Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Niski przepływ masy powietrza. Padnięta przepływka?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Fuman
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    37

    Thumbs down Niski przepływ masy powietrza. Padnięta przepływka?

    Hej,
    trzy tygodnie temu nabyłem 147, niestety od początku jest problem z ilością przepływającego powietrza. Po podłączeniu do kompa blok pomiarowy pokazuje około 47mg/w, kiedy oczekiwany przepływ powietrza wynosi 281mg/w. Wartość podnosi się proporcjonalnie przy dodawaniu gazu. Samochód nie kopci (może minimalny dymek przy przebutowaniu), spalanie chyba w normie, v-max z 3osobami 192km (nie wiem jak to wygląda u innych) jedyna bolączka to dziura na niskich obrotach i kłopot z ruszaniem z miejsca. Tydzień temu w samochodzie został wymieniony rozrząd, wszystkie filtry, zaślepiony egr, przeczyszczona przepustnica. Ogólnie pierwszym moim podejrzeniem była przepływka, która po ściągnięciu rury dolotu (która była lekko pęknięta i na ściankach miała sporo szlamu. Oczywiście została sklejona i wyczyszczzona) miała zakurzoną siatkę. Przpływomierz został przedmuchany i założony na swoje miejsce. Niestety przepływ wzrósł tylko o 5-10mg/w. Przymierzam się do zakupu nowej przepływki, lecz trochę się waham, ponieważ mało nie kosztuje (ori), a problem może leżeć gdzieś indziej. Może ktoś z Was doradzi, co zrobić?

    Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.

    Poniżej screen z blokiem pomiarowym
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot 2016-06-02 17-07-20.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	161.5 KB
ID:	202635

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    EGR wyłączałeś? Bo wg tego masz go aktywny.
    Napięcie na przepływomierzu waha się? Możesz go oczyścić zmywaczem, jak to nie pomoże, to wg mnie czeka Cię wymiana.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Fuman
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    37

    Domyślnie

    W 8v ponoć wystarczy zaślepić. Napięcie skacze 1,8 - 2,4v

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Po zaślepieniu masa powietrza będzie niższa. Co do napięcia to się nie wypowiem, ale przepływkę czyść tylko i wyłącznie alkoholem izopropylowym w sprayu(IPA). Po myciu agresywnymi zmywaczami długo nie pochodzi.
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_zawyza_.html

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Fuman
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    37

    Domyślnie

    U mnie przed zaślepieniem była jeszcze minimalnie niższa.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    W takim razie przepraszam za błąd, czyść IPA.
    Termisor masz wyczyszczony? Nie zaszkodzi go sprawdzić.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Fuman
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    37

    Domyślnie

    Hah, gdybym ja wiedział co to IPA i Termisor

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 140 km 159 SW 1.9 JTDm 150km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Ja miałem podobny problem (tzn. nadal mam) .... Czasami dostawał tyle powietrza ile ma być, a czasami nawet nie połowe. Do tego dymiło się, że świata nie było widać jak się ostro wcisnęło. Odłączyłem przepływkę, przejechałem się, fakt, mocy nie było, ale dymić przestał. Zamówiłem przepływke (kupiłem Boscha), zamontowali mi to, od razu filtr powietrza wymieniłem i co? I dalej dymi jak lokomotywa.Nawet nikt nie musi mi mówić, bo w lusterku widać czarne kłęby. Nie mam pojęcia o co chodzi. Wtryski korekty mają do 1.5, więc nie sądze, że to one są winne, a nawet gdyby to chyba by aż tak bardzo nie dymiło. Obstawiam jeszcze turbo, bo czasmi przeładowuje (szczególnie wtedy kiedy na wykresie widać, że powietrza jest mało). Stwierdziłem na logike, że może turbo jest ok tylko komputer jak ma mało powietrza to daje większe ładowanie turbiny, żeby moc się zgadzała (nie wiem czy to ma sens), ale po wymianie przepływki nic się nie zmieniło. Dziur w dolocie nie widać nigdzie, więc też nie wiem co robić.

    Także uczulam, że u mnie było tak samo, a wymiana przepływki nie pomogła.

    1.9 jtd 140 km

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Logi zrob

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Fuman
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    37

    Domyślnie

    U mnie nie dymi, a ciśnienie doładowania przy ok 1,5tyś obr jest o około 100mBar większe od oczekiwanego.

Podobne wątki

  1. Przepływ powietrza jaka wartość max
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 15:42
  2. [Brera] Dymienie, mały przepływ powietrza.
    Utworzone przez lukas3030 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 15:41
  3. Logi- 1.9 jtd 115 koni , czy przepływka padnięta ?
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 08:25
  4. Masy powietrza
    Utworzone przez daber1988156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-05-2012, 10:34
  5. Przepływka padnięta ??
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2011, 06:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory