Strona 139 z 175 PierwszyPierwszy ... 3989129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,390 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #1381
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W którym miejscu Tomek napisał o wynikach zmierzonych po jednym baku?

    Co do skuteczności AR to nie wie chyba tylko ten, który nie przetestował. I nie mam na myśli tylko subiektywnych odczuć.
    Znam uczucie zacinającej się geometrii turbiny i "naprawę" poprzez zastosowanie AR6500 & 6600 do jednego baku. Niezły koncentrat, ale rzeczywiście podziałał, co potwierdziła czystość turbiny po jej demontażu.
    ale czy taka operacja nie jest przypadkiem droższa niż mechaniczne czyszczenie turbo? Ja mam właśnie taki dylemat, przycina mi się turbo, i nie wiem czy lać dodatek za 150 ziko i liczyć że zadziała, czy oddać do czyszczenia mechanicznego i być pewnym że turbo jest czyste

  2. #1382
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Czyszczenie mechaniczne ZAWSZE będzie lepsze niż chemia wlana do paliwa. Kwestia tego, jak bardzo Ci się tnie turbo (czy dodatek sobie poradzi) i ile będzie kosztować dodatek, a ile zdjęcie/założenie i czyszczenie turbo.

  3. #1383
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Czyszczenie mechaniczne ZAWSZE będzie lepsze niż chemia wlana do paliwa. Kwestia tego, jak bardzo Ci się tnie turbo (czy dodatek sobie poradzi) i ile będzie kosztować dodatek, a ile zdjęcie/założenie i czyszczenie turbo.
    Otóż to. U mnie tragedii nie było, ale dało się odczuć wahanie momentu obrotowego.
    Jakiś miesiąc lub dwa po zastosowaniu specyfiku ściągnąłem turbo (lubię grzebać przy aucie, a poza tym nie wierzyłem w tak wysoką skuteczność preparatu) i okazało się, że niewiele było do czyszczenia:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	153631d1420034990-159_czyli_moja_milosc_od_pierwszego_wejrzenia_-dsc_0455.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	50.0 KB
ID:	200633

    PS. Muszę chyba coś sprostować. Bardzo rzadko zdarzało się, żebym do baku Diesla czegoś nie dolał. A był to na poczatku olej 2T, później Millers, następnie tylko i wyłącznie produkty Archoil (AR6400 i 6200). Od święta właśnie coś specjalistycznego jak AR6600. Dlatego czystość turbo może być wynikiem długotrwałego opłacania producentów dodatków do paliw
    Ostatnio edytowane przez magil ; 12-05-2016 o 14:23
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #1384
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    ale czy taka operacja nie jest przypadkiem droższa niż mechaniczne czyszczenie turbo? Ja mam właśnie taki dylemat, przycina mi się turbo, i nie wiem czy lać dodatek za 150 ziko i liczyć że zadziała, czy oddać do czyszczenia mechanicznego i być pewnym że turbo jest czyste
    A ile mechanik weźmie za czyszczenie turbo? Kiedyś rozpoznawałem temat i specjalistyczne preparaty do czyszczenia turbiny kosztują nawet 200-300 zł i więcej. Nie twierdzę, że tylko te preparaty są skuteczne ale nie każde czyszczenie mechaniczne będzie precyzyjne i dokładne. Poza tym w niektórych autach demontaż turbiny to skomplikowana operacja i warto spróbować najpierw innych "nieinwazyjnych" metod.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Tomek, jeździmy 10-15 letnimi samochodami mającymi nadal seryjne układy paliwowe. Jak się je wyczyścić mechanicznie to zanim dojdzie się do takiego samego poziomu zasyfienia minie kolejne 10-15 lat. Ilu tutaj za 10 lat nadal będzie jeździć swoimi 156 i innymi Alfami z tych lat? Ile będzie jeszcze 159? Ba, nawet lepiej - ilu użytkowników naboje te 100000 km? Promil? Większość sprzeda, albo zezlomuje swoje wozy zanim będą musieli jeszcze raz czyścić układ mechanicznie.

    Jeżeli miałbym polecać te dodatki to ludziom, którzy właśnie kupili nowy samochód i chcą nim jeździć 10 lat albo dłużej. Ale do starych używek?


    Żeby nie było to sam używam różnych dodatków bo jestem gadżeciarzem i lubię testować różności. Ale jakichś cudów na kiju nie oczekuję. Raczej liczę się z tym, że coś zniszczą; )

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Częściowo się zgadzam ale sam robię rocznie ponad 50 tys. km (różnymi autami) a 2 moich bliskich znajomych robi 80-90 tyś. rocznie (1 autem). Regularne stosowanie zapobiega wielu problemom z układem wtryskowym i pozwala utrzymać silnik w lepszej kondycji przez długi czas. Przy takich przebiegach rocznych to 200 tys. robi się jeszcze na gwarancji.
    W starszych autach po dobrze zrobionym czyszczeniu często auto łapie drugi oddech. Znajomy po zastosowaniu AR6400 + but w trasie tak odmulił sobie auto (Golf V 1.6 FSI), że twierdzi że auto nie do poznania (but na pewno pomógł po Niemcu emerycie). Oczywiście stosowanie dodatków kosztuje ale raz na jakiś czas warto dać "coś mocniejszego" lub stosować dodatki do "regularnego użytku" (AR 6200), które powinny się zwrócić w niższym spalaniu.

  5. #1385
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo Brera, 2.4 jtdm
    Postów
    120

    Domyślnie

    A jak stosujecie te AR6400 D- tak jak w instrukcji czyli jednorazowo wlewacie w bak na 8000 tys kilometrow czy po prostu po trochu dolewacie do kazdego tankowania? I pytanie nr 2: jak rozumiem do 159 Diesla tez sie nadaje?

  6. #1386
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Nada się.

    Ja swoje 6400 zalałem do baku na stacji, dolałem ropy do pełna i normalnie jeździłem. Jedna butelka na raz, kolejna po wymianie oleju (niekoniecznie znowu AR6400, może jakieś inne czyścidło).

    Teraz dumam co zalewać na codzień: 2T, Motula/LM co 2 tankowanie, czy może coś od Millersa albo Stanadyne?

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

  7. #1387
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    A ile mechanik weźmie za czyszczenie turbo? Kiedyś rozpoznawałem temat i specjalistyczne preparaty do czyszczenia turbiny kosztują nawet 200-300 zł i więcej. Nie twierdzę, że tylko te preparaty są skuteczne ale nie każde czyszczenie mechaniczne będzie precyzyjne i dokładne. Poza tym w niektórych autach demontaż turbiny to skomplikowana operacja i warto spróbować najpierw innych "nieinwazyjnych" metod.

    - - - Updated - - -
    wyjęcie w 159 nie wiem, ze stówkę? 200 bodajże kosztuje czyszczenie. Wielkie pieniądze to nie są, a jak zaufany mechanik to zrobi to na tip top i masz pewność że jest czyściutko.
    ogólnie nie mam zastrzeżeń co do różnego rodzaju preparatów do paliwa, co rusz coś dolewam, a to do wtrysków a to do DPF ale za zdecydowanie mniejszą kasę.
    Ostatnio edytowane przez Butch ; 13-05-2016 o 08:41

  8. #1388
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Znam z tych działających droższe preparaty od np. AR6400-D a składnika czyszczacego jest w nich ok 30% mniej. Cała seria AR6400 jest już w maksymalnej dopuszczalnej dawce koncentratu zawartych składników, w tym PEA, czyli 430ml na przynajmniej 43 paliwa i nie jest zalecane stosowanie całej butelki na mniej paliwa.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #1389
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja nie wiem, piszecie o tych specyfikach, a wystarczy jeździć poprawnie tymi dieslami.

    Wszyscy u mnie w pracy maja diesla, ja mam diesla, przebiegi powyżej 200kkm i nikt nigdy nie miał żadnych problemów z turbo, EGR'ami, DPF'ami czy Bóg wie czym jeszcze.

    Ale tutaj wszyscy jeżdżą w przedziale 2000-4000 obrotów i prędkości przelotową utrzymują powyżej 140km/h. Naprawdę wystarczy nie zamulać silnika jeżdżąc cały czas do 2500 obrotów, a 3000 obrotów silnik widuje od święta trzy razy do roku.

    Jak komuś zależy na ecodrivingu, i walczy o 0,1l/100km no to sorry, ale polecam elektryczne samochody. Gdzieś kiedyś przeczytałem bardzo mądre zdanie, że za cenę dwumasy to sobie można kupić cysternę paliwa. Więc oszczędności typu 1l/100km są po prostu dla mnie śmieszne.

  10. #1390
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj się zapomniałem i przeleciałem po A1 paręnaście km. na czwórce na 5000 obr. (okolice 140 na godzinę). Generalnie po rozgrzaniu silnik nie widzi obrotów poniżej 2000, chyba, że jest korek. Alfa chyba zadowolona, bo z każdym kilometrem coraz ładniej silnik chodzi.

    A i tak lubię sobie coś do baku wlać, tak samo jak zdrowy jestem ale szpinak z czosnkiem wsuwam

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory