Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: brak kontrolki ładowania akumulatora

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    A czy da się namówić alternator by nieco więcej ładował akumulator?

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    A czy da się namówić alternator by nieco więcej ładował akumulator?
    A brakuje Ci ładowania? Julka żony przez ostatnie 0.5 roku stoi po 1.5-2 tygodnie, potem w jeden dzień kulnę się nią do pracy żeby się nie zastała (3.5km) i zaś stoi, i problemów najmniejszych nie ma (a jest choćby alarm który wiadomo coś tam zużywa).
    Regulator w układzie ładowania jest zintegrowany z mostkiem diodowym i zamontowany na alternatorze i jest ustawiony raczej optymalnie i raczej nic tam nie wyregulujesz, z resztą nie ma po co. A jak coś niedomaga to trzeba szukać przyczyny - masz jakieś problemy w swojej G?

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    A brakuje Ci ładowania? Julka żony przez ostatnie 0.5 roku stoi po 1.5-2 tygodnie, potem w jeden dzień kulnę się nią do pracy żeby się nie zastała (3.5km) i zaś stoi, i problemów najmniejszych nie ma (a jest choćby alarm który wiadomo coś tam zużywa).
    Regulator w układzie ładowania jest zintegrowany z mostkiem diodowym i zamontowany na alternatorze i jest ustawiony raczej optymalnie i raczej nic tam nie wyregulujesz, z resztą nie ma po co. A jak coś niedomaga to trzeba szukać przyczyny - masz jakieś problemy w swojej G?
    Wygląda jakby S&S po staniu 2 dni myślał że akumulator niedoładowany.



    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    masz jakieś problemy w swojej G?

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Wygląda jakby S&S po staniu 2 dni myślał że akumulator niedoładowany.
    mam wylaczony s&s bo i tak nie zdaje egzaminu przy jezdzie na krotkie odcinki i też przy wlaczonej klimie - albo w ogole nie wylacza silnika albo np po 5sek wlacza go.
    faktycznie brakuje Ci energii(np slabo kreci rozrusznik, gasna kontrolki, wywalajeszcze jakies bledy) czy tylko nie podoba Ci sie jak ss funkcjonuje i zwalasz na aku/ladowanie?
    w razie czego sprawdz napiecie na aku i tez prad pobierany z aku po wylaczeniu auta(zaraz po wylaczeniu jak i np po 2 dniach) . masz jakies dodatkowe urzadzenia typu kamerka/alarm/odstraszacz na kuny ktore dzialaja caly czas i rozladowuja aku(btw ja mam 2 ostatnie i tez jest ok) ?

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    w razie czego sprawdz napiecie na aku
    OK sprawdzę

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    odwołuje to co napisałem 4 dni temu - G stała 2 tygodnie od ostatniej krótkiej przejażdżki, a pare dni temu jeszcze miałem włączony zapłon przez jakieś 0.5h bo sprawdzałem MESem I AlfaOBD te kontrolki dla tx555 (nawet nie wiem czy wyłączyłem światła). dziś chciałem się nią znowu kulnąć I niestety rozrusznik tylko cyka. no cóż, każdy samochód jak dłużej stoi może mieć problemy z dostępną energią w akumulatorze, szczególnie jak poza tym jeździ żadko I na krótkie odcinki.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Akumulator w Giulietta jest wysilony tj. model o większych pojemnościach niż wynika z konstrukcji, dalej wynika że jest delikatniejszy w eksploatacji i lubi żyć krócej. Zaczyna się od zaniku S&S.

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    u mnie nawet nowy aku w zasadzie nic nie zmienił -niepotrzebnie go wymieniłem bo fabryczny nie był zły, SS i tak nadal żyje własnym życiem a od jakiegoś czasu w ogóle się nie włącza-przestałem się tym przejmować a nawet mi to pasuje (nie muszę ręcznie wyłączać), potrzebny ten system jak dziura w moście

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Ani MESem ani AlfaOBD w mojej Giulittcie nie udało się zrobić testu kontrolki - bład jak wcześniej pisali inni wartość z poza zakresu czy coś takiego.

    Jeśli chcesz się bawić to myślę że wypięcie połączenia D+ z alternatora do sterownika silnika (pin 90) pewnie wywołałoby brak ładowania.
    Tu 2 pdf-y z ePera dla MA:
    Załącznik 202303
    Załącznik 202304

    Tu trochę opisu z ePera na temat:
    The efficiency of the recharging system is controlled by the Body Computer:
    - the engine management control unit sends the D+ signal to the Body Computer which monitors the efficiency of the alternator recharging system by recording two parameters: the voltage signal from alternator terminal D+ and the engine rpm signal that is also received from the engine management control unit via the CAN.
    - at key-on while the voltage is less than approx 5.5 V, the Body Computer indicates that recharging is insufficient; when the voltage exceeds 5.5 V, the warning light goes off.If,
    on the other hand, with the engine running (rpm higher than 700), the voltage drops below a threshold of 4.5 V, the warning light comes on constantly, possibly accompanied by a message in the display.
    Próbowałem się dobrać do przewodu D+ ale nie jest to takie proste jak by mogło wynikać ze schematu . Teoretycznie sygnał przechodzi przez złaczke D004 ale... niestety nie u mnie . Złaczka posiada co prawda pin5 ale obsadzony tylko po jednej stronie więc tędy sygnał nie przechodzi- musi iśc jakąś inną drogą ale którędy to chyba tego nie wie nikt , no może za wyjatkiem tego który projektował tę wiązkę. Odpinanie pin 90 na wejściu do ECU raczej srednio mi się podoba, za duże ryzyko że sie coś ułamie , urwie, uszkodzi pin przy wyciąganiu i będzie dopiero problem . Już wolałbym chyba odkręcić ten przewód od alternatora, przy okazji wymiany oleju popatrzę czy jest tam w ogóle do tego jakiś dostęp. Ciekawe jest też to co twierdzi Elearn (ostatnie zdanie post wyżej), w razie braku ładowania lampka powinna się zapalić (można wnioskować z tego opisu że ona powinna być zawsze) ewentualnie z towarzyszeniem komunikatu na wyświetlaczu co jest raczej nie możliwe skoro w praktyce jest albo jedno albo drugie a z tego wątku wynika jasno że nikt z matrixem lampki nie posiada .
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 02-06-2016 o 23:36

Podobne wątki

  1. brak ladowania i kontrolki akumulatora/ladowania
    Utworzone przez bati85 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 22:05
  2. 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 22:27
  3. [MiTo] Brak podświetlenia wskaźnika ładowania akumulatora (i dwóch innych )
    Utworzone przez Comte w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 22:22
  4. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05
  5. [156 2.4 jtd] Brak ładowania akumulatora
    Utworzone przez hcbass w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-07-2008, 13:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory