Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: 159 2.4 JTDm 2009 dymi przy starcie, za wysoka emisja spalin

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2009
    Postów
    14

    Domyślnie

    Sprawdzając rachunek za przegląd dowiedziałem się, że emisja była sprawdzana przy użyciu OBD... Teraz czuję się nieco skołowany. Co za tym idzie zaczynam wątpić czy tak naprawdę auto ma DPF. Czy jest możliwość sprawdzenia tego FESem?

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Odpowiednio interpretując parametry można sprawdzić czy on tam jest czy go nie ma.
    Mam wersję przed liftem, ale jak wspomniałem w 2011 był wymieniany kolektor i mam do niego zastrzeżenia. Sprawdź po nr VIN w ASO czy miałeś wymieniany kolektor.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2009
    Postów
    14

    Domyślnie

    Dzisiaj udam się znajomego mechanika i poproszę go o sprawdzenie kolektora. Co do obiecanego filmiku na którym widać jaki dym leci przy odpaleniu samochodu to nie jestem w stanie go wrzucić gdyż forum pozwala na to dopiero od 10 postów

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robaczany Zobacz post
    Dzisiaj udam się znajomego mechanika i poproszę go o sprawdzenie kolektora. Co do obiecanego filmiku na którym widać jaki dym leci przy odpaleniu samochodu to nie jestem w stanie go wrzucić gdyż forum pozwala na to dopiero od 10 postów
    Doktoryzujecie się nad tematem, który już jest przewałkowany na dziesiątą stronę. Kolektor do wyjęcia, klapy do wywalenia, czyszczenie dolotu, zaślepienie EGR i będzie dobrze.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2009
    Postów
    14

    Domyślnie

    Tomek owszem temat był wałkowany, ale na warunkach Polskich, a nie Niemieckich. Nie mogę zaślepić EGR, wywalić klap bo jak wyżej już napisałem przy sprawdzaniu emisji spalin przy użyciu OBD te wartości stają się widoczne, a co za tym idzie auto nie przechodzi badania technicznego.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    To wymień kolektor na nowy i wyczyść EGR.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  7. #17
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,240

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Jeśli powodem Twoich kłopotów jest nieszczelny kolektor to siłą rzeczy komputer silnika dostosowuje mieszankę do nieszczelnego kolektora dając więcej paliwa. Stąd kłopoty z emisją.
    Chyba nie do końca.

    Jeśli kolektor jest nieszczelny to ucieka z niego powietrze, które jest pod ciśnieniem (turbina pracuje).
    Finalnie skład mieszanki jest nieodpowiedni (za dużo paliwa), ale przyczyną jest to, że powietrze zamiast do komory spalania ucieka przez kolektor, a nie to że komputer zwiększa dawkę paliwa. Komputer ma sygnał z MAP sensora przecież.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Chyba nie do końca.

    Jeśli kolektor jest nieszczelny to ucieka z niego powietrze, które jest pod ciśnieniem (turbina pracuje).
    Finalnie skład mieszanki jest nieodpowiedni (za dużo paliwa), ale przyczyną jest to, że powietrze zamiast do komory spalania ucieka przez kolektor, a nie to że komputer zwiększa dawkę paliwa. Komputer ma sygnał z MAP sensora przecież.
    1. Jakie ciśnienie (właściwie podciśnienie) panuje w kolektorze na wolnych obrotach?
    2. Słyszałeś kiedyś o kłopotach z kolektorem na wysokich obrotach?
    3. Dlaczego dodatnia korekta wtrysku oznacza przede wszystkim nieszczelny cylinder/kolektor?
    4. Dlaczego nieszczelny kolektor nie gwiżdże jak czajnik bądź zawór upustowy turbo?
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #19
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    1. W JTD na wolnych obrotach nie panuje podciśnienie. Wg tego co pokazuje MAP sensor ciśnienie jest stałe i wynosi zazwyczaj nieco więcej niż atmosferyczne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #20
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,240

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    1. Jakie ciśnienie (właściwie podciśnienie) panuje w kolektorze na wolnych obrotach?
    2. Słyszałeś kiedyś o kłopotach z kolektorem na wysokich obrotach?
    3. Dlaczego dodatnia korekta wtrysku oznacza przede wszystkim nieszczelny cylinder/kolektor?
    4. Dlaczego nieszczelny kolektor nie gwiżdże jak czajnik bądź zawór upustowy turbo?
    ad1. odpowiedź już padła
    ad2. Pośrednio tak. Słyszałem o pęknięciach głowic przez zbyt wysokie EGT, spowodowane nieszczelnościami.
    ad3. Dodatnia jest często tam gdzie wtrysk jest nieszczelny. Owszem jest dodatnia, ale nieszczelny wtrysk powoduje, że cykl pracy na tym cylindrze wytwarza za mało mocy, stąd komputer podaje więcej paliwa. Dawki korekcyjne mają za zadanie wyrównać pracę silnika. Między innymi dlatego ich suma to 0.
    ad4. Na postoju trudno to sprawdzić, bo trudno zmusić turbinę do pompowania dużego ciśnienia, a podczas jazdy trudno z kolei byłoby to usłyszeć. Chyba że ktoś jechałby z głową wsadzoną pod maskę... Poza tym sam fakt gwizdania - a więc tworzenia się dźwięku o konkretnej częstotliwości to sprawa bardziej złożona...

Podobne wątki

  1. [159] Bialy dym z wydechu przy starcie 159 JTDM 16V 2006
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 07-10-2015, 06:58
  2. 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez adio21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 15:00
  3. WYSOKA EMISJA SPALIN silnik jtd
    Utworzone przez jengo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 20:40
  4. Bardzo duża emisja spalin
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 19:09
  5. Dymi przy starcie
    Utworzone przez mikahan w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory