Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: Szarpanie podczas przyspieszenia

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eljasz Zobacz post
    O kurde Przyznam, że jeszcze z jtd styczności nie miał. Tylko vagi. Tylko to u mnie jeździ...
    Mam ten silnik w Fiacie Stilo. mam przejechane 400 k km na nim (dokładnie 390 000). Turbina raz wymieniana. Z samym silnikiem zero problemu. Nie bierze oleju. Nie dymi ani na czarno ani na inny kolor. Ja jestem pełen uznania. Od niedawna mam Alfę z silnikiem 2.2 JTS. I zamierzam na nim zrobić tyle samo. I zrobię to... Ja to wiem.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eljasz Zobacz post
    Byłem dzisiaj u swojego mechanika. Powiedział mi żebym nic do paliwa nie dolewal. Niby egr do mojej sytuacji nie ma, ale mam spróbować. Tak mi doradzil. Podpiął komputer i zobaczył, że dpf jest w 49% zapchany. Chcieliśmy go wypalić, ale wyskoczylo, że wypalanie następuje dopiero od 60%. W waszych alfach też tak jest? Był zdziwiony, bo mówił, że w vagach da się wypalić od 25%
    Ja co za gość?! Stań przed lustrem i powtarzaj "nigdy do tego szamana nie pojadę" - wiedza na poziomie orzecha laskowego. Filtr zapycha się i to sterownik sam decyduje o jego regeneracji. Zapchanie na poziomie 105 % też jest normalne.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Witam,
    Ja mam Julkę 2.0 JTDM TCT, ale podobny problem problem boleśnie przerobiłem. Może Wam coś pomoże. Poprzedni właściciel też wymiękł i sprzedał ... mi. Opisywał na tym forum ja zresztą też, ale nie mogę załączać linków. Wtedy o tym nie wiedziałem. Kupiłem i się zaczęło. Kilka ASO. Białystok, Warszawa, Kraków później nieautoryzowane Auto Sz..., później SA... Kraków , itd. Brak błędów na kompie.
    Propozycje wymieniaczy:

    - dwumasa, 1,7 tyś regenerowana, 5,9 tyś nowa,
    - wada materiałowa w głowicy, sugestia o konieczności demontażu regeneracji, koszty kosmos itd,
    - wtryskiwacze,
    - czujniki wys. ciśnienia paliwa i turbiny,
    - skrzynia TCT,
    - turbina.
    to tylko te "grubsze".

    Tak sumarycznie około 15-20 tysiaków mógłbym wydać i mieć dalej problem. Chciałem już "cholerę "sprzedać . Nikt się nawet nie otarł o poprawną diagnozę. Co było? Uszczelka na kolektorze dolotowym nieszczelna/uszkodzona, przy okazji czyszczenie kolektora, EGR i takie tam drobne.
    Chodzi jak "pszczółka Maja". Samochód bajka.

    Problem, że trzeba było dotrzeć do właściwego człowieka. Namiary na niego znalazłem na tym forum i się nie zawiodłem. Niestety takich fachowców jest jak na lekarstwo.
    Polecam, jak już inni wymiękną, a Wam zabraknie cierpliwości i kasy dla wymieniaczy (pracujących metodą prób i błędów).

    Pozdr.
    ZKL

    PS.
    właściwa diagnoza to pablogarage i nie jest to reklama

  4. #24
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,251

    Domyślnie

    Moją Franię dopadła wczoraj podobna przypadłość. Zdemontowałem czujnik ciśnienia doładowania, wrzuciłem go do myjki ultradźwiękowej - sam czujnik był przed czyszczeniem jak czop z sadzy, teraz wygląda jak nowy. Zamontowałem wczoraj wieczorem, dziś jadąc do pracy jest bajka - płynne przyspieszanie, nie szarpie. Wcześniej to było tak jakby ktoś na chwilę przytrzymywał delikatnie hamulec w czasie przyspieszania - przyspieszanie było nierównomierne.

    Rada przy czyszczeniu: Nie wolno dotykać czujnika. Czyścimy go albo w myjce ultradźwiękowej, albo środkiem do czyszczenia przepustnic, lub kontakt-sprayem. (Ja wykorzystywałem naprzemiennie spray i myjkę) Czujnik udało się wyczyścić tak, że widać cały pomarańczowy/ żółty element nie zarośnięty sadzą. (W myjce w sumie był ok. godziny).

    Do kompletu jeszcze w najbliższym czasie wyjmę przepływomierz i też go wyczyszczę


    W przypadku autora zrobiłbym pakiet czyszczenie MAF + MAP, zaczynając nawet od przepływomierza, a nie MAP sensora.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja też wyczyściłem czujnik doładowania i było dobrze...przez 1 dzień. Na 100% za szarpnięcia odpowiedzialny jest nieszczelny kolektor.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. [159] szarpanie podczas jazdy 1.9 jts
    Utworzone przez Wujo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 117
    Ostatni post / autor: 21-09-2019, 19:14
  2. Szarpanie podczas przyspieszania PILNIE
    Utworzone przez adrian14831 w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2015, 20:42
  3. [156] Szarpanie podczas ruszania
    Utworzone przez as700 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-09-2015, 20:20
  4. [156] Szarpanie podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Jerol w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 19:49
  5. zapach spalin w aucie podczas gwaltownego i dlugiego przyspieszenia
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-09-2012, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory