Strona 72 z 89 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879808182 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 885

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 16V

  1. #711
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 jtd v8 2002
    Postów
    18

    Domyślnie alfa 147 1.9jtd 2002

    Witam, czy ktoś mógłby zerknąć na moje logi.
    Objawy, to nie startuje turbo.
    żadnych błędów związanych z doładowaniem,
    mam błąd z erg P0404 ,ale EGR zatkany ,
    nie kopci, pali ok.6,5l/100km,
    filtry 700 km temu zmienione, przepływka zmieniona na polecaną przez @sdero
    komputer alfy podaje jakoś inaczej masę powietrza, tak że nie mogę się doliczyć.
    Jak coś jeszcze potrzebne to mogę zmierzyć
    Bardzo proszę o pomoc

    pozdrawiam
    logi:
    Multiecuscan.zip

  2. #712
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 140KM '03
    Postów
    10

    Domyślnie

    witam. mam problem z błędem P0238, turbo czyszczone, egr też, zaślepiony, czujnik doładowania również, wężyki między overboostem turbo i vacu wymienione. a błąd dalej wyrzuca.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	błąd 2.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	39.6 KB
ID:	202370wykres przy jeździe na trzecim biegu i wciśnięciu gazu w podłogę. przy drugiej próbie wywaliło błąd
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ciśnienie na postoju.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	33.5 KB
ID:	202371wykres wykonany na postoju. widać, że ciśnienie zmierzone wyższe niż docelowe.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ciśnienie przy delikatnej jeździe.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	38.5 KB
ID:	202372tutaj przy delikatnej jeździe na trzecim biegu. również ciśnienie wyższe niż docelowe.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	błąd.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	68.8 KB
ID:	202373 a tu przy jeździe z kilkoma depnięciami i rozpędzaniem się samochodu.
    plików w formacie .csv nie mogłem tutaj wstawić więc jak ktoś będzie miał czas i ochotę rzucić okiem to wyśle na priv albo na maila.
    zastanawiam się czy wyregulowanie sztangi powinno załatwić sprawę czy to raczej wina overboost? ogólnie auto odpala i jeździ bardzo dobrze, poza tym błędem, który jest po prostu irytujący. dodam, że w skrajnych przypadkach ciśnienie doładowania wg FESa sięga 2900mBar, to w ogóle możliwe? Pozdrawiam.


    Problem rozwiązany. Wymieniłem gruszkę bo stara była nie do ruszenia, wyregulowałem długość sztangi i teraz ciśnienie wymagane pokrywa się z ciśnieniem rzeczywistym, błędu na razie nie wyrzuca. Jeśli przez pół roku mi nie wyrzuci będę mógł ogłosić sukces.
    Ostatnio edytowane przez sawikjunior ; 10-06-2016 o 18:20

  3. #713
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Witam Panowie,

    Prośba o analizę logów. Przepływka nie osiąga pułapu 900. Czyżby kończyła żywot? Z ciśnieniem doładowania wszystko wydaje się być w porządku.

    Borykam się z problemem braku mocy do 2000obr.

    Alfa_pomiary.rar

    Pozdro!

  4. #714
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147FL 1.9 jtd 16v
    Postów
    193

    Domyślnie

    Witam. Alfa mi troche przydymia. Zrobilem logi przeplywki:

    http://przeklej.org/file/h1bQES/air.csv
    Jakby ktoa mógł je sprawdzic bede wdzieczny.

  5. #715
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał luki041 Zobacz post
    Witam. Alfa mi troche przydymia. Zrobilem logi przeplywki:

    http://przeklej.org/file/h1bQES/air.csv
    Jakby ktoa mógł je sprawdzic bede wdzieczny.
    Wydaje się, że mierzy dobrze.
    Miałeś coś robione z oprogramowaniem ?
    Nie ma doładowania. Zrób sobie logi doładowania i zobacz czy nie przeładowuje z powodu problemów z geometrią.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maciaba Zobacz post
    Z ciśnieniem doładowania wszystko wydaje się być w porządku.
    Borykam się z problemem braku mocy do 2000obr.
    Przepływkę najlepiej analizować porównując ją do dawki. Robisz pomiar dawki i liczysz wartość powietrza jaka jest w danej chwili potrzebna. Ale ja myślę, że to nie jest problemem.
    Co z EGR ? Jak z wtryskami pod obciążeniem ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #716
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147FL 1.9 jtd 16v
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Wydaje się, że mierzy dobrze.
    Miałeś coś robione z oprogramowaniem ?
    Nie ma doładowania. Zrób sobie logi doładowania i zobacz czy nie przeładowuje z powodu problemów z geometrią.
    Ja osobiscie w nim nic nie robilem. Ok zrobie jeszcze dzisiaj jak mi sie uda wyrobic.

  7. #717
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Przepływkę najlepiej analizować porównując ją do dawki. Robisz pomiar dawki i liczysz wartość powietrza jaka jest w danej chwili potrzebna. Ale ja myślę, że to nie jest problemem.
    Co z EGR ? Jak z wtryskami pod obciążeniem ?
    W jaki sposób zmierzyć dawkę, w 1.9 JTD 110km zmierzę to normalnie FES'em? I w jaki sposób dalej przeliczyć to na zapotrzebowanie powietrza.

    EGR jest zaślepiony już dawno. Nic nie dymi i nic nie kopci.

    Jedyne co - spadek wartości mierzonej przez przepływkę (tam w ostatnim wykresie jest pomiar sprzed 2 lat i wahała się w okolicach 1100, a teraz jest około 850) oraz późno wstaje turbo. Do około 2000obr/min. brakuje aż 0,5 bara ciśnienia.

  8. #718
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    [MENTION=32226]maciaba[/MENTION] zaślepiłeś EGR a usunąłeś go z kompa? samo zaślepienie powoduje że silnik przechodzi w tryb awaryjny, niby nic się nie zmienia ale komp przyjmuje "jakieś" średnie wartości i właśnie w przepływce jest tak że na wolnych obrotach na luzie dostaje więcej powietrza niż chce (ok. 450 jak dobrze pamiętam) a przy pełnym obciążeniu dostaje mniej niż chce ( 850 - 900 a powinien 1200) a co lepsze nie zawsze wywala błąd na desce więc nie wiemy o tym że jeżdzimy w trybie serwisowym.
    Przerabiałem to u siebie, jak wywaliłem zaślepke z EGR wszystkie parametry wróciły do normy jak ręką odją.

  9. #719
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147FL 1.9 jtd 16v
    Postów
    193

    Domyślnie

    @sdero zrobiłem takie logi o jakich mówiłeś. Wykonane na 4 biegu. Oto one: http://przeklej.org/file/A7pqde/airl.csv
    Prosiłbym o sprawdzenie jeżeli to możliwe Ps. można sprawdzić za pomocą tego programu czy był modyfikowany soft?

  10. #720
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał luki041 Zobacz post
    @sdero zrobiłem takie logi o jakich mówiłeś. Wykonane na 4 biegu.
    ...
    Ps. można sprawdzić za pomocą tego programu czy był modyfikowany soft?
    Popatrz na to co jest na wykresach
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pomiar.png
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	28.8 KB
ID:	204863

    Nie wydaje ci się, że wartość żądana powietrza trwa za długo w stosunku do doładowania ?
    Z doświadczenia ci powiem, że jest gro "magików", którzy przy modyfikacji softu dobierają się do tych wartości (taka wizja, o której sensowności nie będę się rozpisywał).
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR159.png
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	57.2 KB
ID:	204864
    Domniemam, że soft masz zmodyfikowany.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  2. Logi 2.4 JTD analiza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 16:30
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory