Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: płyn chłodniczy - wyciek

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    czy sama uszczelka czy cała obudowa to pewnie będzie wiadomo po wyjęciu. Ja miałem zmieniany cały płyn i chyba tak trzeba, a jeśli nie to i tak bym zalał świeżym.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR 159 2,0jtdm 170KM '10
    Postów
    8

    Domyślnie

    zrobione! obudowa wymieniona, nowy płyn zalany.
    zgodnie z Waszymi podpowiedziami obudowa chłodnicy egr pasuje od opla insigni - w oplu kosztuje 165zł.
    dodatkowe koszty to koncentrat/płyn chłodniczy - 63zł bo wchodzi prawie 6 litrów płynu.
    najgorszy niesmak to mechaniorzy! i czasu oczywiście nie mają a jak już to za zrobienie najprostszej sprawy chcieliby majątku się dorobić! to przeliczanie na roboczogodziny i to jeszcze w cenach netto... - nigdy się z tym nie pogodzę! na 300 nawet byli tacy co wyceniali robociznę!!! a to przecież tylko odkręcenie paru śrub i później odpowietrzenie układu...!
    znalazłem w końcu takiego co zrobił mi to za stówkę - zresztą uważam, że to najbardziej sprawiedliwa cena!

    dziękuję wszystkim za pomoc.
    pozdr,

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR 159 2,0jtdm 170KM '10
    Postów
    8

    Domyślnie

    jeszcze chcę podzielić się z Wami (może się to komuś przyda) tym, że chyba dobrze też podczas wymiany tej obudowy chłodnicy egr zaopatrzyć się w uszczelkę bagnetu - w ASO AR kosztuje ona 14zeta...
    otóż, zresztą tak jak wyczytałem tutaj już wcześniej przed przystąpieniem a raczej diagnozowaniem mojej usterki/wycieku, podczas wymiany tej chłodnicy trzeba przesunąć bagnet do sprawdzania poziomu oleju... ma on uszczelkę, którą warto od razu wymienić skoro się nim ruszało (niestety odkręcić trzeba kolektor) bo wiadomo jak to uszczelka może ona stracić swoją sprężystość przez lata...
    u mnie było tak, że po wymianie tej obudowy egr zaczęły się plamy olejowe w garażu - ciężko było zdiagnozować skąd to leci bo po wymyciu wszystkiego wszędzie okazywało się suchutko
    odpalając u mechanika na wolnych obrotach nie pojawiał się ten wyciek a podczas jazdy już zupełnie inaczej to wyglądało
    także tym co spotka ich wymiana obudowy chłodnicy egr radzę aby pokierowali swojego mechanika jeszcze w stronę tej uszczelki - koszt niewielki i niechciany i niepotrzebny kłopot z głowy!
    pozdrawiam,

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    alfa 159 2.0 jtdm 136 KM 2011r.
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał bulu1899 Zobacz post
    jeszcze chcę podzielić się z Wami (może się to komuś przyda) tym, że chyba dobrze też podczas wymiany tej obudowy chłodnicy egr zaopatrzyć się w uszczelkę bagnetu - w ASO AR kosztuje ona 14zeta...
    otóż, zresztą tak jak wyczytałem tutaj już wcześniej przed przystąpieniem a raczej diagnozowaniem mojej usterki/wycieku, podczas wymiany tej chłodnicy trzeba przesunąć bagnet do sprawdzania poziomu oleju... ma on uszczelkę, którą warto od razu wymienić skoro się nim ruszało (niestety odkręcić trzeba kolektor) bo wiadomo jak to uszczelka może ona stracić swoją sprężystość przez lata...
    u mnie było tak, że po wymianie tej obudowy egr zaczęły się plamy olejowe w garażu - ciężko było zdiagnozować skąd to leci bo po wymyciu wszystkiego wszędzie okazywało się suchutko
    odpalając u mechanika na wolnych obrotach nie pojawiał się ten wyciek a podczas jazdy już zupełnie inaczej to wyglądało
    także tym co spotka ich wymiana obudowy chłodnicy egr radzę aby pokierowali swojego mechanika jeszcze w stronę tej uszczelki - koszt niewielki i niechciany i niepotrzebny kłopot z głowy!
    pozdrawiam,
    Zgadzam się z Toba....miałem przypadłość ze musiałem wymienić obudowę chlodnicy egr i za pare dni wlasnie musialem robić uszczelke przy bagnecie bo delikatny wyciek oleju zauwazylem na podłożu.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Płyn chłodniczy
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-03-2021, 18:24
  2. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez xaxvix w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-03-2016, 23:57
  3. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  4. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory