Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 77

Temat: Czy kupno modelu 159-ki za 20-22k to zły pomysł ?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Trochę z innej beczki: podoba mi się stwierdzenie '159 mniej awaryjna niż 156' w odniesieniu do JTD.
    Otóż w 156 skrzynia, dwumas, wtryski, EGR, klapki (tego w 156 brak), kolektor, itd to w autach o przebiegu ++200kkm o ile w ogóle (np. kolektor).

    W 156 padało zawieszenie ale tylko z przodu (i to 2-3 górne wahacze na jeden dolny), gdzie komplet wahaczy oryginalnych na jedną stronę w 156 to tyle co jeden wahacz do 159.

    Nie, nie powiedziałbym, że 159 jest mniej awaryjna.

    A co do pytania: uważam, że lepiej kupić najtańszą bezwypadkową i zadbaną lakierniczo+ładny środek a w mechanikę świadomie dołożyć te 6-10 tyś.
    Np. nie widzę sensu kupowania 1.9 ze skrzynią M32 bez remontu, nie odliczając 2kPLN na jej pewną naprawę. Podobnie z kolektorem.

    Zresztą, po cenach 159 widać, że tylko 1.75 TBi i 2.0 JTD trzymają ceny. Wszyscy już wiedzą, że reszta opcji to same problemy.
    Na obronę można napisać, że te auta mają dość duże przebiegi.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Trochę z innej beczki: podoba mi się stwierdzenie '159 mniej awaryjna niż 156' w odniesieniu do JTD.
    Otóż w 156 skrzynia, dwumas, wtryski, EGR, klapki (tego w 156 brak), kolektor, itd to w autach o przebiegu ++200kkm o ile w ogóle (np. kolektor).
    Sensu tego zdania nie rozumiem, natomiast nie sposób się z tobą nie zgodzić, 159 taka sama jak 156 i pisanie o lepszości 9 nad 6 jest trochę bez sensu, a tylko uważna i rozsądna eksploatacja w obu przypadkach jest gwarancją w miarę bezawaryjnej eksploatacji - oczywiście do czasu. Choć pamiętaj że egr, dwumas turbo czy klapki to rzeczy występujące praktycznie w większości nowoczesnych diesli, dlatego bezpiecznej alternatywy brak.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    Sensu tego zdania nie rozumiem, natomiast nie sposób się z tobą nie zgodzić, 159 taka sama jak 156 i pisanie o lepszości 9 nad 6 jest trochę bez sensu, a tylko uważna i rozsądna eksploatacja w obu przypadkach jest gwarancją w miarę bezawaryjnej eksploatacji - oczywiście do czasu. Choć pamiętaj że egr, dwumas turbo czy klapki to rzeczy występujące praktycznie w większości nowoczesnych diesli, dlatego bezpiecznej alternatywy brak.
    W 159-ce jest kilka min, które mogą bardzo skutecznie wyczyścić portfel, a które raczej rzadko są wychwytywane podczas przeglądów czy też jazdy próbnej.
    Pierwsza - 1.9 16V - urwana klapa w dolocie i stopniowe tracenie kompresji na którymś cylindrze. Póki kompresja pozwala na doprowadzenie do zapłonu mieszanki w cylindrze - to mamy problem tylko z rozjeżdżającą się korektą wtryskiwacza (co błędnie diagnozowane jest jako konieczność wymiany wtrysku). Później zostaje remont główny silnika, który w przypadku 1.9 16V JTD przekracza 5000 PLN.
    Druga - turbosprężarka 1.9 16V - mega trudna w poprawnej regeneracji, większość firm zamiast te sprężarki naprawić, to je psuje. Efekt - totalny brak doładowania z dołu (do 2000 obrotów auto praktycznie nie chce się rozpędzać).
    Trzecia - skrzynia M32 - o niej napisano już tutaj doktorat. Naprawa - okolice 2500-3000 PLN.
    Czwarta - sprzęgło i dwumasa - w 1.9 16V wyliczone "na styk" i przy ostrym traktowania auta lub po mocnym chipie ich żywotność spada drastycznie (nawet po 15 tysiącach km nowe sprzęgło potrafi zacząć się ślizgać).
    Piąta - w silnikach 2.0 JTD - nieszczęsna uszczelka ssaka oleju. Jeśli ktoś tego w porę nie wymieni to może dojść do nadmiernego zużycia panewek.
    Szósta - JTS-y i napęd rozrządu - naciągajace się łańcuchy, uszkodzenia elektrozaworów sterujących pracą wariatorów...
    Siódma - bardzo, ale to bardzo kiepska jakość obecnie występujacych na rynku zamienników zawieszenia przedniego. A naprawa go na oryginałach pochłania prawie 4000 PLN (4 wahacze)
    Ósma - 2.4 JTDm i ich podatność na pękające głowice, co skutkuje gotowaniem płynu i koniecznością bardzo drogiego remontu jednostki napędowej.
    I teraz jeśli ktoś wpakuje się na minę, pt. 1.9 16V z końcówką sprzęgła i dwumasy, regenerowaną turbiną, wyjącą na 5 i 6 biegu skrzynią (co raczej nie jest wychwytywane na przeglądach przedzakupowych) oraz uszkodzonym przednim zawieszeniem - to trzeba szykować c.a. 8 tysięcy na dokładkę.
    2.4 JTDm źle kupiony może pochłonąć 15 tysięcy na doprowadzenie go do kultury.
    Tak więc ogólnie rzecz biorąc - 159 jest solidniej zbudowana niż 156, ale na pewnym etapie eksploatacji może wygenerować poważne koszty serwisowe. I dlatego trzeba bardzo, bardzo dokładnie oglądać każdy egzemplarz głównie pod kątem w/w usterek.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    No to teraz Tomek pozamiatałeś i już nikt 159 nie kupi .

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    W 159-ce jest kilka min, które mogą bardzo skutecznie wyczyścić portfel, a które raczej rzadko są wychwytywane podczas przeglądów czy też jazdy próbnej.
    Pierwsza - 1.9 16V - urwana klapa w dolocie i stopniowe tracenie kompresji na którymś cylindrze. Póki kompresja pozwala na doprowadzenie do zapłonu mieszanki w cylindrze - to mamy problem tylko z rozjeżdżającą się korektą wtryskiwacza (co błędnie diagnozowane jest jako konieczność wymiany wtrysku). Później zostaje remont główny silnika, który w przypadku 1.9 16V JTD przekracza 5000 PLN.
    Druga - turbosprężarka 1.9 16V - mega trudna w poprawnej regeneracji, większość firm zamiast te sprężarki naprawić, to je psuje. Efekt - totalny brak doładowania z dołu (do 2000 obrotów auto praktycznie nie chce się rozpędzać).
    Trzecia - skrzynia M32 - o niej napisano już tutaj doktorat. Naprawa - okolice 2500-3000 PLN.
    Czwarta - sprzęgło i dwumasa - w 1.9 16V wyliczone "na styk" i przy ostrym traktowania auta lub po mocnym chipie ich żywotność spada drastycznie (nawet po 15 tysiącach km nowe sprzęgło potrafi zacząć się ślizgać).
    Piąta - w silnikach 2.0 JTD - nieszczęsna uszczelka ssaka oleju. Jeśli ktoś tego w porę nie wymieni to może dojść do nadmiernego zużycia panewek.
    Szósta - JTS-y i napęd rozrządu - naciągajace się łańcuchy, uszkodzenia elektrozaworów sterujących pracą wariatorów...
    Siódma - bardzo, ale to bardzo kiepska jakość obecnie występujacych na rynku zamienników zawieszenia przedniego. A naprawa go na oryginałach pochłania prawie 4000 PLN (4 wahacze)
    Ósma - 2.4 JTDm i ich podatność na pękające głowice, co skutkuje gotowaniem płynu i koniecznością bardzo drogiego remontu jednostki napędowej.
    I teraz jeśli ktoś wpakuje się na minę, pt. 1.9 16V z końcówką sprzęgła i dwumasy, regenerowaną turbiną, wyjącą na 5 i 6 biegu skrzynią (co raczej nie jest wychwytywane na przeglądach przedzakupowych) oraz uszkodzonym przednim zawieszeniem - to trzeba szykować c.a. 8 tysięcy na dokładkę.
    2.4 JTDm źle kupiony może pochłonąć 15 tysięcy na doprowadzenie go do kultury.
    Tak więc ogólnie rzecz biorąc - 159 jest solidniej zbudowana niż 156, ale na pewnym etapie eksploatacji może wygenerować poważne koszty serwisowe. I dlatego trzeba bardzo, bardzo dokładnie oglądać każdy egzemplarz głównie pod kątem w/w usterek.
    Wychodzi na to że 8v mimo że mułowaty to w miarę bezpieczny- poza m32 aa no i maglem który też sie może skończyć
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    W 159-ce jest kilka min, które mogą bardzo skutecznie wyczyścić portfel, a które raczej rzadko są wychwytywane podczas przeglądów czy też jazdy próbnej.
    Pierwsza - 1.9 16V - urwana klapa w dolocie i stopniowe tracenie kompresji na którymś cylindrze. Póki kompresja pozwala na doprowadzenie do zapłonu mieszanki w cylindrze - to mamy problem tylko z rozjeżdżającą się korektą wtryskiwacza (co błędnie diagnozowane jest jako konieczność wymiany wtrysku). Później zostaje remont główny silnika, który w przypadku 1.9 16V JTD przekracza 5000 PLN.
    Druga - turbosprężarka 1.9 16V - mega trudna w poprawnej regeneracji, większość firm zamiast te sprężarki naprawić, to je psuje. Efekt - totalny brak doładowania z dołu (do 2000 obrotów auto praktycznie nie chce się rozpędzać).
    Trzecia - skrzynia M32 - o niej napisano już tutaj doktorat. Naprawa - okolice 2500-3000 PLN.
    Czwarta - sprzęgło i dwumasa - w 1.9 16V wyliczone "na styk" i przy ostrym traktowania auta lub po mocnym chipie ich żywotność spada drastycznie (nawet po 15 tysiącach km nowe sprzęgło potrafi zacząć się ślizgać).
    Piąta - w silnikach 2.0 JTD - nieszczęsna uszczelka ssaka oleju. Jeśli ktoś tego w porę nie wymieni to może dojść do nadmiernego zużycia panewek.
    Szósta - JTS-y i napęd rozrządu - naciągajace się łańcuchy, uszkodzenia elektrozaworów sterujących pracą wariatorów...
    Siódma - bardzo, ale to bardzo kiepska jakość obecnie występujacych na rynku zamienników zawieszenia przedniego. A naprawa go na oryginałach pochłania prawie 4000 PLN (4 wahacze)
    Ósma - 2.4 JTDm i ich podatność na pękające głowice, co skutkuje gotowaniem płynu i koniecznością bardzo drogiego remontu jednostki napędowej.
    I teraz jeśli ktoś wpakuje się na minę, pt. 1.9 16V z końcówką sprzęgła i dwumasy, regenerowaną turbiną, wyjącą na 5 i 6 biegu skrzynią (co raczej nie jest wychwytywane na przeglądach przedzakupowych) oraz uszkodzonym przednim zawieszeniem - to trzeba szykować c.a. 8 tysięcy na dokładkę.
    2.4 JTDm źle kupiony może pochłonąć 15 tysięcy na doprowadzenie go do kultury.
    Tak więc ogólnie rzecz biorąc - 159 jest solidniej zbudowana niż 156, ale na pewnym etapie eksploatacji może wygenerować poważne koszty serwisowe. I dlatego trzeba bardzo, bardzo dokładnie oglądać każdy egzemplarz głównie pod kątem w/w usterek.
    zgadzam się z miną drugą i siódmą, ceny są kosmiczne, wymieniłam w tyg wahacze i przegub, bagatela 1,5tys no i ta nieszczęsna turbina, jest po regeneracji ale jednak soś jest skopane, bo auto jakby ciągnęło za sobą tony, nie ma siły do 2,5tys obrotów

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9jtd 16v 2007
    Postów
    460

    Domyślnie

    No właśnie ja kupiłem w tamtym roku w czerwcu z kończąca się dwumasa choć oznaki chrobotanie pojawiło się na jesienią i potem na autostradzie wychwycilem 2,5,6 wycie ba tych biegach czyli skrzynia m32,a potem pompa wody się zatarła i rozrząd przeskoczył i potem akumulator,poduszka silnika,zbiorniczek,sprzegielko alternatora,pasek alternatora,teraz parę dni temu alternator i wachacze dolne już zamówiłem bo stuka już parę miesięcy.A nie wspomnę o klapach sam je wymontowalem i tylna wycieraczka się zatarła.I to jest podobno najbardziej udany model,az się boję pomyśleć jaki jest najgorszy.K kupiłem z przebiegiem 108.000,teraz mam 119.000 i jak bym sprzedawał to za 8tys euro.Choc chodzą w Niemczech od 5500.Zapomniałem o kole pasowym i łącznikach stabilizatorów
    Ostatnio edytowane przez jackblackxxx ; 21-07-2016 o 12:03 Powód: Edycja

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Ja swoją kupiłem 4 lata temu r. pr. 2006/7 z przebiegiem 165kkm. W 2 pierwszych latach zrobiłem - na początku oczywiście rozrzad oleje, wywaliłem dpf,egr, klapy i zrobiłem w Cinsofcie program 200/400.W 2 roku skrzynię (łożyska),wymieniłem sprzęgło kpl., zregen. turbinę , wymieniłem1 górny wahacz, 1 piasta z łozyskiem w przodzie. Od 2 lat jeżdżę bez awarii, rocznie robię ok. 16kkm, powoli myślę o zmianie na Guliettę, nie spieszę się bo 20tys. za nią nie dostanę, a za sprawną Julkę trzeba dać ze 40 - 50kzł.
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 21-07-2016 o 11:51

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    nie spieszę się bo 20tys. za nią nie dostanę,
    Jeśli przebieg powyżej 200 tys to przeciętny kupujący może nawet nie zajrzeć. Ale jeśli trafi się ktoś kto doceni wkład w auto to może 20 przekroczyć .

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dlatego tak zachwalane tutaj diesle też mogą pociągnąć po kieszeni, nie tyle co same silniki są złe, ale drogi w naprawie osprzęt: turbina, wtryski, dwumas, a takze na start usuniecie klap wirowych itp, oraz do tego ta nieszczęsna skrzynia, ale to już każda prawie wersja ma m32.

    Z tego powodu (nie chciałem już diesla, ale to pomijam) kupiłem tego "złego", "awaryjnego" i "beznadziejnego" jts`a

    Wrzucę teraz kij w mrowisko: jak dużo nie jeździsz szukaj jts, można kupic sporo taniej niż diesla, a wkładając 2k na kompletny zestaw cześci do rozrządu można się cieszyć fajnym silnikiem, który nie ma jakiś większych bolączek, bo wszystkie te złe opinie o jts opierają się tylko na temacie rozrządu.
    W dieslu za 2k to starczy co najwyżej na dwumasa ze sprzęgłem, juz nie wspomne ile kosztuje turbo, wtryski etc

Podobne wątki

  1. Pomysł kupna
    Utworzone przez Adam3b w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-04-2014, 09:19
  2. Pomysł na ładny wydech w 2.4 JTD?
    Utworzone przez Cypek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:15
  3. Wykladzina od modelu sprzed fl do modelu po fl??
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory