Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 77

Temat: Przepływomierz - wymiana, czyszczenie

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Nie no mówił o za i przeciw usuwaniu klap.

    Ja nie widzę powodu żeby w silniku diesla mieć klapy wirowe, skoro nic one nie robią.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  2. #52
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Robią, jeśli EGR jest sprawny i niezaślepiony.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Myślę, że koledze chodziło o to, że nie widział opinii za regeneracją kolektora. Ja taki regenerowany z kolektorycdti.pl miałem i po roku nadawał się na śmietnik. Jak już ktoś chce koniecznie mieć klapy to w grę wchodzi tylko nowy oryginalny.
    Potwierdzam

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Robią, jeśli EGR jest sprawny i niezaślepiony.
    Ale co robią?

    Z tego co mi wiadomo, wtrysk paliwa w silniku common rail następuje w trakcie suwu sprężania. Jakie więc zawirowania są wtedy w komorze spalania?
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  5. #55
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Teoretycznie zapewniają lepsze mieszanie się spalin z powietrzem oraz zawirowanie powietrza w cylindrze. W praktyce 1.9 JTDm 140 KM nie miał seryjnie klap i jeździł. A w naszych 159 każdy kto wyrzucił klapy odczuwa tylko same zalety takiego zabiegu.

  6. #56
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie miał klap i spełniał Euro 3. Ekologia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #57
    Użytkownik Świeżak Avatar luczej
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 Ti Q4 Rosso
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Kolega ma 2.4 wiec pozmianowy jest alu z osiami o wiekszej srednicy, a nie plastik. Jesli jest oryginal od nowosci to stawiam dobre piwo ze szczelnosci dawno nie ma i stad kopcenie. A szukanie problemu w przeplywomierzu jest w tym momencie zupelnie zlym tropem.
    Po przewertowaniu tematu o kolektorze i klapkach, padła decyzja = usuwam to draństwo okazało sie dodatkowo,że niestety uszczelnienia na ośkach puszczają, stąd też pewnie to dymienie.

  8. #58
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Dobra decyzja, a jak zobaczysz co jest w środku kolektora możesz być w lekkim szoku. Doczyszczenie kolektora zajęło mi ponad 2h Jedyny minus dosyć sporo roboty w 2.4 z podmiana kolektora.

  9. #59
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm, 210 HP, 2007 r., 300k, manual
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cześć. Podłączyłbym się do tego tematu

    U mnie też występuje problem z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów. konkretnie chodzi mi o powolną reakcję na buta np. na 2 biegu jadąc 5 km/h...zanim zacznie przyspieszać przechodzi powolutku z zakresu 1200 rpm do 2000 rpm, co zajmuje ok 1 sek. Jest to mega irytujące, dysponując przecież mocną 2.4 JTDm...zbieram się ze świateł jak siostra zakonna w skodzie felicia...:/ !

    Chcę powoli zacząć czyścić co się da, żeby to wyeliminować a ewentualnie później zacząć kupować nowe części.

    Niedawno kupiłem wymarzoną AR 159 i teraz chcę ją doprowadzić do ładu, bo poprzednik chyba jednak do tego nie dążył...

    Jest też problem z cyklicznie pojawiającymi się drganiami pedału gazu, szczególnie podczas spokojnej jednostajnej jazdy na ok. 2 do 3 k rpm...

    z tego co wyczytałem to powinienem wyczyścić przepływkę, czujnik doładowania, kolektor dolotowy...

    DPF i EGR wywalone i zaślepione

    Klapy wirowe chyba jeszcze są...ale nie wiem w jakim stanie.

    Planuję też zadziałać z FESem i mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie

    Liczę, że coś doradzicie, oprócz oczywiście tego co pisaliście do luczeja bo to udało mi się przyswoić.

    Będę pisał co się udało zrobić.

    PS. Obecnie jest jeszcze problem z bakiem i przewodami paliwowymi (były jakieś wycieki). Odebrałem od mechanika ale nadal cieknie paliwo i to nawet bardziej bo kolega próbował tam coś regenerować ale nie zadziałało :/ Możliwe, że z tego powodu jest ten problem z drganiem pedału gazu ??

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  10. #60
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zdecydowanie czyszczenie kolektora dolotowego i porządek z klapami to powinien być priorytet. Pomijam fakt, że gaz w podłogę od 1200 rpm to zabójstwo dla dwumasy
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1136
    Ostatni post / autor: 22-02-2025, 08:05
  2. [156] przepływomierz - czyszczenie i objawy uszkodzenia.
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 144
    Ostatni post / autor: 11-11-2018, 21:19
  3. czyszczenie EGR i wymiana świec
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory