Nie no mówił o za i przeciw usuwaniu klap.
Ja nie widzę powodu żeby w silniku diesla mieć klapy wirowe, skoro nic one nie robią.
Nie no mówił o za i przeciw usuwaniu klap.
Ja nie widzę powodu żeby w silniku diesla mieć klapy wirowe, skoro nic one nie robią.
Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.
Robią, jeśli EGR jest sprawny i niezaślepiony.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.
Teoretycznie zapewniają lepsze mieszanie się spalin z powietrzem oraz zawirowanie powietrza w cylindrze. W praktyce 1.9 JTDm 140 KM nie miał seryjnie klap i jeździł. A w naszych 159 każdy kto wyrzucił klapy odczuwa tylko same zalety takiego zabiegu.
Nie miał klap i spełniał Euro 3. Ekologia.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dobra decyzja, a jak zobaczysz co jest w środku kolektora możesz być w lekkim szoku. Doczyszczenie kolektora zajęło mi ponad 2hJedyny minus dosyć sporo roboty w 2.4 z podmiana kolektora.
Cześć. Podłączyłbym się do tego tematu
U mnie też występuje problem z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów. konkretnie chodzi mi o powolną reakcję na buta np. na 2 biegu jadąc 5 km/h...zanim zacznie przyspieszać przechodzi powolutku z zakresu 1200 rpm do 2000 rpm, co zajmuje ok 1 sek. Jest to mega irytujące, dysponując przecież mocną 2.4 JTDm...zbieram się ze świateł jak siostra zakonna w skodzie felicia...:/ !
Chcę powoli zacząć czyścić co się da, żeby to wyeliminować a ewentualnie później zacząć kupować nowe części.
Niedawno kupiłem wymarzoną AR 159 i teraz chcę ją doprowadzić do ładu, bo poprzednik chyba jednak do tego nie dążył...
Jest też problem z cyklicznie pojawiającymi się drganiami pedału gazu, szczególnie podczas spokojnej jednostajnej jazdy na ok. 2 do 3 k rpm...
z tego co wyczytałem to powinienem wyczyścić przepływkę, czujnik doładowania, kolektor dolotowy...
DPF i EGR wywalone i zaślepione
Klapy wirowe chyba jeszcze są...ale nie wiem w jakim stanie.
Planuję też zadziałać z FESem i mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie
Liczę, że coś doradzicie, oprócz oczywiście tego co pisaliście do luczeja bo to udało mi się przyswoić.
Będę pisał co się udało zrobić.
PS. Obecnie jest jeszcze problem z bakiem i przewodami paliwowymi (były jakieś wycieki). Odebrałem od mechanika ale nadal cieknie paliwo i to nawet bardziej bo kolega próbował tam coś regenerować ale nie zadziałało :/ Możliwe, że z tego powodu jest ten problem z drganiem pedału gazu ??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Zdecydowanie czyszczenie kolektora dolotowego i porządek z klapami to powinien być priorytet. Pomijam fakt, że gaz w podłogę od 1200 rpm to zabójstwo dla dwumasy![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10