Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: Czy mniejszy indeks prędkości opony kiedys mnie zabije, czyli potencjalnie zestaw Mic

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    V jest do 240 km/h. Pokażcie mi 159 1,9 16V, która będzie mogła jechać tyle czasu z tą prędkością, żeby opony się poddały
    Nie róbmy problemu, gdzie go nie ma...

  2. #22
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Indeks indeksem, ale jak to w życiu bywa trzeba zwracać uwagę na jakość/producenta.
    Indeks deklaruje producent opony, czy jest jednostka testująca wyrób? Pytam z ciekawości.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #23
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,242

    Domyślnie

    Jest jeszcze jedna sprawa. Są kraje w których dopuszcza się jazdę tylko na homologowanym zestawie opon - rozmiar, indeks nośności i prędkości - np. Belgia. Nie wiem czy ta kwestia jest regulowana (tak jak apteczka i gaśnica - umowa, która głosi, że wyposażenie ma być jak w kraju z którego jest auto), ale jeśli nie jest to możemy się narazić na kłopoty za granicą.

    Poza tym, im większy indeks nośności i prędkości tym mocniejsza opona. 159 Sporo waży.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Jest jeszcze jedna sprawa. Są kraje w których dopuszcza się jazdę tylko na homologowanym zestawie opon - rozmiar, indeks nośności i prędkości - np. Belgia. Nie wiem czy ta kwestia jest regulowana (tak jak apteczka i gaśnica - umowa, która głosi, że wyposażenie ma być jak w kraju z którego jest auto), ale jeśli nie jest to możemy się narazić na kłopoty za granicą.

    Poza tym, im większy indeks nośności i prędkości tym mocniejsza opona. 159 Sporo waży.
    Jak już piszemy to sprawdźmy co...
    Przecież na naszym oficjalnym rynku opon brak homologacji na zwykłe drogi mają tylko opony typu slick/semi slick i jeszcze kilka innych egzotycznych typów.
    Te, które masz na aucie noszą oznaczenia homologacji zazwyczaj nie tylko europejskiej ale i amerykańskiej/canadyjskiej i czasem dla innych regionów.
    Nie mylcie tego ze specyfikacją dla danego pojazdu.
    98 V do 159 do jak najbardziej odpowiedni indeks prędkości i nośności.
    Przecież niektóre 16 zimowe mają indeks 91 H i jakoś spełniają specyfikację dla 159.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Jeszcze Lancia, będzie Alfa?
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał XLogic Zobacz post
    Panowie,

    Na fali zauroczenia marketingiem calej palety zalet calorocznych opon Michelin Crossclimate (tudziez "opon letnich z homologacja zimowa" jak to opisuje je producent) napalilem się by ubrać takowe w rozmiarze 225/50/R17/98V na felgi mojej Belli 159.

    Niby w instrukcji producent zaleca indeks predkosci wyzszy, czyli W (którego nie ma w ofercie Michelin), ale szybki rachunek sumienia wykonany przed potwierdzeniem zakupu uzmyslowil mi, ze nigdy i tak nie jechalem swoim 16V szybciej niz 210 wiec indeks do 230 powinien dac rade.

    No i teraz gdy z konta mi zeszlo 2,5 klocka zastanawiam sie czy opona z takim indeksem jednak tą radę da.

    Da?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Moim zdaniem indeks prędkości jest w porządku.
    Natomiast nośność 98 to 750 kg na oponę,wygląda na oponę dedykowaną do VAN-a.
    Alfa 159 ma chyba nośność 93 czyli 650 kg na oponę.
    To 100 kg więcej. Więc zwyczajnie będzie strata na komforcie. Bo będą twarde i sztywne.
    Ale jak ktoś lubi.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak Avatar Luki78
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    PJA
    Auto
    159SW 1,9 JTDm 16V '08r. Ducato III 2,3 D '07r., Twingo 1,2b '12r.
    Postów
    192

    Domyślnie

    Dla 16'' jest 93V. Dla 17,18'' jest 98W

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Jeszcze Lancia, będzie Alfa?
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luki78 Zobacz post
    Dla 16'' jest 93V. Dla 17,18'' jest 98W
    Czyli rozumiem, że producent przewidział dla modelu Alfa 159 1.9 16V obciążenie w sumie 3 tony,
    750 kg na jedną oponę X 4 opony w aucie to 3 t.
    A jeśli będzie jeździła na 16- tkach to ,,tylko" 2,6 t.

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Tak przewidział, co poradzisz. Poza tym masa auta nie rozkłada się na 4 koła jednakowo, szczególnie przy gwałtownych manewrach typu "test łosia" gdzie na jednej oponie przez chwilę spoczywa znaczna część masy auta.
    Miałem letnie opony 16" z indeksem 91 - nie polecam. Przy ostrzejszym hamowaniu było dosłownie czuć jak przednie opony mlaskają i auto myszkuje.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Tak przewidział, co poradzisz. Poza tym masa auta nie rozkłada się na 4 koła jednakowo, szczególnie przy gwałtownych manewrach typu "test łosia" gdzie na jednej oponie przez chwilę spoczywa znaczna część masy auta.
    Miałem letnie opony 16" z indeksem 91 - nie polecam. Przy ostrzejszym hamowaniu było dosłownie czuć jak przednie opony mlaskają i auto myszkuje.
    Te 91 są przewidziane dla wersji po FL i bodajże tylko słabszych/lżejszych benzyn. Zresztą wystarczy porównać sobie twardość ścianki bocznej z oponą o wyższym indeksie i od razy widać co jest grane.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    W takim razie w BMW pracuja ignoranci, skoro do ciezszego samochodu z jeszcze ciezszym silnikiem wsadzaja opony o tej samej nosnosci... :-) Po prostu Włosi podali troche zbyt na zapas...

Podobne wątki

  1. ja ja zabije :)nawiew nie działa
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:05
  2. Bez problemów z gumą...czyli OPONY :)
    Utworzone przez Lucas83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 16:35
  3. 215/45 lub 225/45 - jaki indeks nośności?
    Utworzone przez beeboyz w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 18:00
  4. [147] Widzieliscie kiedys taki Gril ?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory