Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [156] Szarpanie podczas przyśpieszania

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon, 1,9 JTD 16 V, 2003 r.
    Postów
    42

    Domyślnie [156] Szarpanie podczas przyśpieszania

    Witam,

    Posiadam Alfę 156 1,9 JTD 16 V z 2003.
    Ostatnio zauważyłem że podczas przyspieszania na 2 lub 3 biegu lekko szarpie, objaw tak jakby samochód na ułamek sekundy tracił moc. Występuje jedno może dwa szarpnięcia i wszystko wraca do normy.
    Niestety efekt zaczyna się nasilać.

    Wczoraj dzięki uprzejmości George11 podłączyłem kompa i oto logi jakie otrzymałem (https://docs.google.com/spreadsheet/...Gc&usp=sharing)
    Występują również dwa błędy:
    - styk pedału sprzęgła
    - P0190 - błąd czujnika wysokiego ciśnienia paliwa.

    Dodatkowe informacje:
    - miałem problem z wężykiem powrotu paliwa z wtryskiwaczy i raz zeszło mi paliwo do zera.
    - kilka razy małżonka wyjeździła paliwo prawie do "zera" wystarczało jeszcze na ok 10-20 km

    Aktualnie planuję sprawdzenie czujnika wysokiego ciśnienia, chcę zastąpić go innym z innego samochodu.
    Również planuje sprawdzenie regulatora paliwa w pompie CR oraz sprawdzenie pompy w baku.

    Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę?

    Pozdrawiam

    Jarek
    Ostatnio edytowane przez Jerol ; 01-10-2013 o 10:54

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    na egr

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Sorki że tutaj pisze ale mi też tak poszarpuje np jak nie wcisnę mocniej gazu tylko tak delikatnie i dojdzie do pewnych obrotów i poszarpuje dopóki się nie doda więcej gazu ... co to może być?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon, 1,9 JTD 16 V, 2003 r.
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxiking Zobacz post
    Sorki że tutaj pisze ale mi też tak poszarpuje np jak nie wcisnę mocniej gazu tylko tak delikatnie i dojdzie do pewnych obrotów i poszarpuje dopóki się nie doda więcej gazu ... co to może być?
    Podobny objaw, ja u siebie dopiero szukam.
    Jak możesz to podłącz samochód do kompa i wrzuć tutaj logi i info o błędach.
    Może się uda wspólnie coś wykombinować.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    też miałem takie krótkie braki mocy. Żadnego błędu. Przeczyściłem regulator sterujący turbiną. przykręcony jest do chłodnicy. Nie wiem, czy dzięki temu problem zniknął, ale teraz go nie ma.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    ja mam wersje 105 koni także raczej nie mam regulatora sterującego turbem.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    To i ja się podłącze. U mnie też szarpie w granicach 2 tys. obrotów i słychać jakby powietrze uciekało, takie pss psss stawiam na jakieś przewody ciśnienia od turbo. Ostatnio oglądałem rury cool er , turbo. od Turbo musiałem wymienić, a ta górna nad aku ma małe dziurki jakby ktoś po robił dziurki igłą. Dodam, że alfa po chipie, czyszczony EGR (nie zaślepiony) i wymianie turbiny tamta się rozleciała. W co mam teraz uderzać bo nie mam pojęcia?? Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Zacznij od wężyków podciśnienia. Zdejmij też wtyczkę z zaworka VGT i zobacz czy sztanga od sterowania turbo porusza się prawidłowo (powinna szybko). Oczywiście jak masz wątpliwości co do stanu rur układu dolotowego to znaczy, że czas najwyższy wymienić

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    wiesz co pod zaworem egr są dwa wężyki właśnie te co Ty mówisz ostatnio się przepalił i go wymieniłem. Ta sztanga od turbo myślę że się dobrze porusza robiłem to wcześniej... a rurę od układu dolotowego owinąłem taśmą, myślisz że by to od tego było??

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Nie wiem czy taśma to w jakikolwiek sposób dobry pomysł. W układzie doładowania jest bardzo duże ciśnienie. Tak duże że nawet fabryczne rury (zbrojone w środku) nie wytrzymują. Te rury cały czas zmieniają swoją objętość podczas jazdy więc zaklejanie ich taśmą jest bez najmniejszego sensu.
    Napisałeś, że wymieniłeś wężyk od VGT, a co z drugim ??

Podobne wątki

  1. [159] drgania nadwozia podczas przyśpieszania ar 159
    Utworzone przez Yoshi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-03-2021, 13:08
  2. Wybracje samochodu podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 23-07-2015, 13:10
  3. 2.4 jtd lancia kappa gaśnie podczas przyśpieszania
    Utworzone przez doginson w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-06-2014, 12:23
  4. dziwne stuki podczas gwałtownego przyśpieszania
    Utworzone przez skorpion81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 13:16
  5. Drgania podczas przyśpieszania i temperatura
    Utworzone przez mariuszmanek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory