Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Sens usuwania filtra DPF co o tym sądzicie ???

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie Sens usuwania filtra DPF co o tym sądzicie ???

    Witam

    Z racji, że jeżdżę swoją Alfa 147 z silnikiem 1.9JTDm 150KM sporo krótkich tras po mieście to zaczyna mnie lekko wkurzać to ustrojstwo jakim jest DPF.

    Czasem potrafi wyskoczyć że jest już zapchany po 300km, a często jest po ok. 500-600km od ostatniego wypalania. Czy to jest normalne ???

    Oczywiście jeżdżę również dłuższe trasy, ale na co dzień gdy jadę tylko do pracy to jest to trasa 2x5km.

    I teraz pytanie za 100 pkt czy teraz usuwanie takiego filtra ma sens gdzie słyszy się, że normy na emisję zaostrzają się z roku na rok i do niektórych miast bez filtra DPF niedługo nie wjedzie ma jakikolwiek sens ??? Bo chętnie bym to gówno wyciął i wyprogramował u jakiegoś magika.
    Chciałbym to zrobić na początku przyszłego roku jak będę jechał do Auto-Kraka pod Dębicę usunąć klapy wirowe z kolektora, zaślepić EGR i wyprogramować i wgrać nową mapę na jakieś 180KM czy tam więcej czyli tzw "bezpieczny tuning".

    Podejrzewam że koszt usunięcia będzie w granicach 700zł+

    Co o tym sądzicie i jak jest w w Waszych autach rozwiązane ???

    Tylko nie piszcie mi, tekstów w stylu "kup benzynę i problem zniknie" bo póki co nie zamierzam rozstawać się z obecna Alfą.

    Z góry dzięki za jakiekolwiek rady w tym temacie ...

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Straszą i straszą ale czym zmierzą ? Zadymienie owszem ale pomiar cząstek stałych jest już problemem. Jak wywalisz całość i wstawisz rurę, to oczywiście zobaczą. W twojej Alfie robi się emulację, bo jako takiego switcha do wyłączenia nie ma, więc trudno jest na drodze stwierdzić jednoznacznie, że DPFa nie ma.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    No właśnie, zobaczą i teraz pojawia się problem. Słyszałem, że podobno wywalają sam środek filtra, a sama obudowa zostanie także jak ktoś zobaczy to de facto filtr jest na pierwszy rzut oka. Tylko z tego co widziałem to zakładają prostą rurę, a DPF wycinają...
    Nie wiem już sam czy jest powód do obaw po usunięciu w taki sposób czy nie.

    Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    111

    Domyślnie

    Jeśli masz sprawny silnik to ciężko stwierdzić, ale często jest tak że po wycięciu auto przykopca na czarno, bo już turbo nie domaga, bo wtryski lecą, przepływka stara i wtedy gołym okiem widać, że filtra nie ma. Nie trzeba tu filozofa i pomiarów dpf wyłapuje cząstki sadzy wiedzy wtedy nie kopci na czarno, jak kopci filtra nie ma i sprawa prosta.
    Druga metoda diagnostyka komputerowa, często z ECU wywalaja tak program, że na sztywno wpisują dane dpf i po podpięciu kompa widzisz, że przebieg przy ostatniej regeneracji to np. 15 tys. km mniej niż masz na liczniku.
    Twoj DPF jest obecnie w dobrej kondycji wypalanie co około 300 km przy ruchu miejskim to dobry wynika. Ja bym go nie wycinał.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziemian Zobacz post
    No właśnie, zobaczą i teraz pojawia się problem. Słyszałem, że podobno wywalają sam środek filtra, a sama obudowa zostanie także jak ktoś zobaczy to de facto filtr jest na pierwszy rzut oka. Tylko z tego co widziałem to zakładają prostą rurę, a DPF wycinają...
    Obudowa ma zostać. Wywala się sam środek bez katalizatora, który jest w tej samej puszce.
    Kondycję DPF oceniaj po czujniku różnicowym, a nie po nasyceniu, które jest obliczane, czy mało dokładnej metodzie okresów wypalań, bo to zależy od stylu i warunków jazdy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Jeśli masz sprawny silnik to ciężko stwierdzić, ale często jest tak że po wycięciu auto przykopca na czarno, bo już turbo nie domaga, bo wtryski lecą, przepływka stara i wtedy gołym okiem widać, że filtra nie ma. Nie trzeba tu filozofa i pomiarów dpf wyłapuje cząstki sadzy wiedzy wtedy nie kopci na czarno, jak kopci filtra nie ma i sprawa prosta.
    Druga metoda diagnostyka komputerowa, często z ECU wywalaja tak program, że na sztywno wpisują dane dpf i po podpięciu kompa widzisz, że przebieg przy ostatniej regeneracji to np. 15 tys. km mniej niż masz na liczniku.
    Czarna końcówka rury wydechowej nie jest metodą diagnostyczną, więc taka ocena odpada. Wszelkie te opowiadania o tym jak komuś okropni Niemcy chusteczką sprawdzali rurę, to opowiadanie pierdół. Samochód z DPF też potrafi mieć końcówkę rury czarną. Co do wyłączania z ECU w Alfie to jest emulacja, a nie wywalanie i parametrów, o których myślisz nie wpisuje się na stałe ale ustala się w oprogramowaniu takie parametry aby do wypalania nigdy nie doszło. Zawsze możesz posłużyć się MES i wykonać procedurę wymiany. Nawet mając DPF. Wyzerujesz wtedy parametry. No i co dalej ? Nigdy już nie przejdziesz diagnostyki, bo zresetowałeś sobie parametry ?
    A może zbadają koledze emisję cząstek stałych ? Wątpię http://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Kontrola-emisji-czastek-stalych-spalin,2591,1



    - - - Updated - - -

    Ale jest z DPF wszystko ok, to po co go ruszać ? Chyba, że kogoś denerwuje ciągłe obserwowanie co się dzieje z samochodem, kupowanie dedykowanych olei itd.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Jeżeli jeździsz po PL to można śmiało wywalić DPF, ale jeżeli wybierasz się do np.: DE to nie polecam. Jakieś 5000 € z automatu jak wsadzą Ci rurę w wydech + koszt cholowania

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    sebawroc, i co mu zmierzą ? Zadymienie ? Bo na pewno nie cząstki stałe. EGR owszem, bo NOx-y zmierzą ale nie ilość cząstek. Właśnie powyżej dałem link jakie są problemy z pomiarem ilości cząstek stałych.
    Co ciekawe, to wszelkie opowiastki jak to Niemcy łapią i badają znam z opowiadań jak to szwagra, wujka kobyły syn jechał i Niemcy go napadli Wiesz, takie "forum legends"
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Jeżeli wypalanie co taką ilość KM to OK wynik to jednak zostaję przy DPF, myślałem, że to zbyt często ...

    W takim razie zostaną usunięte klapy z kolektora, EGR zaślepiony i wyprogramowany, rury z kwasówki i nowa mapa.

    Zobaczymy jak po tych zabiegach auto będzie się miało ...

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    sebawroc, i co mu zmierzą ? Zadymienie ? Bo na pewno nie cząstki stałe. EGR owszem, bo NOx-y zmierzą ale nie ilość cząstek. Właśnie powyżej dałem link jakie są problemy z pomiarem ilości cząstek stałych.
    Co ciekawe, to wszelkie opowiastki jak to Niemcy łapią i badają znam z opowiadań jak to szwagra, wujka kobyły syn jechał i Niemcy go napadli Wiesz, takie "forum legends"
    Samochód z DPF ( 9tke) kupiłem od mechanika który jeździ co tydzień / dwa właśnie do DE. Sam mówił że nie wywalał filtra z powodu kontroli emisji spalin. Inna będzie z DPF a inna bez i z tego właśnie powodu nie wycinał.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie DPF za pomocą płynów do usuwania sadzy
    Utworzone przez czemrej w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-05-2015, 10:05
  2. Inwestować czy nie, sens..
    Utworzone przez KubaS w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 08:59
  3. AR GT/159 - 25k PLN: ma to sens?
    Utworzone przez Radeon w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 15:10
  4. Jaki sens zakladania filtra stozkowego na odmie??
    Utworzone przez Młody 25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 20:25
  5. [146] Czy jest sens
    Utworzone przez Voyager_1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 22:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory