Strona 12 z 14 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 134

Temat: Słaba klimatyzacja - problem - słabo chłodzi

  1. #111
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gryzek_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2.4 JTD, 185KM, 2007
    Postów
    25

    Domyślnie

    Dobra po przeczytaniu tematu cel jest tylko jeden- znaleźć dobry serwis klimy . Mógłby ktoś podrzucić jakieś propozycje serwisów klimy w Warszawie ??

  2. #112
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Podłączę się do tematu, bo wśród zatrzęsienia wątków o klimatyzacji, ten najbardziej pasuje jeśli chodzi o mój problem.

    W ubiegłym roku wszystko śmigało bez problemu. Miałem automat ustawiony cały czas na FULL, ewentualnie tylko podregulowywałem sobie temperaturę i chłodziło jak należy. W tym roku mam wrażenie, że wydajność klimatyzacji jest znacząco niższa. Pierwsza myśl - czynnik uciekł, w związku z tym udałem się do polecanego warsztatu na sprawdzenie klimatyzacji, ewentualne uzupełnienie czynnika itp. Wyciągnęli z układu równo 500 g, nabili 700 g (tyle wychodzi wg katalogów, które mają takie warsztaty, naklejki niestety nie mam i nie wiem ile było), posprawdzali, przy okazji zrobili odgrzybianie. Jednak wydajność klimatyzacji w ogóle się nie zmieniła. To co mogłem, to sprawdziłem jeszcze sam i wygląda to następująco:
    - sprężarka jest raczej sprawna, bo się uruchamia,
    - przewody idące do parownika - jeden jest wyraźnie cieplejszy (ale nie gorący), drugi chłodny,
    - oba wentylatory chłodnicy się uruchamiają i działają w takich cyklach,
    - chłodnica (skraplacz) wydaje się być w porządku, nie jest brudna, zasyfiona itp.
    Pojechałem jeszcze raz do tego warsztatu żeby mi dokładnie sprawdzili co i jak, że może np. sprężarka już dokonuje żywota, zawór rozprężny szwankuje itp. Podłączyli jeszcze raz wszystko, sprawdzili ciśnienia i stwierdzili, że układ jest sprawny i nie ma się do czego przyczepić. Zmierzyli jeszcze temperaturę z kratek nawiewu (ustawienie na FULL LOW, czyli wtedy z automatu przełącza się na obieg wewnętrzny) i wyszło 7 stopni, czyli chyba w miarę przyzwoicie, chociaż moim zdaniem taka temperatura z butów nie wyrywa, poza tym na obiegu wewnętrznym (przy założeniu że sterowanie klapki jest sprawne ) to chyba niezbyt wielki wyczyn.

    Gdzie ewentualnie szukać co się dzieje z klimatyzacją? Czujniki temperatury? A może zmienić zakład, bo jedyne co potrafią to podłączyć samochód do maszyny i skasować klienta za niepotrzebną wymianę czynnika?

    A może ja się czepiam i wszystko jest git? Bo w sumie i teraz takie temperatury że nie za bardzo jest co chłodzić i zaczekać na takie w okolicach 30 stopni i więcej?

  3. #113
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    7 stopni z kratek na jałowym biegu to akceptowalny wynik w tak starym aucie. Choć fajnie by było 5 stopni (co raczej jest tylko przy bardzo sprawnym układzie).
    Klima wygląda na wystarczająco sprawną.
    Sprawdź czy trochę zimniejsze poleci jak podniesiesz obroty (w stosunku do jałowych).
    Kompetencje klimiarza są wątpliwe z tego co piszesz.

    A na koniec przeczyść czujnik powietrza w kabinie (przy prawym kolanie).

  4. #114
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Dzięki, sprawdzę, czy podniesienie obrotów coś da (choć podczas jazdy jakoś nie robiło się wyraźnie chłodniej) i rzucę okiem na ten czujnik.

  5. #115
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Opieraj się na pomiarach nie odczuciach. Jeżeli na obrotach będzie wiało 5 stopni to klęka kompresor. Choć tak jak pisałem 7 stopni to jest jeszcze w normie.

  6. #116
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1t Zobacz post
    Gdzie ewentualnie szukać co się dzieje z klimatyzacją?
    A filtr pyłkowy kiedy wymieniałeś? One po 10tys potrafią już być tak zasyfione, że mogą spowalniać przepływ powietrza...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #117
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Opieraj się na pomiarach nie odczuciach. Jeżeli na obrotach będzie wiało 5 stopni to klęka kompresor. Choć tak jak pisałem 7 stopni to jest jeszcze w normie.
    Nie no jasne, włożę termometr do sprawdzenia temperatury, tak na czuja to żadna diagnostyka


    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A filtr pyłkowy kiedy wymieniałeś? One po 10tys potrafią już być tak zasyfione, że mogą spowalniać przepływ powietrza...
    Filtr to podstawa, od tego w ogóle zacząłem, wymieniłem go w poniedziałek i nie zrobiło to żadnej różnicy, chociaż stary był nieco zapchany liśćmi i igłami z drzew.

  8. #118
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    dobrze masz poskładane podszybie i tą ściankę grodziową ? bo tamtendy może zasysać gorące powietrze z komory silnika.

  9. #119
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał gennosuke Zobacz post
    dobrze masz poskładane podszybie i tą ściankę grodziową ? bo tamtendy może zasysać gorące powietrze z komory silnika.
    Raczej jest poskładane dobrze, bo klimatyzacja pogorszyła się bez jakiejkolwiek ingerencji w tamte rejony.

  10. #120
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    poszukaj ile powinieneś mieć nabitego czynnika i nie opieraj się na automatach do nabijania bo to się ma nijak do tego co ma być -jeśli ma być 500 to ma być 500 jeśli 550 to 550 a różnica 200 g po między tym co miałeś poprzednio to ogromna różnica. ze względu na duże różnice ciśnienia przy takiej ilości czynnika może ci się wyłączać kompresor. na zimnej stronie powinno być ok. 6 atm a na ciepłej ok 16 atm . na manometrach .Mój klimatolog trzymał mój samochód z włączoną klimą ok 2 godzin , żeby być pewnym ,że wszystko jest w porządku .

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja problem - raz chłodzi raz nie...
    Utworzone przez Stifer w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-06-2019, 15:55
  2. Klimatyzacja słabo chłodzi
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 11:07
  3. klimatyzacja chłodzi- nie chłodzi
    Utworzone przez SlaSH7 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 21:05
  4. Układ szczelny ale słabo/w ogóle nie chłodzi
    Utworzone przez ap2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 20:44
  5. Klima nabita a słabo chłodzi
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory