Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: 2,0 JTDm gaśnie na niskich obrotach

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Gdyby to miało związek z ciś paliwa, powinno wywalić błąd P0191.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 2,0 JTD
    Postów
    59

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za podpowiedzi - jutro odstawię go ponownie i przekażę Wasze sugestie mechanikowi. Zacznę chyba od czujnika położenia wału bo kosztuje sporo taniej od czujnika ciśnienia. Usterkę ciężko zdiagnozować, gdyż występuje od czasu do czasu ale boję się, że padnie całkiem w najmniej oczekiwanym momencie - Alfa wie kiedy idzie do "lekarza" i na chwilę zdrowieje

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 2,0 JTD
    Postów
    59

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że to ostatni mój wpis w tym wątku i temat zostanie tylko niemiłym wspomnieniem i podpowiedzią dla potomnych. Ktoś kto śledził wątek wie że problemy zaczęły się w kwietniu. Błąd który wtedy wyskoczył P2299 (Brake Pedal Position / Accelerator Pedal Position Incompatible)był błędnym tropem, gdyż powinien wyskoczyć zawsze po jednoczesnym wciśnięciu pedału gazu i hamulca - a wtedy by utrzymać go na wyższych obrotach hamowałem lewą nogą, komunikat "insufficient engine oil" wyskakuje prawie zawsze gdy auto samo zgaśnie i to nie jest nic nadzwyczajnego. Tak jak pisałem w poprzednich postach auto było podłączane u wielu mechaników pod kompa i nic nie wykazywało. Prześwietlali auto chłopaki z TMiN i niestety nic nie znaleźli (uczciwie powiedzieli że nie mają pomysłu i nie chcieli na nic naciągać), w Zbynio Team na Wileńskiej powiedzieli mi że możemy na ślepo wymieniać czujniki - położenia wału, ciśnienia... i patrzeć czy coś się zmienia, później pojechałem do Maredi na Aleje Jana PawłaII i tam powiedzieli mi, że najlepiej wydać kilka złotych i podjechać do serwisu, gdyż tam mają ori oprogramowanie i powinni sobie dać radę. W między czasie dzwoniłem jeszcze do Cinka żeby się spytać czy tuning nie ma wpływu na maskowanie błędów, stwierdził, że nie i stwierdził, że winna jest klapa gasząca - mechanicy byli innego zdania? W serwisie zapłaciłem 135zł i dowiedziałem się że wszystko jest OK zero błędów, ciśnienia na wtryskach w normie i nie mają pomysłu. Odstawiłem więc auto do mojego starego mechaniora i powiedziałem żeby zajął się czyszczeniem przepustnicy i tą klapą gaszącą. Na szczęście i jemu zaczął gasnąć, podczepił pod kompa i stwierdził, że ciśnienie paliwa szaleje - podobno kiedyś przerabiał skaczące ciśnienie w innej Alfie - podejrzenie padło na zawór w pompie paliwa. Został wymieniony, ciśnienie się ustabilizowało, mam subiektywne odczucie, że auto równiej pracuje i trochę lepiej jeździ... Czy będzie gasło, przekonam się w trakcie najbliższego tygodnia Trzymajcie kciuki

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Przed wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR proponuje go wypiąć i wyczyścić WD-40. U mnie Alfa gasła po wrzuceniu na luz i ta prosta metoda w moim wypadku poskutkowała.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Przed wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR proponuje go wypiąć i wyczyścić WD-40. U mnie Alfa gasła po wrzuceniu na luz i ta prosta metoda w moim wypadku poskutkowała.
    Czemu używacie wd40 do czyszczenia a tym bardziej do czujników. Przecież do tego specyfiku wszystko się przykleja. Są specjalne preparaty do czyszczenia gniazd elektrycznych

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 2,0 JTD
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Przed wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR proponuje go wypiąć i wyczyścić WD-40. U mnie Alfa gasła po wrzuceniu na luz i ta prosta metoda w moim wypadku poskutkowała.
    szkoda, że wcześniej nie napisałeś, że miałeś podobne objawy i przyczyną był zawór/czujnik, zaoszczędziłoby mi to 3 miesięcy wkurzania się, jeżdżenia po mechanikach i kilka stówek zostałoby w kieszeni. Alfa cały tydzień śmiga bez zająknięcia więc sądzę, że przyczyna zdiagnozowana prawidłowo. Czujnik wstawiony nowy więc sądzę, że przez najbliższe lata nie będzie potrzeby czyszczenia itd.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa GT 1.9 JTDm >150km?
    Postów
    27

    Domyślnie

    Witam
    Co prawda mam Alfe GT 1.9 JTDM ale piszę tutaj bo wasz temat wydaje mi się najbardziej podobny.
    Od paru dni zdarza się że Alfa od czasu do czasu zgaśnie jak stoi na luzie. Podczas jazdy zdarza się że auto szarpnie, obroty lecą w dół a na desce zapala się kontrolka spirali (świece, jak podczas odpalania). Wszystko trwa dosłownie sekundę tak jakby auto zgasło i znowu odpaliło w jednej chwili. Zdarza się również że (ale to już w innym czasie) zapali się "engine oil pressure low", również dosłownie na sekundę.
    Olej, filtr oleju, powietrza i paliwa nowe.
    Może ktoś ma jakiś pomysł co jest przyczyną?

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Błędów na ecu nie zostawia ta twoja GT

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa GT 1.9 JTDm >150km?
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Błędów na ecu nie zostawia ta twoja GT

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    zero błędów

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 2,0 JTD
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Klapa gasząca nie wariuje? Logiką podpowiada albo za mało powietrza albo za mało paliwa

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    olo pytanko - jak sprawdzić klapę gaszącą. Niestety znów zaczął gasnąć i nie mam już pomysłów. Cinek też obstawia klapę ale zarówno mechanicy jak i serwis uważa, że to nie to. Przewód od klapy z tego co patrzyłem odetnie całe sterowanie przepływką i zastanawiam się jak to w ogóle będzie działać? POMOCY

Podobne wątki

  1. [33] 1.7 IE szarpie/przerywa/gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez AR_156 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 08:11
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 07:41
  3. [146] Gaśnie na niskich obrotach i nie chce odpalić.
    Utworzone przez Alfa Red w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 18:48
  4. [GTV] Stała całą zimę, po odpaleniu na niskich obrotach pracuje niekulturalnie i gaśnie
    Utworzone przez krismielec w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 23:19
  5. Gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez Garos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-01-2007, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory