Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #10711
    Użytkownik Świeżak Avatar arteg83
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Lubaczów
    Auto
    156 SW 2.4 175KM - była, 156 SW 1.9 158 KM - była, S-Max 2.0 140KM - jest
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No właśnie, gdzie ta Alfa Romeo się pcha, faktycznie może nie mieć klientów ze swą prawdziwą_wreszcie_znów_Alfą - skoro nawet jej -holicy tego pojęcia nie rozumieją. Nie pojmują po latach niutonowania, że istotna w radości z jazdy jest reakcja silnika momentalna na tknięcie i odjęcie gazu. Momentalna, połączenie sztywne niemal pedału z obrotami, a nie "zaraz, za chwilkę".Tak jak na hamulec i kierownicę - czucie wozu.
    No i to jest przykład, ze każdemu nie dogodzi (nie mówię złośliwie, bo złośliwie będzie potem).
    Niektórym, pewnie większości wystarczy skromne 120 -150KM, które też daje radość z podkreślam codziennej jazdy, a niektórzy potrzebują innych wrażeń np na torze (czyli prawie nikt) z wolnossącej benzyny.
    Tak Andrzej ciągle podkreślasz, że tylko benzyna ma sens i najlepiej bez turba. Ok, fajnie mieć świetnie brzmiącego i fajnie jeżdżącego wolnossaka z "dobrą reakcją na gaz", co jest przecież niezbędne wioząc dziecko do przedszkola, ale co za tym idzie??
    A no z reguły duża pojemność = duże spalanie = większe koszty eksploatacji = coraz mniej takich aut (zwłaszcza sedanów)
    Jakby mnie było obecnie stać na utrzymanie V6 busso albo idźmy dalej jakiegoś mustanga V8 to bym się nawet nie zastanawiał (auto weekendowe nie na tor).
    Ale Ty oceniasz Giulię przez swój konik - wyścigi (zakuty silnik, niski zawias, lekkie auto, reakcja na gaz w zakrętach- bo na prostej każdy może). Myślę, że 99% klientów (tak, my mistrzowie prostej) kupi Giulię (prędzej czy później) w zupełnie innym celu i toru to one nie zobaczą nigdy.
    Natomiast dla tych, którym w żyłach płynie tylko i wyłącznie benzyna, pozostaje już chyba tylko Q - jedyne 350tys zł, no bo chyba nie zhańbicie się zwyczajnym R4, który nawet nie brzmi...
    Vectra B 93' 1.6 75 KM - była
    Honda Accord 99' 1.8 136 KM - była

    156 SW 05' 2.4 175 KM - R.I.P

    156 SW 05' 1.9 158 KM - była
    Ford S-Max 07' 2.0 140KM - jest


    Zawsze są dwa uda. Uda się albo nie uda...

  2. #10712
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Po ostatnich "gorących" wpisach wiadomo przynajmniej, że trafili z tym hasłem i wizualizacją:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schermata-2015-10-16-alle-18.03.41-578x384.png
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	113.0 KB
ID:	212580




    Apel:
    nie przenoście tu wygaszonego już forumowego sporu o wyższości PB nad ON, lub ON nad Pb
    - każdy wybierze co mu pasuje i ok.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 07-10-2016 o 07:21
    Alfa Romeo Nel Cuore

  3. #10713
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Wracajac do Giulii - mysle, ze wersja benzynowa nie podbije tak słupków, jak niektórzy oczekują. Na pewno bedzie jednorazowy strzal, bo ci, co na benzyny czekali, w koncu je kupia. Wiadomo - segment premium, sportowe emocje itd, ale wystarczy spojrzeć na rynek wtórny na przykład bmw 3, gdzie aktualnie jest 2 razy wiecej ofert aut z dieslem. Nie znalazłem danych dot. sprzedazy nowych w podziale na wersje, ale przypuszczam, ze jest podobnie.
    Przydałby się diesel v6 z ghibli.
    Z tego, co czytałem, to właśnie dlatego w segmencie jest odbicie w kierunku benzyn, bo ani XE, ani Giulii nie ma (i ma nie być) w kombi, a odsetek benzyn wśród sedanów jest dużo wyższy niż w kombi, gdzie wynosi 16%, jeśli dobrze pamiętam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kazikx Zobacz post
    Mówię o krążących opiniach i przesądach, niekoniecznie sprawdzonych, które ciężko w ludzie wyplenić.
    Myślę, że w przypadku opinii o Alfie w Polsce, to sam silnik jest pewnie najmniejszym problemem .

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    A ja tak jak kierowcy zachodniej Europy lubię diesle.
    Kierowcy w zachodniej Europie lubią diesle, bo płacą niższe podatki (a u nas nie) i robią duże roczne przebiegi autostradami (a nie jak u nas 10 - 15 tys. km). Państwo zmieni politykę podatkową i wszyscy się ochoczo przerzucą na hybrydy albo benzyny.


    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    A dźwięk jest i tak odizolowany od kabiny.
    Jechałeś Giulią w dieslu? Bo moim zdaniem jest nieźle, ale nie do końca. Jaki łomot musi być w MiTo, to nawet nie chcę sobie wyobrażać...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #10714
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Giulia 2.0 200KM
    Postów
    55

    Domyślnie

    Ja też widziałem dziś Giulię na jednym z głównych skrzyżowań w Gdańsku Wrzeszczu. Widać że coś się zaczyna dziać w temacie marketingu Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161006_150252.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	83.5 KB
ID:	212581

  5. #10715
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał kazikx Zobacz post
    Niedawno jeden taksówkarz
    Taaaa, bez gwiazdy nie ma jazdy, Panie, baleron to był samochód, milion kilometrów bez jęknięcia, a na zegarach pali się z 7 kontrolek. Też sobie znalazłeś autorytet motoryzacyjny .

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał arteg83 Zobacz post
    Natomiast dla tych, którym w żyłach płynie tylko i wyłącznie benzyna, pozostaje już chyba tylko Q - jedyne 350tys zł, no bo chyba nie zhańbicie się zwyczajnym R4, który nawet nie brzmi...
    R4 może nie brzmieć (tak jak moje 1.4 MA), ale przynajmniej nie drażni. Ja sobie nie wyobrażam kupowania samochodu do segmentu D w dieslu, bo mi zwyczajnie nie odpowiada kultura pracy takich silników. Jak podczas jazdy Giulią 2.2 byłem pozytywnie zaskoczony, bo faktycznie przy jeździe z równą prędkością nie słychać, że to dieselek i jest całkiem przyjemnie, to wystarczyło depnąć na czwórce od 80 km/h i zaklektotał. Jak miałem kiedyś na tydzień Pandę w dieslu, to przez 90% czasu jeździłem wściekły na ten hałas.
    Mnie nie interesuje ani moment, ani reakcja na gaz, ani przyspieszenie - chcę mieć samochód, którym mi się przyjemnie jeździ.
    Pewnie 6-cylindrowe diesle w luksusowych limuzynach są tak wytłumione, że dźwięku nie słychać, wibracji nie ma, zimą się pewnie silnik jakoś dogrzewa i faktycznie nie ma niedogodności wynikających z posiadania tego silnika, ale z drugiej strony, jak się słyszy na ulicy takie Maserati - to mając takie pieniądze nie byłbym w stanie z tego zrezygnować dla niższego spalania .

    I tak uważam, że Giulii w dieslu sprzeda się znacznie więcej niż w benzynie i tak, jak było wspomniane, może na samym początku będzie lekki skok, ale nie widzę tutaj szans na dużą poprawę wyników sprzedaży.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ostry Zobacz post
    Ja też widziałem dziś Giulię na jednym z głównych skrzyżowań w Gdańsku Wrzeszczu. Widać że coś się zaczyna dziać w temacie marketingu Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161006_150252.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	83.5 KB
ID:	212581

    Dobrze, że dali czerwoną na plakat . Tylko kto wpadł na ten durny pomysł, żeby testówki były białe?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #10716
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Jechałeś Giulią w dieslu? Bo moim zdaniem jest nieźle, ale nie do końca.
    Zgadzam się. Zwłaszcza w trybie N i A. W Dynamicu dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha. Teraz w te zimne dni rano klekocze strasznie.

  7. #10717
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Nie prowadzę żadnej wojny, padło pytanie dlaczego tyle osób czeka na Giulię benznową żeby dopiero coś o niej powiedzieć i samemu myśleć o niej czy nie . Więc odpowiedziałem dlaczego wg mnie tak jest .
    Za przelewanie frustracji czyichś, odpowiadać nie mogę.

    Co do wożenia do szkoły , dojazdów itp. - nie rozumiem dlaczego te czynności nie miałby być przyjemniej wykonywane bez klekotu o zimnym poranku?
    Kwestia kosztów jest jedynym czynnikiem za dieslem i nie wiem czemu takie oburzenie wywołuje. To nie żaden wstyd. Ja też bym wolał V8 nowym z koniem lub trójzębem na co dzień jeździć, ale mnie na takie coś nie stać i jeżdżę Vką Alfy. Jak nie było mnie stać na Vkę jeździłem 1,6l czy 1,2 , czy 0,6l. ale nie "D" bo podobnie jak radosuaf bym nie zniósł. Ale nie udowadniałem na lewo i prawo, że to jest lepsze . Bo nie jest, jest tańsze i tak samo jest z dieslami. I to żadna ujma bo zawsze będzie coś wyżej, drożej, nieosiągalne, tu nie ma końca.

    Wracając do początkowego pytania, nie bardzo rozumiem po co w aucie, które w mniejszej części niż wspomniany passat jest użytkowe (Giulia) - brak kombi, bagażnik nie taki itd, jest kupowane w znacznym stopniu dla przyjemności i połechtania kupującego, w dużej części z próżności (bo tak naprawdę do przemieszczania i wożenia dzieci do szkoły aż nadto Tipo czy Sandero w cenie kilku dodatków w Giulii wystarczy), po co zabierać część tej przyjemności tym wszystkim co się wiąże z dieslem ? Bo nie dla oszczędności bo to nie jest wóz do oszczędzania. Dla usprawiedliwienia się przed samym sobą - "no nie mogę tak płytkimi pobudkami się kierować, dorzucę trochę racjonalizmu - diesla" - i psyche uspokojona. Nieracjonalnie, ale jednak. No chyba tak, bo jak inaczej.

  8. #10718
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ostry Zobacz post
    Ja też widziałem dziś Giulię na jednym z głównych skrzyżowań w Gdańsku Wrzeszczu. Widać że coś się zaczyna dziać w temacie marketingu Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161006_150252.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	83.5 KB
ID:	212581
    A na pierwszym planie GT.
    AR rządzi w Gdańsku.

  9. #10719
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał arteg83 Zobacz post
    No i to jest przykład, ze każdemu nie dogodzi (nie mówię złośliwie, bo złośliwie będzie potem).
    Niektórym, pewnie większości wystarczy skromne 120 -150KM, które też daje radość z podkreślam codziennej jazdy, a niektórzy potrzebują innych wrażeń np na torze (czyli prawie nikt) z wolnossącej benzyny.
    Tak Andrzej ciągle podkreślasz, że tylko benzyna ma sens i najlepiej bez turba. Ok, fajnie mieć świetnie brzmiącego i fajnie jeżdżącego wolnossaka z "dobrą reakcją na gaz", co jest przecież niezbędne wioząc dziecko do przedszkola, ale co za tym idzie??
    A no z reguły duża pojemność = duże spalanie = większe koszty eksploatacji = coraz mniej takich aut (zwłaszcza sedanów)
    Jakby mnie było obecnie stać na utrzymanie V6 busso albo idźmy dalej jakiegoś mustanga V8 to bym się nawet nie zastanawiał (auto weekendowe nie na tor).
    Ale Ty oceniasz Giulię przez swój konik - wyścigi (zakuty silnik, niski zawias, lekkie auto, reakcja na gaz w zakrętach- bo na prostej każdy może). Myślę, że 99% klientów (tak, my mistrzowie prostej) kupi Giulię (prędzej czy później) w zupełnie innym celu i toru to one nie zobaczą nigdy.
    Natomiast dla tych, którym w żyłach płynie tylko i wyłącznie benzyna, pozostaje już chyba tylko Q - jedyne 350tys zł, no bo chyba nie zhańbicie się zwyczajnym R4, który nawet nie brzmi...
    Popieram!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10720
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Taaaa, bez gwiazdy nie ma jazdy, Panie, baleron to był samochód, milion kilometrów bez jęknięcia, a na zegarach pali się z 7 kontrolek. Też sobie znalazłeś autorytet motoryzacyjny .
    Sam się znalazł.
    Ale szybko zmieniłem temat na piłkę nożną.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory