Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: 1.6 TS 120KM - kolejny olejoholik?

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Dokładnie 1 litr, cała miska 4.4 chyba ma

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145
    Postów
    75

    Domyślnie

    Odkopuję temat.

    Jakie uszczelniacze polecacie? Wymienię jeszcze same uszczelniacze. -Dlaczego? otóż:
    Wczoraj zmierzyłem olej, było min. Czyli spalanie okropelne, nawet nie pytajcie ile. Dolałem coś ok. 400ml i po jakimś czasie odpaliłem samochód przestawiłem i pomyślałem, że dam mu nieco po obrotach... Siwe dymy, okolica zadymiona

    Doszedłem do wniosku, że olej spływa przez uszczelniacze i jest wypalany na tłokach, a to by tłumaczyło to, że po zalaniu dolewki tak okropnie dymiła, a potem jak pojeździłem chwile, auto się rozgrzało i dymienie praktycznie ustało..
    Co sądzicie o tej tezie?

    Jakie uszczelniacze polecacie?

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar ayrekp
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 105 kM 2001
    Postów
    196

    Domyślnie

    Teza dobra ale na krótka metę bo jak tak pije olej to uszczelniacze i może tak ale muszą być rozjechane prowadnice zaworów, a jak kolego zrobisz to daj znać czy pomogło i jakie koszty miałeś, powodzenia.

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    A na wysokich obrotach kopci? Rozgrzej auto, na postoju kilka razy okolice czerwonego pola i zobacz czy kopci - jeśli tak to pierścienie

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Ja kupiłem uszczalniacze w ASO, oryginalne za 64zł ?? 16 sztuk, to są takie małe na pół centymetra gumki z ściągaczem, nic specjalnego ;d Bynajmniej u mnie działaja

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145
    Postów
    75

    Domyślnie

    Witam Was jeszcze raz.

    Na poważnie zastanawiam się już co dalej robić i co będzie bardziej opłacalne?

    Zdzierać głowicę, robić uszczelniacze, ew prowadnice, pierścienie, nie wiadomo jak z panewkami potem i do tego pasuje już rozrząd ogarnąć, olej i co jeszcze po drodze wyjdzie?
    Czy szukać silnika (jakiego? duże problemy są chcąc wsadzić 2.0 zamiast 1.6 lub 1.8 które nie były w 147?) i potem znów się modlić, żeby nie było jak z tym?
    Wychodzi remont generalny, większość spraw próbowałbym ogarnąć we własnym zakresie, wiadomo głowicę trzeba byłoby oddać.
    Ostatnio edytowane przez Matti13344 ; 22-05-2016 o 13:40

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Nemiks
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    316

    Domyślnie

    Polecam zrobic remont. No kupujac niwy silnik nie wiesz na co trafisz a robia remont wydasz podobna kwote a silnik masz jak igle. Ja juz jezdze 3 tyd po remoncie i nie bierze oleju, wiec efekt jest. Remont glowicy, poerscienie, uszczelniacze, panewki nie wszystkie przy okazji rorzad i wariator. Cenowo wyszlo mi okolo 3-4 tys ale napotkalem kilka niechcianych rzeczy bez, ktorych można zrobic to o wiele taniej.
    Była AR 147 2005r. 1.6 TS 105KM - LPG
    Jest AR 147 TI Black Line 2007r. 1.6 TS 120KM - LPG
    Jest AR 159 2007r. 1.9 JTDm 150KM

    www.da-cars.5v.pl - serwis samochodowy

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    111

    Domyślnie

    Wymiana samych uszczelniaczy zaworowych raczej nic nie da. Ja wymieniałem już 3 razy. Za każdym razem ściąga mi uszczelniacze. Wyrobienie są już prowadnice i muszę oddać głowice do remontu. Wymiana na krótko pomagała, spalanie oleju spadło, ale niestety w ramach przejechanych kilometrów wszystko wracało do normy.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    Użytkownik Ogier Avatar ayrekp
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 105 kM 2001
    Postów
    196

    Domyślnie

    Witam kolegów, moja bella zaczyna więcej pić tego oleju bo już koło 0.8 L na 1000 to dużo, i nie wiem jak rozpoznać czy to przez pierścienie czy uszczelniacze dodam że dymu białego czy niebieskiego nie ma nic a nic ani na zimnym ani na ciepłym silniku, widać delikatny dymek ale czarny i to muszę go dobrze wkręcić na obroty by był widoczny, jakie macie pomysły ? proszę o radę jak to zużycie ograniczyć bo jak przyjdzie do wymiany pierścieni to niestety ale mnie nie stać na taką inwestycję w silnik.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145
    Postów
    75

    Domyślnie

    W końcu odstawiłem samochód do mechanika. Pierwsza kolejność to sprzęgło. Ostatnio już coraz niżej brało, aż w końcu ukłąd sie zapowietrza do tego stopnia, że przy wyrzuceniu 5biegu nie wbije 4, trzeba podpompować pedałem i da się wbić bieg natomiast jest on nadal "gumowaty". Temat kiedyś już przerabiałem, ale w 156. okazało się, że to nie był wysprzęglik ani pompka przy pedale, a zniszczona tarcza sprzęgła. Aktualnie odstawiłem do gościa ma wszystko sprawdzić ustalić przyczynę i to naprawić.
    Drugim tematem był remont silnika. Cena max którą mi powiedział, ze wyjdzie to 1700zł. Głowice wiezie do Rzeszowa, zmienia pierścienie, panewki jeśli jest potrzeba itd.
    Zobaczę co zrobi ze sprzęgłem i jak się z tym upora, jak będzie faktycznie ok to oddaje auto w jego ręce i remont.
    Znaleźć teraz kogoś godnego to jest wyzwanie tak wam powiem. W mojej miejscowości jest coś 4 warsztaty.. po jednym auto zapaliło się po przejechaniu 25km, w innym samochodzie po tym warsztacie poszła uszczelka pod głowicą i itd, inni mlaskają, narzekają.. a pieniądze chcieliby za nic.

Podobne wątki

  1. [159] Kolejny raz awaria 1.9 8v dtm 120km POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!
    Utworzone przez mateusz-07 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 10:39
  2. [155] Kolejny problem...
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-09-2011, 18:40
  3. Różnica silników 147 1.6 120km a 156 1,6 120km
    Utworzone przez luniu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 01:42
  4. Różnica silników 147 1.6 120km a 156 1,6 120km
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 23:15
  5. Czy to sprzęgło?? - po raz kolejny
    Utworzone przez Prezes_07 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 08:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory