Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7951
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Andrzejsr, rozumiem, że Twoje negatywne nastawienie jest na podstawie doświadczenia z kilkoma serwisami, czy tylko z jednym? ...
    Alfę w jednym mieście kupiłem w innym serwisowałem. Fiaty w jednym. Ale przepraszam, ile to serwisów jest wymagane do odwiedzenia i ile km w kraju do zrobienia w poszukiwaniu właściwego ? Z byle pierdołą mam tracić cały dzień na dojazd do serwisu i powrót (lub więcej bo autostrad nie było) . To nie Ferrari ani Maserati żeby wysłać lawetą na byle przegląd. To ja mam dbać o ich działanie?
    Samochody są świetne dla kierowcy. Jak się trafi nie psujące i nie kradnące części ASO to już jako bonus potraktuję niespodziewany.

  2. #7952
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    rybakmj, piszesz, że Alfa powinna celować w Forda/VW/Mazdę, a z drugiej strony chcesz, żeby oferowali V6? I nagle nie przeszkadzałaby Ci cena na poziomie Audi/BMW?! Ale wersji podstawowej juz tak?
    Albo jedno albo drugie. Z resztą ile sprzedaje się mocnych diesli/benzyn w tym segmencie? Chcesz mocarza to bierzesz QV, w końcu Alfa ma wersję, z której można być dumnym i która spokojnie może konkurować z Niemcami.
    Już to widzę, jakby zaczęli od wprowadzenia tylko podstawowych wersji. Zaraz na forum byłoby narzekanie, eee, że Alfa nie oferuje nic mocnego, co to za auto sportowe, bez topowej odmiany, konkurencja ma M3, a gdzie te osiągi, powrót do korzeni... Ciągłe marudzenie...
    Moze rozwinę: koncepcja giulii powinna pójsc drogą rywalizacji z VW/mazda/fordem etc. Niech by to był nadal naped fwd i tak moze 5% zainteresowanych zwróciło by na to uwage. Wypuszczajac auto ponadprzecietnie ładne,z pieknym srodkiem,ciekawymi silnikami i dobrym automatem w cenie 110-120k ,alfa powalczyła by ,moim zdaniem, duzo bardziej z bez płuciowym passatem,takim sobie mondeo,czy brzydką avensis,anizeli z ,mercem ,czy audi,którzy i tak juz mają rzesze swoich wyznawców,ze o micie doskonałosci nie wspomne.

    Z drugiej strony,jezeli juz giulia ma byc faktycznie premium pełną geba i kosztowac ponadprzecietne pieniadze w segmencie,to niech to bedzie auto kompletne ,czyli silniki te które są plus duza benzyna 3.0 V6 ,pieknie brzmiaca i 300-330 km bez zadnych turbin ( piekne podkreslenie brutalnej sylwetki i charakteru),do tego diesel albo 2,4 a najlepiej 3.0 ( który to juz wystepuje w przyrodzie) z mocami 250-300. W takim przypadku niech giulia kosztuje te 200k+,ale w zamian dostajemy silniki z prawdziwego zdarzenia,izolujemy sie od osób ,które chciały by byc premium ,ale jeszcze nie wiedza ,czy taka kase moga wyłozyc i wchodzimy z hukiem na rynek aut co prawda drogich,ale bedacych elitą swojej klasy,czyli bmw 335d lub audi 3.0 tdi Quatttro. Tylko takie premium ma dla mnie rece i nogi.

    Giulia QV ? ok,szybkie,mocne,rasowe. Fajnie tylko co to oznacza dla potencjalych kupujących pozostałe giulie ? Absolutnie nic. Przecietny posiadacz F30 nie mysli,ze jego bmw ma geny M3.

    Ciesze sie ,ze alfa ma tak szybkie auto,ale splendoru przyszłemu posiadaczowi słabszej giulii to nie przyda wiecej.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-06-2016 o 16:30

  3. #7953
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    cos zle patrzysz, navi z ekranem to byla opcja min dla distinctive a potwierdzenie na nastepnej stronie masz ze to byla opcja do kazdej wersji za doplata 11500 przy .
    Ale przed liftem!!! A pierwsze Alfy 159 po FL dotarły do polskich salonów w czerwcu 2008 i wtedy zmienił cennik i zawartość opcji w standardzie!!!
    Większość opcji z twojego cennika została włożona do standardu wersji Distinctive, łącznie z Navi. Po to wysłałem Ci wyposażenie mojego auta z sierpnia 2008 roku, żebyś mógł sobie porównać, które z opcji z Twojego cennika znalazły się w standardzie wersji Distinctive w 2008 roku po FL.

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    natomiast ta z drugiej strony cennika to podejzewam taka banalna nawigacja co pokazuje tylko strzałki na wyswietlaczu pomiędzy zegarami
    No skoro Ty wiesz lepiej jak wygląda nawigacja w moim aucie, to ja nie mam więcej pytań Napisz mi jeszcze, że kartę SIM do telefonu GSM przykleja się obok tych strzałek na wyświetlaczu, a płytę z mapami dla nawigacji odczytuje się zębami, bo przecież do wyświetlacza jej nie włożę

    Żeby zakończyć ten wątek: jedna z fotek z salonu dołączona do oferty przez deleara.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_3507.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	135.8 KB
ID:	203197
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  4. #7954
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    jeżdżę do polecanych ASO, a nie pierwszego z brzegu?! Jak coś nie pasuje to się zmienia ASO
    Od tego są chyba korporacyjne standardy, żeby się nie zastanawiać, które ASO wybrać, tylko jechać do najbliższego i mieć pewność, że minimalny poziom jakości jest zapewniony... Wiem, że miałeś złe doświadczenia z Audi, ale tam, o ile mi wiadomo, nawet wieszaczki na ubrania trzeba kupować konkretne u określonego dostawcy.
    Na pocieszenie dodam, że dzisiaj żona była w Peżocie i wróciła mocno sfrustrowana .

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Moze rozwinę: koncepcja giulii powinna pójsc drogą rywalizacji z VW/mazda/fordem etc. Niech by to był nadal naped fwd
    Giulia naprawdę nie jest dla Ciebie. Kup Mazdę 6 i będziesz zadowolony.


    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Z drugiej strony,jezeli juz giulia ma byc faktycznie premium pełną geba i kosztowac ponadprzecietne pieniadze w segmencie,to niech to bedzie auto kompletne ,czyli silniki te które są plus duza benzyna 3.0 V6 ,pieknie brzmiaca i 300-330 km bez zadnych turbin
    Aha aha, wskaż mi aktualnie sprzedawany europejski samochód z wolnossącym V6.


    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Ciesze sie ,ze alfa ma tak szybkie auto,ale splendoru przyszłemu posiadaczowi słabszej giulii to nie przyda wiecej.
    To jest kwintesencja projektowania sportowych samochodów, podobnie, jak to jest w BMW - projektujesz top -> down, czyli najbardziej wypasioną wersję, a potem ewentualnie tniesz koszty do słabszych, a nie jak to jest w Golfie, że robi się platformę na 1.4 TSI i 2.0 TDI w przeciętnych mocach, a później co 2 lata pcha coraz mocniejsze silniki.
    No i oczywiście, że przyda to splendoru - bo chociażby taki sam wał napędowy z włókna węglowego jest również w dizelku 150 KM.

    Gdyby Alfa przez całą historię miała takie podejście, to Giulia serii 105 nigdy by pewnie nie powstała... Zresztą minimalistyczne podejście przy 159 (weźmy g**nianą platformę, dziadowskie silniki i opakujmy to w ładną karoserię) nie zakończyło się spektakularnym sukcesem - a chyba można się zgodzić, że na tle Passata czy Mondeo 159 nie prezentuje się źle, a wręcz jak James Bond przy por. Borewiczu.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 09-06-2016 o 18:00
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #7955
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Ale przed liftem!!! A pierwsze Alfy 159 po FL dotarły do polskich salonów w czerwcu 2008 i wtedy zmienił cennik i zawartość opcji w standardzie!!!
    Większość opcji z twojego cennika została włożona do standardu wersji Distinctive, łącznie z Navi. Po to wysłałem Ci wyposażenie mojego auta z sierpnia 2008 roku, żebyś mógł sobie porównać, które z opcji z Twojego cennika znalazły się w standardzie wersji Distinctive w 2008 roku po FL.


    No skoro Ty wiesz lepiej jak wygląda nawigacja w moim aucie, to ja nie mam więcej pytań Napisz mi jeszcze, że kartę SIM do telefonu GSM przykleja się obok tych strzałek na wyświetlaczu, a płytę z mapami dla nawigacji odczytuje się zębami, bo przecież do wyświetlacza jej nie włożę

    Żeby zakończyć ten wątek: jedna z fotek z salonu dołączona do oferty przez deleara.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_3507.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	135.8 KB
ID:	203197
    Czy ja gdziekolwiek napisałem czy wmawiam Ci że Ty nie masz navi, czy że u Ciebie nie było w standardzie? Piszemy o cenniku wg którego rozbiłem porównanie, a tam w Distinctive (drugi plik), Navi jest jako jako TC (pewni opcja, bo S znaczy standard), ma to kod 58X. Teraz patrzę na komputerze (wcześniej z komórki, jakoś nie mogłem się doczytać co tam było napisane dokładnie, stąd założyłem że to prosta nawigacja z wyświetlaniem strzałek), że też ma kolorowy ekran, natomiast co mnie zmyliło/zasugerowało to że na następnej stronie cennika jest coś o kodzie 904 nazwane praktycznie tak samo Navi z kolorowym ekranem i telefonem.
    Nie interesowałem się nigdy tym telefonem, słyszałem tylko że straszne badziewie - osobny SIM itp - nie wiem po co to wymyślili i komu to potrzebne.

    Tak czy siak dalej uważam że cenowo (poza dieslami na polskim rynku gdzie 2.2d podpada pod wyższą akcyzę i obraz cenowy jest troche zafałszowany) jest tak jak można było się spodziewać, czyli powiedzmy drożej niż Ford czy inne takie, a taniej niż BMW, i że jest porównywalnie do cen 159.

    Co Ci udowodniłem informacjami z innych katalogów, że np w Holandii, Włoszech czy UK (a i pewni w niemczech co wnioskuje po dziesiątkach TBI i 2.0 JTDM Distinctivów i TI jakie oglądnąłem na autoscout24 i mobile.de jak kupowałem swoją TBI), nie było navi w distinctive z 2009/10r, tylko w Polsce (może też w niktórych innych krajach) widać zaczęli wkładać. Zauważ jeszcze że przez 8 lat od powstania tego cennika, uzbierało się jednak te 10-15% inflacji.

    Mniejsza o to, lepiej skończe dyskusję bo widzę że uparłeś się na negację mojej opini przyczepiając sie jednego szczgółu, który tak naprawdę nie robi wielkiej różnicy dla całej oceny (parę tysi obecna navi w Giuli, szczególnie jak wzięta w pakiecie). Ze stylu Twoich wypowiedzi (szczególnie ostatniej) mam wrażenie Twojej niechęci do mnie. A przecież na dzień dobry w wielu punktach się zgodziłeś z mną, więc nie wiem po co tak zażarte negowanie w sprawie kosemetycznej różnicy. Zamiast sie sprzeczać tu w wątku i nabijać sobie posty, napisz chociaż 10% tego co ja w wątkach technicznych jako ktoś kto pomaga a nie neguje.

  6. #7956
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Od tego są chyba korporacyjne standardy, żeby się nie zastanawiać, które ASO wybrać, tylko jechać do najbliższego i mieć pewność, że minimalny poziom jakości jest zapewniony...
    A ile z tych ASO, do których jeździcie ma autoryzację na serwis Alfy Romeo?
    Ja naliczyłem mniej niż 40 w całym kraju: http://dealerzy.alfaromeo.pl/alfa-romeo
    Jeździcie do serwisu Fiata, bo jest bliżej, to nie oczekujcie poziomu Alfy Romeo.

    BTW. Jak pojechałem na pierwszy przegląd z poprzednią Alfą 147 do fabrycznego serwisu w Tychach, bo miałem blisko, to mechanik, który dostał moje zlecenie najpierw coś czarował przez 10 minut po zajęciu miejsca za kierownicą, a potem rozpaczliwie szukał właściciela w poczekalni (czyli mnie) i się złościł, że na pewno mam jakąś blokadę w aucie i żebym mu wjechał tym autem na stanowisko obsługi, bo on nie potrafi go odpalić. Żadnej blokady nie miałem, ale to była Alfa 147 Selespeed . To była ostatnia moja wizyta w tym serwisie.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #7957
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ja jeżdżę na mechanikę do Pol-Caru na Gorzysława (autoryzacja AR), lakierowanie zdarzyło mi się robić w Auto-Centrum (autoryzacja AR), 2 wizyty w byłym już (na szczęście) ASO AR ACM, zakup części w Pol-Carze Wierzbięcice (autoryzacja AR na sprzedaż części AR).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #7958
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post

    - - - Updated - - -



    Giulia naprawdę nie jest dla Ciebie. Kup Mazdę 6 i będziesz zadowolony.




    Aha aha, wskaż mi aktualnie sprzedawany europejski samochód z wolnossącym V6.




    To jest kwintesencja projektowania sportowych samochodów, podobnie, jak to jest w BMW - projektujesz top -> down, czyli najbardziej wypasioną wersję, a potem ewentualnie tniesz koszty do słabszych, a nie jak to jest w Golfie, że robi się platformę na 1.4 TSI i 2.0 TDI w przeciętnych mocach, a później co 2 lata pcha coraz mocniejsze silniki.
    No i oczywiście, że przyda to splendoru - bo chociażby taki sam wał napędowy z włókna węglowego jest również w dizelku 150 KM.

    Gdyby Alfa przez całą historię miała takie podejście, to Giulia serii 105 nigdy by pewnie nie powstała... Zresztą minimalistyczne podejście przy 159 (weźmy g**nianą platformę, dziadowskie silniki i opakujmy to w ładną karoserię) nie zakończyło się spektakularnym sukcesem - a chyba można się zgodzić, że na tle Passata czy Mondeo 159 nie prezentuje się źle, a wręcz jak James Bond przy por. Borewiczu.

    A dla kogo jest niby giulia w takim razie ,skoro nie dla kogos kto posiadał dwie alfy ?? Jezeli nie dla mnie ,to tym bardziej nie dla klientów bmw czy audi.

    Jestem w stanie zrozumiec mniej lub bardziej wyidealizowany zachwyt nad nowym modelem,ale nie rozumiem swego rodzaju bycia wybrancem ,który musi zasłuzyc na miano posiadania giulii,bo tak to własnie odbieram i nie tylko z Twojego wpisu,ale tez z wiekszoci tutaj.

    Panowie,giulia jest ciekawym autem,ale to ledwie próba stworzenia konkurencji dla innych ,a nie cos nowatorskiego i pionierskiego na rynku. Ok,jest to byc moze technologicznie przełomowy model w swojej marce ,który prawdopodobnie wzniósł sie na wyzyny próbując nawiazac do chwalebnej historii wielkich poprzedników,ale nie gloryfikujcie tego auta przez ten pryzmat,bo to zaledwie auto klasy sredniej,dla mas ,a nie produkt limitowany dla nielicznych i to własnie masy zadecyduja o byc albo nie byc nie tylko tego samochodu,ale całej marki Alfa Romeo i niech to do was dotrze. Nie bede ukrywał,sam tez jestem zwiazany z włoską marką,bo na tle innych oferuje ksztyne idnywidualnosci,elegancji za do tej pory rozsadne pieniadze. Jednakze giulia,choc nadwyraz ciekawa wyzej nos nosi niz tyłek podnosi. To nie jest dobry czas by inwestowac w auto,które ma byc drogie i niestety niszowe. Owszem kolejna generacja ,po sukcesie pierwszej ,mogła by byc taka,ale slepa wiara w sukces czegos,co nie ma ugruntowanej pozycji na rynku,zaplecza wiernej klienteli tylko dla tego,że wreszcie stało sie porównywalne ( prawdopodobnie) z najlepszymi nie wystarczy na przekucie w sukces sprzedazy. Kazdy o zdrowych zmysłach,majac na wydanie 160-170 tys ,kupi albo F30,bo posiadanie bmw jest modne,albo c-klasse bo jest to mercedes ,czyt przepustka do bycia powazanym w kazdym gronie,a nie alfe,która po dzis dzien budzi usmieszek nawet najwiekszego laika motoryzacyjnego. Giulie kupi co najwyzej indywidualista,czyli promil zainteresowanych autami za tego typu pieniadze.
    Taka jest prawda. Staram sie byc obiektywny w wyrazaniu swoich opinii,ale zapatrzenie co poniektórych jest straszne. Jezdzimy pieknymi autami,ale to nie uprawnia nas do gloryfikowania ich bardziej ,anizeli na to zasługuja.

    Byłem i jestem zainteresowany Giulia,ale gdy zobaczyłem ceny oraz cennik wyposazenia,to zapewne nie tylko ja pomyslałem sobie " pogieło ich i to zdrowo,kto to kupi ?? ". A jezeli ja,fan alfy,tak pomyslałem,to inni nawet wzglednie zainteresowani,juz dawno odpuscili ten samochód,bo od razu zaczeli sobie przeliczac co by za prawdziwe premium mogli za to kupic,badz ile zaoszczedzic na konkurencji mniej premium...
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-06-2016 o 18:47

  9. #7959
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Jak ktoś chce to kupi tak czy siak.
    To dotyczy niewielkiego procenta kupujących auta. O pozostałych trzeba walczyć. Przypominajmy do znudzenia, bo od realizacji tego celu zależeć będzie istnienie marki: sprzedaż. Sprzedaż aut marki alfa romeo ma sięgnąć 400 tysięcy sztuk. Obecnie jest to bodaj 60 tysięcy sztuk. Ma wejść kilka nowych modeli, ale jak Gulia się wysypie, inne modele mogą się w ogóle nie pojawić.
    Tutaj, panowie, MUSI wszystko grać na 100 procent.
    Czy gra?
    Na razie nikt nic nie wie, sprzedawcy kluczą, jakieś bezmyślne call center, strona www jest fatalna i mało funkcjonalna... czy tak samo wygląda to w bogatszych krajach?
    Jeśli tak, to żadne RWD ani genialne prowadzenie nie pomogą. Oby tam było jednak lepiej. Setki tysięcy ludzi nie czeka w namiotach pod salonami alfy. Ich trzeba przyciągać wszelkimi sposobami.
    Ostatnio edytowane przez Anderson ; 09-06-2016 o 18:40

  10. #7960
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    400 tysięcy sztuk ale biorąc od uwagę USA i Chiny. Na tych rynkach Alfa jest nieobecna.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory