Strona 16 z 40 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 398

Temat: Julka z 2016... kilka pytań przed zakupem

  1. #151
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Vieworld
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    CLK C209
    Postów
    114

    Domyślnie

    czyli w skrócie mówiąc z tego co widzę:

    A - deszcz, lód, śnieg mokry
    N - miasto, śnieg gęsty
    D - trasa, drogi poza zabudowanym

    To teraz pytanie trochę inne. Co z górami i częstymi ostrymi zakrętami sięgającymi czasem blisko 360 stopni? Tatry to jedno, ale w Norwegii przy Fiordach takich ostrych zakrętów to jest co kilkadziesiąt/kilkaset metrów (serpentyny) często są one z górki lub pod nią. Jak na takich drogach? Teoretycznie "D" bo Q2 jest, ale znów ten tryb jest bardziej dynamiczny i hmm... hamulce mogą szybciej pójść?

    Gdyby ktoś nie wiedział o czym dokładnie mówię: http://motovoyager.net/2014/06/szlak...h-drog-europy/
    Ostatnio edytowane przez Vieworld ; 12-06-2016 o 12:49

  2. #152
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vieworld Zobacz post
    czyli w skrócie mówiąc z tego co widzę:

    A - deszcz, lód, śnieg mokry
    N - miasto, śnieg gęsty
    D - trasa, drogi poza zabudowanym

    To teraz pytanie trochę inne. Co z górami i częstymi ostrymi zakrętami sięgającymi czasem blisko 360 stopni? Tatry to jedno, ale w Norwegii przy Fiordach takich ostrych zakrętów to jest co kilkadziesiąt/kilkaset metrów (serpentyny) często są one z górki lub pod nią. Jak na takich drogach? Teoretycznie "D" bo Q2 jest, ale znów ten tryb jest bardziej dynamiczny i hmm... hamulce mogą szybciej pójść?

    Gdyby ktoś nie wiedział o czym dokładnie mówię: http://motovoyager.net/2014/06/szlak...h-drog-europy/
    Mozesz pojechac to na A, bo masz prefill i q2, a kierownica nie zmeczy Ci lap na nawrotach. Reakcja gazu inna ale w jezdzie serpentyna za serpentyna nie liczy sie tak pierdolniecie turbo co plynnosc
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  3. #153
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Cool

    Wszystko zależy jak "dynamicznie" chcesz przejechać.

    Ja przejechałem 2 drogi przez całą południkową długość Alp i dwie lokalne do miejscowości narciarskich (na końcu drogi, że tak je nazwę). Potwierdza się to co mówią kierowcy BORu, że 95% zakrętów można przejechać bez odrywania rąk od kierownicy, czyli tak do ~135 stopni skręcenia kierownicy.

    Jeśli chodzi o tryby to gdy jest sucho spokojnie lecisz w D, jedziesz cały czas z prędkością = ograniczeniu prędkości i jest ok. I w górę i w dół. Trzeba pamiętać o normalnych zasadach jazdy w górach. Hamowanie biegami, raczej utrzymywanie wyższych obrotów na niższym biegu (żeby nie pokonywać wzniesienia przy 1200 rpm na VI, tylko raczej 2700 na IV). Przynajmniej ja wolę mieć pod butem troszkę zapasu. Q2 czy nie-Q2 nie ma w tym momencie znaczenia.

    Raz jechałem po zmroku w padającym gęstym śniegu, ale w górę. Widziałem tunel z płatków śniegu bardziej niż drogę. Ale, że było pusto to dopaliłem A i jechałem bardziej rajdowo, czyli dzida na prostej - hamowanie przed zakrętem. Niestety w ramach tej dzidy regularnie traciłem trakcję na II i III biegu. Często też musiałem wychodzić z zakrętu na I, bo nic nie widziałem... Ale ew. wcześniejsze reakcje ESP/ASR pozytywnie oceniam.

    Myślę, że tryby spokojnie sam odkryjesz. 100% to kwestia osobistych preferencji. Ja przełączam się na A w śniegu i deszczu. Poza tym głównie D, chyba, że akurat mnie ciekawość weźmie na N na parę tygodni.

    Btw - nie 360 tylko 180 stopni. 360 to już "bączek", a nie zakręt, a do bączków jak wiemy najlepszy jest tylny napęd.

    Cytat Napisał Pitero Zobacz post
    w jezdzie serpentyna za serpentyna nie liczy sie tak pierdolniecie turbo co plynnosc
    Ja tam lubię "pierdolnięcie turbo" na wyjściu z zakrętu W sensie, zakręt 40, zaczyna się prostować, dzida i odkręcamy kierownicą i do 90-tki w te drobne kilka sekund.
    Ostatnio edytowane przez MiLykie ; 12-06-2016 o 14:12

  4. #154
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vieworld Zobacz post
    Co z górami i częstymi ostrymi zakrętami sięgającymi czasem blisko 360 stopni?
    To jak dla mnie się nazywa rondem. huehue
    P.S. Tak- musiałem.

  5. #155
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Vieworld
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    CLK C209
    Postów
    114

    Domyślnie

    Zerknijcie w linka lepiej a nie piszecie o zakretach 90-180... no dobra 360 nie ma. Jest momentami tylko 270-330

  6. #156
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ja przejechałem trasę nr 4 Fiestą pożyczakiem, chyba 75 KM i też było fajnie, a wkurzałem się głównie dlatego, że przede mną zamulał jakiś koleś w sportowym Mercedesie . Takie drogi to sama przyjemność głównie ze względu na widoki, a mniej ze względu na zakręty, bo jest za ciasno, żeby pozwalać sobie na jakieś kozaczenie...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #157
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie, dodatkowo dochodzi Q2, które też jest aktywne tylko w A i D.
    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    W trybie A i D jest załączony system "pre-fill". W N nie.
    Skąd teoria że pre-fill i Q2 działa też w trybie "A" bo pierwsze słyszę? Jest to na wyświetlaczu? W przedliftach oba systemy działają tylko w "D"

  8. #158
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Skąd teoria że pre-fill i Q2 działa też w trybie "A" bo pierwsze słyszę? Jest to na wyświetlaczu? W przedliftach oba systemy działają tylko w "D"
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1oovat.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	153.6 KB
ID:	203485


    Nie wiem, jak pre-fill, ale Q2 na 100% w przedlificie też jest.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #159
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vieworld Zobacz post
    Zerknijcie w linka lepiej a nie piszecie o zakretach 90-180... no dobra 360 nie ma. Jest momentami tylko 270-330
    nie wiem jak Ciebie, ale mnie w szkole uczyli, że jak skręcisz o 180 stopni to zawrócisz Czasem nawrotki są o trochę większy kąt, jesli jest ona tak ukształtowana, że drogi spotykają się po nawrotce.
    Jakbyś miał 330 stopni to byś musiał przeciąć drogę przed zakrętem

    Chyba, że liczysz kąt zewnętrzny trasy - ale wtedy to jest ponad 360 stopni nawet

    Byłem na 2 i pół z tych tras z listy (pół bo nie jechałem samą drogą "Tremola" tylko równoległą drogą przez przełęcz Św. Gotharda Z tym, że nie jechałem tam Alfą, a 300 konnym tylnonapędowym autem - i gdybym ponownie pojechał tam Alfą to w przypadku QV jechałbym w trybie N, żeby nie mieć zakwasów od kręcenia kierownicą

  10. #160
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Vieworld
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    CLK C209
    Postów
    114

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Chyba, że liczysz kąt zewnętrzny trasy - ale wtedy to jest ponad 360 stopni nawet
    Ale klapa... nie przyznaję się, da się gdzieś usunąć posty? hahaha nie wiem co mi odwaliło z tym 360* ...idę potłuc wszystkie lustra w domu bo nie spojrzę sobie w twarz

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    i gdybym ponownie pojechał tam Alfą to w przypadku QV jechałbym w trybie N, żeby nie mieć zakwasów od kręcenia kierownicą
    Dzięki, czyli w takim przypadkach "N". Pewnie wszystko wyjdzie w praniu, ale ja zawsze lubię wiedzieć wszystko z wyprzedzeniem

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 1.9 kilka pytań przed zakupem
    Utworzone przez Haczyk94 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 12:00
  2. [147] kilka pytań przed zakupem.
    Utworzone przez Drifter w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 07:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory