Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 111

Temat: Jakie roznice przed i po lifcie

  1. #71
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    zapraszam do mnie - jak przesuniesz stawiam flaszke
    Już wiem jak to się skończy.
    Będziesz musiał postawić flakon, a później będziesz szukał kompletnego podłokietnika na allesrogo...
    Wiesz... Wszystko się da przesunąć. Ale niektóre rzeczy tylko raz.

  2. #72
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Jeszcze mi się przypomniało - elektroniczny "dyferencjał" Q2 po lifcie chyba wszedł, choć tak naprawdę to jakiejś wybitnej różnicy nie czuję wg poprzedniej 159, ale też mam auto o innej mocy, z innym silnikiem, innymi kołami i oponami.
    Kol, epsonix co to jest ten elektroniczny dyferencjał - jak to się w praktyce odczuwa - bo reklamowy "bełkot" cytowany przez Ciebie dwa posty niżej niewiele mówi? Czy to działa tylko w autach czteronapędowych? A może elektronicznie przerabia auta dwu na czteronapędowe - to byłby hit stulecia!
    Co prawda mam przedlifta ale zawsze dobrze wiedzieć co jeszcze mógłbym w Alfie mieć.
    Pozdrawiam,

  3. #73
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    [MENTION=52833]Pingwin[/MENTION]... Q2 to samoblokujacy mechanizm różnicowy (szpera) dla napędu na jedną oś.
    Q4 jest dla awd.
    Jak to działa? Prosto. Koło, które traci przyczepność zostaje przyhamowane - aby zminimalizować poślizg. Wówczas moment obrotowy jest przenoszony na drugie koło. Czy to marketingowy bełkot? Chyba nie.
    Ostatnio edytowane przez mateuszszar ; 27-08-2016 o 18:20

  4. #74
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To modyfikacja systemu kontroli trakcji, która ma za zadanie odpowiednio przyhamować odciążone koła znajdujące się po wewnętrznej zakrętu, aby skrócić łuk.
    W starszych Alfach tą rolę pełnił specjalny dyferencjał, w nowszych (Giulietta, 159) Q2 jest realizowane elektronicznie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #75
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Kol: mateuszszar i magil dziękuję za wyjaśnienia - jeśli to jest tak jak piszecie to ma to sens.
    mateuszszar - czy ta funkcja o której piszesz nie jest już "zaszyta" również w przedliftowym ESP/VDG jako wspomaganie ruszania na śliskim?
    magil - czy w normalnej jeździe można to wyczuć - czy tylko na torze? Bo czasami jak ostrzej "potraktuję" zakręt to wchodzi mi VDC a mam przedlifta - jak w takiej sytuacji zachowałby się polift?
    Ostatnio edytowane przez Pingwin ; 27-08-2016 o 20:02

  6. #76
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    To co działa podczas ruszania, to ASR. Działa podobnie, ale ASR tylko podczas ruszania, i jeszcze przypuszczam że q2 zdecydowanie precyzyjniej (chociaż sam tego nie mam, więc swoją opinię wyrobiłem sobie czytając o tym systemie).

    Pewnie tak to powstało - jako dopracowany ASR - i zamiast pakować torsen, za kilka tysi, wymyślili symulację tego systemu tworząc odpowiedni system.

  7. #77
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    czy w normalnej jeździe można to wyczuć - czy tylko na torze?
    Nie wiem, ponieważ nie posiadam Q2. Moim zdaniem 159 i bez tego świetnie pokonuje zakręty
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #78
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Wobec powyższego aby rozwiać wątpliwości co do skuteczności "elektronicznego dyferencjału" nasza forumowa stajnia powinna się rozszerzyć co najmniej o trzy poliftowe 159-tki. Czego sobie i kolegom piszącym powyżej serdecznie życzę!

  9. #79
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    Wobec powyższego aby rozwiać wątpliwości co do skuteczności "elektronicznego dyferencjału" nasza forumowa stajnia powinna się rozszerzyć co najmniej o trzy poliftowe 159-tki. Czego sobie i kolegom piszącym powyżej serdecznie życzę!
    ja zmieniłem i nie jestem w stanie ocenić, przedliftowa byla sedan diesel na mniejszych kołach, teraz tbi po chipie na 18" i buda sw. zeby porownac to trzebaby raczej bardzo podobne 2 auta i w tych samych warunkach przejechac sie oboma jeden po drugim. zgaduje, ze q2 to takie trochę ulepszenie dorzucone do softu sterownika vdc.

  10. #80
    Użytkownik Świeżak Avatar Exocet
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2.4 JTDm TI Q4 '07
    Postów
    160

    Domyślnie

    W takim razie elektroniczne q2 raczej dużo nie zmienia, po założeniu mechanicznej szpery różnicę było czuć od razu.
    Poza tym działając przez hamulce przy ostrzejszej jeździe musiałoby nieźle je grzać, więc obstawiam, że działa tyko przy niższych prędkościach.
    Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
    Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-02-2013, 13:46
  2. AR 156 2.4 jtd a 2.4 jtdm jakie roznice??
    Utworzone przez gotlibus w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 09:26
  3. AR przed i po lifcie
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 15:57
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33
  5. 156 przeróbka z przed na po lifcie
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 11:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory