Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 134

Temat: Jakie paliwa tankujecie do swoich Bell lepsze czy gorsze? Wyraźcie swoje opinie

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Dzięki za linka. Potwierdziło się w zasadzie to co wiedzialem od dawna, czyli że moc samochodu nie zależy od liczby oktanowej paliwa. Natomiast od liczby tej zależy równomierność spalania mieszanki (kultura pracy). Moc natomiast zależy od mieszanki paliwa z powietrzem. Im mieszanka bardziej sucha a więc bardziej bogata w tlen, tym spalanie jest szybsze a więc uzyskujemy większą moc kosztem między innymi temperatury w komorze spalania. Dlatego po zchipowaniu naszych silników często zauważamy, że wraz z wzrostem mocy spada spalanie (więcej tlenu w mieszance paliwowej) natomiast rośnie temperatura spalin (EGT).

    Przynajmniej tak ja to rozumiem na chłopski rozum.

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Znalezione na innym forum. I nawet sensownie wyjaśnione


    Tu jest artykuł

    Tak samo bedzie z ON ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał longmanpl Zobacz post
    Tak samo bedzie z ON ?
    Z ON to juz troszke inna sprawa. Samo to, ze ON spala się na innej zasadzie. Jemu do zapalenia nie jest potrzebny zapłon - ulega samozapłonowi

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    No to pytanie czy oktanowosc itp. ma taka sama zasade w ON jak przy PB.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał longmanpl Zobacz post
    No to pytanie czy oktanowosc itp. ma taka sama zasade w ON jak przy PB.
    Kiedy właśnie oleje napędowe różnią się wartością cetanów a nie oktanów. Spalają się na zupełnie innej zasadzie. I oczywiście różnice będą. Ale nie analogiczne jak w przypadku benzyny. Np: Oleje różnią się delikatnie gęstością a w związku z tym, ze w listwie Common Rail panuje bardzo wysokie ciśnienie, to już niewielka różnica w gęstości może spowodować dużo większe różnice w ciśnieniu paliwa. Co ma niewątpliwie wpływ na pompę, czy tez na same wtryski, bo przecież przy tym samym czasie otwarcia wtrysku, wejdzie więcej rzadszego paliwa niż gęstszego (to tak na chłopski rozum). Ale jestem dopiero w trakcie studiowania tematu. Są silniki, które lepiej będą chodziły na droższym paliwie, a są takie, które nie poczują różnicy.

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Ciekawy artykuł....mój JTS zdecydowanie lepiej się zbiera na 98. Jeżdzę głownie na tych samych odcinkach i na podjazdach w górach czuje różnice. Chyba, że 95 nie równa 95 na stacjach. Może dodają jeszcze jakiś innych dziwnych bio dodatków jedni wiecej inni mniej. Po zakupie przejeździłem chyba 2 baki na 95. Później nalałem 98 i po 2,3 bakach odczułem różnice na plus. Jakieś 3,4 tyg temu wracając do PL przez Chorwację tankowałem 95 w okolicach splitu...ciężej jechała pózniej w Bratysławie lałem 98 i po jakiś 100km była bardziej czuła na gaz.(temp na zewnątrz +- 2'C różnicy )Coś tu musi jeszcze być, bo trudno mi w to wierzyć skoro czuję różnice pod pedałem.

  7. #27
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gdzie pyrkawce z Czinkłaczento do nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim napchanych elektroniką i innymi bajerami.
    Wniosek nasuwa mi się jeden: wyższa odporność paliwa na spalanie stukowe to mniejszy wysiłek dla silnika i teoretycznie jego dłuższe i bardziej szczęśliwe życie. A wyczucie kilku brakujących rumaków nie jest takie łatwe. Jeśli dalej wierzyć teorii, to przepłacanie za droższą benzynę ma sens, skoro silnik spali jej mniej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Znalezione w sieci:
    Liczba cetanowa oleju napędowego jest równie ważna jak liczba oktanowa benzyny.

    Aby silnik wysokoprężny działał efektywnie i uzyskiwał dużą sprawność, olej napędowy musi mieć odmienne cechy niż benzyna. Warto podkreślić, że oprócz dostarczania energii do silnika, olej napędowy smaruje części trące aparatury paliwowej. Bardzo ważną cechą tego paliwa jest odporność na samozapłon, czyli zbyt wczesne pojawianie się płomienia, który jest związany z wysoką temperaturą i wysokim ciśnieniem panującym w cylindrze silnika Diesla. Tą odporność charakteryzuje liczba cetanowa.


    Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa. Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46.

    Stosowany czasami do napędu silników ciągników rolniczych olej opałowy ma liczbę cetanową około 20. Ten wskaźnik całkowicie dyskwalifikuje go jako paliwo silnikowe. Oprócz zbyt małej liczby cetanowej, olej opałowy jest cięższy od napędowego, zawiera szereg substancji smolistych, żywic i laków, których produkty spalania z czasem są w stanie zakleić silnik i zapchać układ wydechowy.

    Podstawowym surowcem do produkcji oleju napędowego jest ropa naftowa. Ropa surowa, wydobywana z szybów jest mieszaniną związków węgla i wodoru zawierających od 14 do 20 atomów węgla w cząsteczce oraz innych związków, w tym trudnej do usunięcia siarki, w zależności, z których złóż jest wydobywana. Najwięcej ropy naftowej przeznaczonej do przeróbki petrochemicznej w polskich rafineriach pochodzi z dostaw rosyjskich. Jest to produkt o dużej zawartości siarki z dodatkiem różnych innych składników, lecz nasze rafinerię są wyposażone w odpowiednie instalacje i technologię, które pozwalają z tego surowca otrzymać pełnowartościowe paliwo do silników wysokoprężnych.

    Silnik obiegu Diesla zasysa powietrze atmosferyczne, które następnie spręża. Powietrze zmniejszając swą objętość intensywnie się nagrzewa i do niego wtryskiwane jest rozpylone paliwo, które w tych sprzyjających warunkach podlega samozapłonowi, a następnie spaleniu. Ten proces przebiega samoczynnie bez dodatkowej iskry, dlatego silnik wysokoprężny zwany jest silnikiem o zapłonie samoczynnym.
    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Gdzie pyrkawce z Czinkłaczento do nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim napchanych elektroniką i innymi bajerami.
    Wniosek nasuwa mi się jeden: wyższa odporność paliwa na spalanie stukowe to mniejszy wysiłek dla silnika i teoretycznie jego dłuższe i bardziej szczęśliwe życie. A wyczucie kilku brakujących rumaków nie jest takie łatwe. Jeśli dalej wierzyć teorii, to przepłacanie za droższą benzynę ma sens, skoro silnik spali jej mniej.
    Pali mniej nieproporcjonalnie do ceny. A spalanie stukowe to nie problem, ponieważ właśnie elektronika radzi sobie z tym odpowiednio ustawiając kąt wyprzedzenia zapłonu. Także wszystko ok. poza tym, przyrosty mocy czy spadki rzędy 2 KM przy 50KM wydają mi sie nieodczuwalne i pomijalne.
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 23-06-2016 o 11:17

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Oleje różnią się delikatnie gęstością a w związku z tym, ze w listwie Common Rail panuje bardzo wysokie ciśnienie, to już niewielka różnica w gęstości może spowodować dużo większe różnice w ciśnieniu paliwa. Co ma niewątpliwie wpływ na pompę, czy tez na same wtryski, bo przecież przy tym samym czasie otwarcia wtrysku, wejdzie więcej rzadszego paliwa niż gęstszego (to tak na chłopski rozum).
    Faktycznie gęstość ma wpływ na ciśnienie na CR, ale nie mylmy gęstości, zwanej też masą właściwą (czyli ile kg ma 1 litr), z lepkością czyli wielkością charakteryzującą zdolność cieczy do płynięcia. Jeśli pospolicie mówimy, że jeden płyn jest gęstszy od drugiego to zwykle mamy na myśli właśnie jego większą lepkość, a nie fizyczne pojęcie gęstości (masy właściwej), którego wartość możemy wyczytać np. w kartach katalogowych paliw. Z resztą, lepkość paliw jest również badana i określona normami.
    Przykłady choćby tu:
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Pa...eselUltra.aspx
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Pa...woPremium.aspx

  10. #30
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Stary tekst aktualnie norma to 51 cetanow, a w przypadku Vervy ON orlen deklaruje 55 cetanow. Pozostali dystrybutorzy paliw Premium z tego co wiem nie deklarują liczby wyższej niż norma.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Dzięki za linka. Potwierdziło się w zasadzie to co wiedzialem od dawna, czyli że moc samochodu nie zależy od liczby oktanowej paliwa. Natomiast od liczby tej zależy równomierność spalania mieszanki (kultura pracy). Moc natomiast zależy od mieszanki paliwa z powietrzem. Im mieszanka bardziej sucha a więc bardziej bogata w tlen, tym spalanie jest szybsze a więc uzyskujemy większą moc kosztem między innymi temperatury w komorze spalania. Dlatego po zchipowaniu naszych silników często zauważamy, że wraz z wzrostem mocy spada spalanie (więcej tlenu w mieszance paliwowej) natomiast rośnie temperatura spalin (EGT).

    Przynajmniej tak ja to rozumiem na chłopski rozum.
    AFR przy czipie powinien byc dokladnie wyliczony nie może byc ani za Malo ani za dużo paliwa. Spalanie spada dlatego ze przewaznie po remapie masz lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego silnik jest bardziej elastyczny.

Podobne wątki

  1. radio od naprawy gorsze niz przed
    Utworzone przez MateuszLucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2015, 07:13
  2. Części - dobre ,lepsze , gorsze . Opinie i porady .
    Utworzone przez Nazar w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 17:14
  3. Korekty paliwa - opinie
    Utworzone przez jaboleq w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 12:44
  4. paliwo jakie lepsze
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 23:08
  5. jakie macie hamulce przy swoich 145 z tyłu???
    Utworzone przez żwirek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 08-05-2007, 07:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory