Przebicie na przewodzie ( lub kostce) powoduje nagły spadek napięcia który skutkuje brakiem dostatecznego prądu na rozrusznika ( i nie ma siły zakręcić). Problem jest w głównej wiązce silnika z ktorej tez wychodzi przewód do automatu rozrusznika. Np. Uszkodzona izolacja przewodu i zbyt bliska odległość od masy. Konkretniej jeszcze nie wiem ale po weekendzie bede juz wiedział.![]()
Albo po prostu zmniejszony przekrój przewodu wskutek naderwania.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Hejka, miałem opisać rozwiazanie problemu. Otóż problem okazał się sterownik z przekaźnikiem znajdujący sie w okolicy kolumny kierowniczej. Sam sterownik jest niestety trudno dostępny a w ASO niebotycznie drogi. W związku z tym został dołączony dodatkowy przekaźnik na wiązce i teraz wszystko działa bez zarzutu. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań ale trochę nie było wyjścia. Inaczej pewnie trzeba by było cała deskę ściągać poza tym dostać sterownik. Sterownik jest podłączony bezpośrednio do Bodycompa i przez wiązkę do rozrusznika. Mój elektryk powiedział ze to juz jego 3 przypadek w Alfie ( poprzednie w 159) znaczy jest cos na rzeczy.
Masz polift z automatem do rozruchu czy o jaki moduł chodzi?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Mam Brere z 2006 nie jest poliftowa za tem. Postaram dokładniej ustalić ten sterownik może zrobię zdjęcia muszę tylko trochę pogrzebać w aucie. Z elektrykiem gadałem przez telefon wiec może cos zle tłumacze. Ale podrzucę info co i jak. Najłatwiej aby to zdiagnozować to sprawdzic za pomocą zwykłego voltomierza spadek napięcia przy rozruchu.
Yyy, czy ja dobrze rozumiem, że elektryk zrobił obejście i teraz rozrusznik jest załączany tym dodatkowym przekaźnikiem?
Ja tak to zrozumiałem. Dlatego chciałem wiedzieć bardziej dokładnie co i jak.
Ale gdzie konkretnie był ten spadek napięcia?
Też nie mam poliftowej wersji.
- - - Updated - - -
U mnie na razie to zbyt sporadycznie występuje. Nawet bym nie zdązył zapiąć miernika. U mnie wystarczy, że przytrzymam przycisk START/STOP dopóki nie ruszy rozrusznikiem i w pewnym momencie (czasem po 5, czasem po 15 sekundach) zaskakuje.