Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9241
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    http://www.zf.com/corporate/en_de/pr....shtml#tabs1-1

    Sprawdzone

    Waga skrzyni ZF:
    Dla jednej osi od 75kg
    Dla AWD od 135 kg
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #9242
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    http://www.zf.com/corporate/en_de/pr....shtml#tabs1-1

    Sprawdzone

    Waga skrzyni ZF:
    Dla jednej osi od 75kg
    Dla AWD od 135 kg
    Pewnie będzie ta z limitem 500Nm, czyli za dużo nie podniesie się chipem momentu skoro już teraz ma 450Nm. Ciekawe jak z ta wersja 210KM.
    Mówię o dieslach, bo benzyna 200KM ma chyba 350Nm, więc skrzynia przy tuningu problemem nie będzie. Powinna się ladnie kręcić
    Pozdro,
    Bartas

  3. #9243
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Pewnie będzie ta z limitem 500Nm, czyli za dużo nie podniesie się chipem momentu skoro już teraz ma 450Nm. Ciekawe jak z ta wersja 210KM.
    Mówię o dieslach, bo benzyna 200KM ma chyba 350Nm, więc skrzynia przy tuningu problemem nie będzie. Powinna się ladnie kręcić
    Limity są po to, żeby je naginać Ja mam u siebie w specyfikacji max 330Nm, a jeżdzę z 400 i jej jeszcze nie zmieliło
    Manual F40 ze 159 2.4 też 400Nm a robią mody po 500. M32 chyba też jakoś na styk z fabryczną mocą.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #9244
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Co jest złego? Zobacz sobie na najmocniejsze Focusy, Golfy, BMW seria 1, Mercedesy A. Jakie obecnie generowane są moce z jakich pojemności. W AR, marce o sportowym zacięciu, z "zapleczem historycznym", temat kończy się na 240KM. Smutek. Ten silnik robił wrażenie - w dniu premiery auta. Teraz nie robi. Teraz szukając wrażeń kupuje się Focusa RS albo Golfa R. W dodatku mając 4x4. Szukając bardzo dużo wrażeń idzie się po Mercedesa A AMG, z 360-konnym dwulitrowcem, albo po Audi RS3. To masz punkt odniesienia do tego, co się dzieje w segmencie kompaktów. Oczywiście - są i dostępne zwykłe wersje, ale dla mnie w sytuacji takiej konkurencji "mocowej" na rynku - lifting Giulietty QV z podniesieniem mocy z 235 do 240KM to jest delikatnie mówiąc żenujące posunięcie. Ta moc powinna poszybować w okolice 280KM CONAJMNIEJ. Co - nie ukrywajmy - nie byłoby jakimś inżynieryjnym cudem w obecnych czasach.
    A ja uważam że gama silnikowa i moce są dla Giulietty dobrane idealnie. 240KM dla przednionapędowego hatchbacka to graniczna wartość. Dalej to już jest bezsensowny wyścig pt: "kto ma dłuższego"
    Zauważmy też że Giulietta nawet QV to nie hot hatch taczka, tylko raczej dosyć wygodne GT. Giulietta ma przede wszystkim urzekać wyglądem (wew. i zew.) i mieć sportowe akcenty.
    Owszem był chyba pomysł na Giuliettę GTA, ba, platforma, na której powstała pozwala na napęd Q4, wtedy można by myśleć o mocniejszych silnikach. Ale pomysł zarzucono.
    Tak więc Twoje 280KM w obecnej Giuliettcie to by była inżynieryjna głupota.
    Poza tym jak ktoś tu mądrze napisał, moc to nie wszystko.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    2. Oczywiście, że chodzi o wizerunek! Alfa to jest SPORT, takie powinny być skojarzenia. Jeśli nie idziemy w moce - to skupmy się na lekkich, poręcznych, świetnie się prowadzących autach. Ale nie na wynalazkach, typu 4C - która ideologicznie jest niegłupią opcją, ale koszt karbonowego szkieletu zabija cenowo ten pojazd. Mazda może mieć tanią MX-5 w ofercie? I czy to jest auto dla funu z jazdy? Tak. To Alfa nie może mieć takiego pojazdu? Może. I to by się sprzedawało, wszędzie. Masz sprawdzone jednostki benzynowe, które wygenerują Ci moce od 120 do 240KM (1.4 turbo), masz już platformę auta (MX5/Fiat 124), dlaczego nie ma więc gotowego pojazdu???
    1. Trzymajcie mnie, koszt karbonowego szkieletu zabija cenowo 4C? Kupujący jakoś nie narzekają na cenę, rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Wiesz jaka jest kolejka oczekiwania na to auto?
    2. Obecna współpraca Mazdy i FCA miała dać na początku nową Alfę Spider. Później okazało się że będzie Fiat 124 + Abarth 124. To zgadnij czemu nie będzie Alfy Spider?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Chyba tylko QV. Dizelek ma na obu ośkach takie same.
    Nie nie, jak na niemieckim konfiguratorze weźmiesz benzyna 200KM i felgi 18 turbiny to wyskakują rozmiary opon i przód to 225,45,R18, a tył (jeśli dobrze pamiętam) 255,40,R18

  5. #9245
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Olej555 Zobacz post

    Pewnie większość z Was widziała informacje na portalach motoryzacyjnych o tym że 200 konna benzyna jest już w ofercie Giulii. Ale chyba nie wspominaliśmy tutaj o tym że od września ma wejść wersja wyposażenia business wraz z finansowaniem przeznaczonym dla przedsiębiorców. Taka ciekawostka.
    Było już o tym.
    Również FCA Leasing już jest dostępny na każdą Giulię.

  6. #9246
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Nie nie, jak na niemieckim konfiguratorze weźmiesz benzyna 200KM i felgi 18 turbiny to wyskakują rozmiary opon i przód to 225,45,R18, a tył (jeśli dobrze pamiętam) 255,40,R18
    Być może na niemiecki rynek właśnie taką konfigurację sobie uzgodnili, żeby odpowiadała dokładnie temu, co oferuje BMW.
    Dla mnie ciekawszy jest fakt jak Niemcy wyceniają niektóre opcje, np. te 18" felgi z oponami run-flat, a jak robi to FCA Poland.
    Dla Niemca takie felgi z run-flatami kosztują 790+100 euro, a dla Polaka to 4400+1300 zł, czyli wychodzi ponad 6,40 za 1 euro
    Tak się zastanawiam, czy FCA Poland chce rzeczywiście sprzedawać to auto, czy tylko się nim pochwalić
    Być może rzeczywiście po nową Giulię trzeba się będzie wybrać do Berlina, albo do Kopenhagi
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 29-07-2016 o 21:52
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #9247
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Bo opcjami trzeba zrekompensować akcyzę powyżej 2 litrów.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  8. #9248
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Bo opcjami trzeba zrekompensować akcyzę powyżej 2 litrów.
    Dla benzyny 2.0 też?
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  9. #9249
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Tak. Najwyżej większy upust dostanie się

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  10. #9250
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    W benzynie płacę więcej za felgi z powodu akcyzy dla kopciucha? Chyba coś tu postawione jest na głowie...

    Sent from my SM-G928F using Tapatalk

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory