinna byc na pozycji 0 stopni, czyli lewa szczerba oraz czujnik zegarowy na pierwszym cylindrze pokazuje max.
    - i tutaj się nic nie reguluje poniewaz obudowa sprzęgła, kulka i tłoki są mechanicznie sprzężone.
    - potem ustawiamy blokady na wałkach rozrzadu, czyli mamy zgrane wał korbowy i wałki rozrządu.
    - w takiej chwili zakładamy paski rozrządu na tych pływających kołach.
    - no to gdzie można ten rozrząd przestawić albo żle ustawić. ???
    - na kołach, na czujniku zegarowym, na tej szczerbie zamiast pierwsza od lewej wziąść 2 ( 5 stopni ) lub trzecia, ( 10 stopni).
    - czy raczej na tym pasku łączącym dwa koła rozrządu ??
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Brera] Przestawiony rozrząd - nie odpala 2.4 JTDm
    Utworzone przez Kubika w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 19:39
  2. Piszczenie paska alternatora i przestawiony rozrząd.
    Utworzone przez Aholina w dziale 147
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 19:27
  3. Przestawiony rozrząd?? /mega pilne/
    Utworzone przez barti101 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 20:04
  4. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 19:56
  5. 2.4 jtd przestawiony rozrzad o 1 zab
    Utworzone przez Qmax w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 20:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory