Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Tajemnicza awaria, która częściowo sama ustąpiła - zagadka dla zaawansowanych

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie Tajemnicza awaria, która częściowo sama ustąpiła - zagadka dla zaawansowanych

    Witajcie, potrzebuję Waszej zbiorowej mądrości, wiedzy i doświadczenia. Mam nietypowy problem z samochodem, a że chcę go niedługo sprzedać to chcę go też doprowadzić do normalnej sprawności. Opis może przydługi, ale większość elementów wydaje mi się istotna - powiedzcie proszę co sądzicie na temat ew. przyczyn i ew. sugestii co do naprawy.

    Pacjent: Alfa 159 1.9JTDm 16V z 2008r. (polift)

    Jakieś 2 tygodnie temu po przejechaniu 250km trasy zatrzymałem się na małe zakupy (jakieś 30 km wcześniej zatankowałem pół baku paliwa, bo doszedłem do mocnego minimum). Spokojnie odczekałem 3 minut zanim wyłączyłem silnik. Wszystko elegancko grało. Po 15 minutach, gdy próbowałem odpalić samochód zaczęły dziać się cuda. Samochodem zatelepało mocno na boki i z wielkim trudem odpalił. Po odpaleniu w silniku coś ostro i głośno zaczęło stukać (twarde stukanie jak metal o metal) samochód co chwilę się trząsł i palił strasznie nierówno (jakby jeden gar nie palił). Przy próbie delikatnego nawet puszczenia sprzęgła, silnik się od razu dławił.

    Ogarnąłem samochód lawetą do mechanika, bo podejrzenia były najgorsze. Mechanik nie chciał od razu rozbierać połowy silnika, więc osłuchał silnik, dolał do baku trochę nafty i płynu czyszczącego i zostawił samochód na jałowym biegu. Po parunastu minutach silnik zaczął normalnie pracować. Mimo wszystko, w czasie jazdy zaczynał szarpać, więc dodatkowo zamiast częściowej, wstawił mi pełną zaślepkę EGR (w programie nic nie ruszał). Od tamtej pory samochód jeździ (wróciłem spokojnie 200km trasą - jedyne co mnie wnerwiało to lekkie zamulanie przy ruszaniu z miejsca przy włączonej klimatyzacji). Co ważniejsze - mimo niewyłączenia EGR w komputerze, ani razu nie wyrzuciło mi błędu (sprawdzałem później EcuScanem dodatkowo).

    Co się dzieje teraz?
    1) Przy uruchamianiu zimnego silnika (po nocy) ciężko odpala i mocno rzuca silnikiem. Jak odpalam w ciągu dnia, to już tak nie rzuca, ale rozrusznik jakby się na moment przycinał.
    2) Wczoraj przy przyspieszaniu wywaliło mi błąd p0091 i p0092.
    3) Nie wywala mi w ogóle błędu EGR mimo jego niewyłączenia w komputerze.


    Konia z rzędem temu kto rozwikła zagadkę (przyczyny i rozwiązanie problemu) a i renta królewny się znajdzie!
    Ostatnio edytowane przez PePe_xXx ; 06-07-2016 o 07:49

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    Ja sie nie znam i pewnie strzelam, ale zawsze to sa klapki

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Panie a co wlałeś do baku??? bo ja objawy podobne i te same błędy miałem jak mi kolo na stacji wlał vpowera bezołowiowego do baku. trzeba było zlać benzynę. po zatankowaniu ropy auto działa normalnie.

    zerknij tu
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...przyczyna.html
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    Panie a co wlałeś do baku??? bo ja objawy podobne i te same błędy miałem jak mi kolo na stacji wlał vpowera bezołowiowego do baku. trzeba było zlać benzynę. po zatankowaniu ropy auto działa normalnie.

    zerknij tu
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...przyczyna.html


    Pierwsza rzecz o ktorej pomyślałem.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Dokładnie benzyna zamiast diesla i dokładnie daje takie efekty!!!
    Wtryski nie mają wystarczającego smarowania bo ropa jest tłusta a benzyna nie i tłuką niemiłosiernie. Ponadto mieszanka nie jest taka jak być powinna bo nie ma iskry a sprężanie i to dużo barów!! Czujniki świrują ba same nie wiedzą co gość zalał do baku że tak się dzieje. Cud że uszczelki pod głowicą nie dmuchnęło albo dmuchło i to trzeba sprawdzić. No trzeba zawsze patrzeć co się leje do baku lub kto coś nam nalewa do baku.
    Mi też coś podobnego się przydarzyło jak zatankowałem na Bliskiej ale diesla i to było jakieś dziadostwo Alfa osłabła nie chciała przyśpieszać i tak się męczyłem z tym do następnego zatankowania. Po ponownym zatankowaniu na orlenie auto wróciło do normalności i moja noga już na tej Bliskiej nie postała!! A dodam, że była to nówka stacja
    Życzę więc powrotu do normalności no i oby się naprawy drogie nie okazały. Ale po tym to na pewno bym sobie wtryski sprawdził

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Ewentualnie sprawdź filtr paliwa czy nie zassal jakiegoś syfu.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    No właśnie pierwsza myśl też była taka że coś pomyliłem, ale upewniłem się i na bank lałem diesla.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    mógł byc chrzczony, zalej do pełna na dobrej stacji, i dolej 50ml oleju do kosiarki do baku, przesmaruje Ci to wtryski
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Chyba 250ml bo 50ml na 70l to nic nie nasmaruje. Ale najpierw sprawdził bym filtr.

  10. #10
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,240

    Domyślnie

    Zrób jak radzą Forumowicze. Jeśli potrzebujesz trochę oleju półsyntetycznego, nisko-popiołowego to powinienem mieć u siebie 1052 Liqui Moly (muszę sprawdzić czy jeszcze jest). Widzę, że też z Lublina jesteś, jak znajdę to możesz podjechać na dolewkę
    Proporcje oleju do paliwa to 250:1 ; 300:1 Przy pełnym baku to będzie około 250 ml jak pisze Pływak. Tylko po dolewce trzeba będzie wypalić DPF (na trasie oczywiście).


    Jeżeli w silniku coś stuka. To obawiam się, że to może być klapka, tym bardziej że masz wersję poliftową (w tych się urywają, przed liftem się rozszczelniały)
    Chociaż z drugiej strony, błędy masz związane z układem paliwowym i stało się to bezpośrednio po tankowaniu....
    I jeszcze jedno. Wyjechałeś zbiornik prawie do minimum. Może syf z baku się dostał do przewodów i pozatykał układ paliwowy.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 06-07-2016 o 09:28

Podobne wątki

  1. Tajemnicza gumka w drzwiach
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-06-2014, 18:39
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 17:37
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-03-2012, 07:23
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 20:45
  5. [v6]która głowica to która
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 07:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory