Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 76

Temat: Dlaczego tak trudno dostać Alfe 159 Q4 z Q-tronickiem ?

  1. #61
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI S-line, Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo
    Postów
    15

    Domyślnie

    magil
    Oczywiście że zakup używanego auta to nie koncert życzeń ale przyznam że dotychczasowo udawało mi się kupować auta które w 90% spełniały wcześniejsze założenia. Obierając cel w postaci Alfy wydawało mi się że tu mogę liczyć nawet na 98-99% Jak widać pomyliłem się.
    Co do uboższej wersji to tu nie widzę sensu, gdyż wszystkie Ti są praktycznie tak samo wyposażone jedyne co czasem jest to czujnik zaparowanych szyb i gdzieś mi tam się rzuciła w oczy podgrzewana przednia szyba. Natomiast branie "zwykłej" 159 i robienie z niej Ti to specjalnie nie ma sensu. Raz że trochę dużo tych elementów jest, dwa jak napisał epsonix, pakiet Ti to swoisty unikat, nie jak M-pakiet czy pakiet S-line, trzy już mi się nie chcę Na studiach to miałem czas i chęci by kupować po jednej czy po dwie felgi z klasycznego wzoru Motosport albo szukać oryginalnych luster M ale nie w cenach w jakich oferowano je u Foty lub w Niemczech

    epsonix
    Właśnie z tego powodu obrałem opcję z Ti ale nie sądziłem że będzie to takie wyzwanie.

    Zaczynam powoli myśleć że może łatwiej pójdzie z 3.2 benzyną w Ti, bo tych jest jakoś więcej i nie mają takich dysproporcji w cenach. Jednak domyślam się że spalanie będzie jak moim Disi 2.3 Turbo albo i lepiej a tego chyba już nie chce.
    Ostatnio edytowane przez Technix ; 24-07-2016 o 00:16

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,608

    Domyślnie

    Cytat Napisał Technix Zobacz post
    magil
    Zaczynam powoli myśleć że może łatwiej pójdzie z 3.2 benzyną w Ti, bo tych jest jakoś więcej i nie mają takich dysproporcji w cenach. Jednak domyślam się że spalanie będzie jak moim Disi 2.3 Turbo albo i lepiej a tego chyba już nie chce.
    Ja sam zastanawiałem się nad 3.2, bo V6 i Q4 zawsze chodziło mi po głowie. Większość jednak była bez Q4 a Ti 3.2 z czasu jak szukałem to nawet nie kojarzę ani jednej. Były Elegante (u nas takiego wyposażenia nie byłu, chyba skóra na kokpicie była w standardzie) - ale cena np. 18500EUR, było dużo dobrze doposażonych Distinctiwów.
    Z mojego researchu. Silnik 3.2 pali jak smok - nieproporcjonalnie więcej niż silniki choćby Audi - na mieście z Q4 to i 20L/100km, na trasie liczy się w zaokrągleniu ile jedziesz przez 10. Przed zakupem TBI przejechałem się też właśnie Ti 3.2 4, szału nie ma. Brzmi fajnie ale nic ponad nie oferuje (osiągi) - brakowało kopyta, coś tam minimalnie się działo ok 4tys obr, nic więcej.

    Z 3.2 jest też związane ryzyko - np było opisanych parę przypadków (nawet zdjęcia od TomekKRK) pękniętego korbwodu - wychodzi Ci taki bokiem silnika i jest problem, bo silnika nie idzie kupić, a jak już się pojawi to niesprawdzone używki w niewiadomo jakim stanie handlarze cenią na ok 12tys.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 24-07-2016 o 09:57

  3. #63
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 159 3.2 Q4 JTS
    Postów
    287

    Domyślnie

    Epsonix czy te spalanie które podałeś to z własnego doświadczenia czy zasłyszane? Ja mam swoje 3.2 około 2.5 roku. Spalania w mieście na poziomie 20L nie miałem. Średnio ok 15-16L.

    To samo problemy z silnikiem które opisałeś jak i rozciągnięte łańcuchy z jakiegoś powodu ciągle się zdarzają w PL. Od kiedy mam swoją jestem też zarejestrowany na alfaowner. Tam ludzie nie mają problemów z 3.2.

    Z tego co pamiętam to jedna osoba pisała że ma problem z łańcuchem. Nie potrafiła tylko powiedzieć co ile olej był zmieniany.

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,608

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pierre Zobacz post
    Epsonix czy te spalanie które podałeś to z własnego doświadczenia czy zasłyszane? Ja mam swoje 3.2 około 2.5 roku. Spalania w mieście na poziomie 20L nie miałem. Średnio ok 15-16L.

    To samo problemy z silnikiem które opisałeś jak i rozciągnięte łańcuchy z jakiegoś powodu ciągle się zdarzają w PL. Od kiedy mam swoją jestem też zarejestrowany na alfaowner. Tam ludzie nie mają problemów z 3.2.

    Z tego co pamiętam to jedna osoba pisała że ma problem z łańcuchem. Nie potrafiła tylko powiedzieć co ile olej był zmieniany.
    Spalanie znam od zaufanych i szanowanych ludzi z forum (np TomekKRK), jak i do dobrego kunpla (też alfisty) który kiedyś wziął na jazdę testową Brerę 3.2 Q4, ale się na nią nie zdecydował bo był bardzo rozczarowany jak jeździ i ile pali (wtedy miał 156 V6 2.5l, dziś ma 159 TBI).

    Co do awarii silnika, przytaczam parę przypadków opisanych na forum. Nie pisze o łańcuchach, to się tanio ogarnia na częściach z GM, poza tym podobno jak pilnuje się żeby poziom oleju w silniku był bliżej maximum, to z łańcuchem nic się nie dzieje. Pisałem o przypadkach poważnych uszkodzeń silnika.

    Na potwierdzenie tego że coś jest na rzeczy, zawsze jak był czas że przeglądałem ogłoszenia 159, to natrafiałem na 3.2 z padniętym silnikiem. Nie było tego na pęczki, ale dobrych parę sztuk widziałem (a ogłoszeń z 3.2 nie ma aż tak wiele) - ciekawe czemu nie widziałem takich ogłoszeń z innymi silnikami padniętymi.

    Sam się zastanawiałem, miałem upatrzoną we włoszech 3.2JTS Q4 w pięknym granatowym kolorze na 18" szprychach, ale po przejażdżce podobną Ti w Polsce (dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów), mój zapał zmalał, a opiniach z forum (ale tych co mięli do czynienia z 3.2) nie zdecydowałem się, mimo że zawsze chciałem kupić sobie auto z V6, a Q4 naprawdę by mi się przydało (w TBI strasznie mi brakuje, tym bardziej po podkręceniu auta gdzie przy mocnym przyspiszaniu ciągnie mi kierownice na boki na nierównych drogach)

  5. #65
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Co do tego spalania 3.2
    17l/100km mam robiac po miescie 7km x2 dzien w dzien. W trasie wychodzi 12 - 13l/100km i naprawde jakos sobie nie żałuję. Co do dynamiki, jasne nie jest to rakieta, ale bez przesady, mam ją ponad dwa lata i do tej pory dostalem tylko dwa razy baty takze nie jest tak zle.

  6. #66
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał elgritone Zobacz post
    Co do tego spalania 3.2
    17l/100km mam robiac po miescie 7km x2 dzien w dzien. W trasie wychodzi 12 - 13l/100km i naprawde jakos sobie nie żałuję. Co do dynamiki, jasne nie jest to rakieta, ale bez przesady, mam ją ponad dwa lata i do tej pory dostalem tylko dwa razy baty takze nie jest tak zle.
    Zarzut do 3.2 JTS jest taki, że konkurencja (BMW i Audi) w tym czasie oferowała w konkurencyjnych sedanach silniki podobne mocowo (3.0-3.2 o mocy 250-260 KM), które robiły 0-100 km/h w niskie 6.x sekundy, gdy 159 osiąga 100 km/h w prawie 7 sekund paląc przy tym zauważalnie więcej paliwa. Trudno się nie spodziewać w takim wypadku krytyki takiego motoru. Osiągi 159 3.2 są tylko ułamek lepsze od osiągów 156 v6 2.5 i sporo gorsze od 156 GTA, a trwałość starego 3.2 v6 sporo większa. Te marudzenie na 3.2 JTS wynika głównie z porównania zarówno do v6 busso jak i do silników konkurencji z tego samego czasu.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-07-2016 o 17:14

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Zarzut do 3.2 JTS jest taki, że konkurencja (BMW i Audi) w tym czasie oferowała w konkurencyjnych sedanach silniki podobne mocowo (3.0-3.2 o mocy 250-260 KM), które robiły 0-100 km/h w niskie 6.x sekundy, gdy 159 osiąga 100 km/h w prawie 7 sekund paląc przy tym zauważalnie więcej paliwa. Trudno się nie spodziewać w takim wypadku krytyki takiego motoru. Osiągi 159 3.2 są tylko ułamek lepsze od osiągów 156 v6 2.5 i sporo gorsze od 156 GTA, a trwałość starego 3.2 v6 sporo większa. Te marudzenie na 3.2 JTS wynika głównie z porównania zarówno do v6 busso jak i do silników konkurencji z tego samego czasu.
    Wole siedem sekund w alfie niz szesc w niemieckim klocku [emoji12]
    Z reszta przy Giulii naprawili ten błąd[emoji106]

  8. #68
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał elgritone Zobacz post
    Wole siedem sekund w alfie niz szesc w niemieckim klocku [emoji12]
    Ja też. Ale po prostu diagnozuje przyczyny niechęci do tego silnika wśród wielu osób.

  9. #69
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na pewno odstrasza brak dostępnych części zamiennych do tego silnika, a jeśli są to w kosmicznych cenach. Rzeczywiście, w tych silnikach zdarzają się usterki (zwróćcie uwagę, że populacja silników jest też mała i każda korba, która wyszła bokiem to już halo; a nikt nie kupił 159 z tym motorem żeby jeździć w niedzielę do kościoła 50 km/h w zabudowanym - te wszystkie pęknięte głowice i wały korbowe to równie dobrze zaniedbanie serwisowe bądź ciągłe pałowanie), ale to jest tak jak ogólnie z JTS-ami. Mechanik, który słyszy te 3 litery dostaje spazmów. Tylko nie wiem dlaczego

    Zresztą 2 na 3 mechaników w mojej miejscowości myślało, że to Twin Spark z turbiną...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #70
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI S-line, Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo
    Postów
    15

    Domyślnie

    Właśnie, spalanie, osiągi, koszty ewentualnych napraw lub wymiany całego silnika to główne powody które nie zachęcają do tej jednostki.

    A ja coś czuję że padnie na Brerę Znalazłem taką perełkę w Ti i właśnie nad nią myślę
    Tak do pojeżdżenia, przynajmniej do Października czy Listopada a potem przesiadka na Q4. Sam nie wiem co tu zrobić
    Kobieta się pewnie mało ucieszy jak wezmę Brerę
    Ostatnio edytowane przez Technix ; 25-07-2016 o 12:23

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 10:20
  2. wachacz poprzeczny tylni / latwo czy trudno
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 22:33
  3. [146] Trudno kręcić kierownicą.
    Utworzone przez karol508 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 21:28
  4. 145 1,4 boxer strzela,gasnie,trudno odpalic
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-03-2008, 14:53
  5. Czy trudno jest wymienić górny wahacz w 156
    Utworzone przez rafao3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-06-2007, 07:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory