Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wahacz górny a regulacja kąta

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Działdowo / Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD
    Postów
    178

    Domyślnie Wahacz górny a regulacja kąta

    Hej,
    miesiąc temu strzeliła mi opona z przodu, pocięło praktycznie połowe od wewnętrznej strony, szukałem takiego samego kompletu na przód, udało się dorwać w dobrej cenie. W czwartek wymieniłem opony, w sobotę patrzę, a lewa strona (ta co strzeliła) jest zdarta bardziej niż prawa. Pojechałem na zbieżność i facet powiedział, że jest zły kąt, więc wiadomo że będzie ścinać. Dół jest opuszczony i faktycznie widać, że to jest przyczyną. Polecił albo podnieść (odpada :/) albo kupić/zrobić wahacz z regulacją kąta. Co o tym sadzicie? Co powinienem zrobić lub co da się zrobić?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    A nie masz krzywych sanek?

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Działdowo / Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD
    Postów
    178

    Domyślnie

    ciężko mi powiedzieć, wspominali, że może być coś krzywe, jednak wątpie, zawiecha niedawno robiona była, pojadę do znajomego na warsztat i będziemy sprawdzać :/

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    sprawdz lepiej dobrze luzy na górnych wahaczach bo mogą byc wywalone tulejki i opona ociera sie o zwrotnice i ci ją scina . Jakie masz opony ??

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    sprawdz lepiej dobrze luzy na górnych wahaczach bo mogą byc wywalone tulejki i opona ociera sie o zwrotnice i ci ją scina . Jakie masz opony ??
    Nie ma takiej możliwości aby opona ocierała o zwrotnicę przez wahacze.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Nie ma takiej możliwości aby opona ocierała o zwrotnicę przez wahacze.

    Napisane z komóreczki!
    jest, mi na zimówce scinało opone bo byl taki luz na tulejach az w koncu ją rozwaliło. Miałem 225/45/17 w GT na ori 17x7J ET 45 i gdy był luz na tulejach górnych wcieło opone. Założylem poliuretany i nic sie nie działo.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    jest, mi na zimówce scinało opone bo byl taki luz na tulejach az w koncu ją rozwaliło. Miałem 225/45/17 w GT na ori 17x7J ET 45 i gdy był luz na tulejach górnych wcieło opone. Założylem poliuretany i nic sie nie działo.
    Napisałeś o ocieranie opony o zwrotnicę - to jest fizycznie nie możliwe przy normalnych rozmiarowo oponach.
    A ścinanie opon (przez ich nie prawidłowe nachylenie względem asfaltu) jak najbardziej.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Napisałeś o ocieranie opony o zwrotnicę - to jest fizycznie nie możliwe przy normalnych rozmiarowo oponach.
    A ścinanie opon (przez ich nie prawidłowe nachylenie względem asfaltu) jak najbardziej.
    Tak tyłko że to : nie prawidłowe nachylenie względem asfaltu - robi się własnie przez luz na tulejkach górnego wahacza .

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Tak Arek, ale luz na tulejkach powoduje wychylenie się całej zwrotnicy bardziej w środek samochodu, a nie samego koła przez co nie realne jest by wybite tulejki górnego wahacza powodowały obcieranie koła o zwrotnicę.

    Owszem, rozpierdzielony wahacz górny zmieni kąt nachylenia koła przez co będzie cieło oponę, ale nie zmieni to odległości koła od zwrotnicy

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    chyba, że miał wszystkie śruby luźne i koło na pieście latało 10mm

Podobne wątki

  1. Regulacja nachylenia kąta kół tylnych
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-12-2016, 11:45
  2. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  3. Regulacja kąta uchylenia przepustnicy
    Utworzone przez darek2116 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 18:53
  4. Koła - regulacja kąta pochylenia /--\
    Utworzone przez bella-hella w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 15:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory