Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #10781
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Waldemar Zobacz post
    A wiesz może po co jest drugi układ i co daje ten intercooler w układzie chłodzenia?
    Własnie tez nie do końca rozumiem. Masz na myśli drugi układ do chłodzenia intercoolera wodą? Czy, drugi układ chłodzenia silnika z osobną chłodnicą?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #10782
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał arteg83 Zobacz post
    Czyli chcesz powiedzieć, że Ci ludzie nie wyjeżdżają na wakacje np w góry, Mazury, nie wypadają w weekend za miasto? Tylko gniją w tych swoich kamienicach z wyboru? No daj spokój. Wszędzie samolotem nie dolecisz...
    I pewnie pójdzie to bardziej w wypożyczanie samochodu, kiedy go potrzebujesz albo car sharing - Ałdi w to już idzie:
    https://www.us.audiondemand.com/us/s..._ondemand.html
    https://www.audiunite.com/se/service/en_unite.html

    Też bym chętnie sobie szarpnął Giulię na weekendowy wypad jeżdżąc na co dzień MiTo - bo w sumie w Giulietcie pełno miejsca się od poniedziałku do piątku marnuje...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #10783
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    A ja swgo czasu usłyszałem w ASO od osoby która była na szkoleniu, że Giulia Q ma odłączaną jedną głowicę gdy "nie jest potrzebna". Czyli wówczas pracuje jak 3 cylindrowa rzędówka . Do tego każda głowice ma oddzielny komputer sterujący, a trzeci komputer steruje zapłonem Plus oczywiście to co wspomniał już Belfer o dwóch układach chłodzenia. I intercooler też jest chłodzony cieczą.

    PS
    I nie każde ASO Alfy Romeo będzie mieć autoryzację na Giulię Q, to taka analogia jak Abarth we Fiacie.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 10-10-2016 o 12:29

  4. #10784
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    W ramach ciekawostki podam, że do silnika 2,2 wchodzi całe... 3,6 litra oleju 0W 20

    2,0 ma już 5,2 l. Dodatkowo w benzynie jest jeszcze drugi układ chłodzenia z intercooler'em. Jego pojemność to 4,3 litra. Podstawowy układ ma 8,6 l. Więc drugi pojemnik wyrównawczy to nie jakaś fanaberia.
    Ciekawe - pewnie przez to, że 2.2 JTDM* jest cały z amelinium. Dla porównania, do mojego 2.4JTD wchodzi 5,5l oleju, a do układu chłodzenia ponad 6 l chłodziwa.

    Czy mógłby ktoś opisać, od jak dawna koncerny moto stosują chłodzenie intercooler-a cieczą w silnikach benzynowych? Bo nie czarujmy się, jest to dodatkowy koszt w serwisowaniu, a obieg cieczy musi być jakoś wymuszany pompą... chyba, że zaprojektowano to na termostatach, które powodują obieg z powodu praw fizyki (różnice temperatur, grawitacja).
    Ktoś coś? Czy nadal będziecie dyskutować nad problemem - czy słoiki z Warszawy jeżdżą autami do korpo czy metrem.... o.O

    L.

  5. #10785
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    Czy mógłby ktoś opisać, od jak dawna koncerny moto stosują chłodzenie intercooler-a cieczą w silnikach benzynowych? Bo nie czarujmy się, jest to dodatkowy koszt w serwisowaniu, a obieg cieczy musi być jakoś wymuszany pompą... chyba, że zaprojektowano to na termostatach, które powodują obieg z powodu praw fizyki (różnice temperatur, grawitacja).
    Mnie bardzo to ciekawi, bo jak teraz myślę to jest super sprawa, tylko nie wiem, czy:
    Jest zwykły intercooler wspomagany wodą, chociaż nie za bardzo widzę sens, czy
    Jest wymiennik ciepła powietrze/woda i druga chłodnica wody na przodzie, co daje szereg możliwości:
    Krótszy dolot, bo nie trzeba prowadzić rur na przód auta, w sumie to nawet można by taki wymiennik zintegrować z kolektorem dolotowym
    Można zastosować dużą, płaską, wydajną chłodnicę wody pracującą pod niskim ciśnieniem, zamiast intercoolera pracujacego pod wysokim ciśnieniem. Intercooler nie może hamować przepływu powietrza, więc ma ograniczenia w wydajności.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #10786
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    A ja swgo czasu usłyszałem w ASO od osoby która była na szkoleniu, że Giulia Q ma odłączaną jedną głowicę gdy "nie jest potrzebna". Czyli wówczas pracuje jak 3 cylindrowa rzędówka . Do tego każda głowice ma oddzielny komputer sterujący, a trzeci komputer steruje zapłonem Plus oczywiście to co wspomniał już Belfer o dwóch układach chłodzenia. I intercooler też jest chłodzony cieczą.

    PS
    I nie każde ASO Alfy Romeo będzie mieć autoryzację na Giulię Q, to taka analogia jak Abarth we Fiacie.
    O wyłączanych cylindrach było wiadomo już dość dawno. Stąd tak niskie spalanie w trasie (przynajmniej w teorii ).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Waldemar Zobacz post
    A wiesz może po co jest drugi układ i co daje ten intercooler w układzie chłodzenia?
    To nie chodzi o drugi układ chłodzenia silnika a o chłodzenie powietrza intercoolerem, który jest znów chłodzony cieczą. Jak to jest rozwiązane do końca w Giulii nie wiem. Wiele aut wyczynowych ma natrysk wody na intercooler ale wtedy jest to układ otwarty z pojemnikiem do którego wlewamy zimną wodę. Tutaj mamy do czynienia z układem zamkniętym. Przedni pojemnik jest właśnie do tego przeznaczony.

    Jeszcze jedną ciekawostką są przebiegi miedzy zmianami oleju. Nie ma tutaj określonego limitu kilometrów a konieczność jego wymiany ma sygnalizować lampka/komunikat na tablicy rozdzielczej. Czyli czujniki będą kontrolować stan oleju. W sumie dla niektórych to lepiej. Jak pamiętam pierwsze 2,0 TS'y w 156 i właścicieli, którzy twierdzili, że co 30 000 można zmieniać to nie dziwi mnie tyle awarii panewek
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 10-10-2016 o 17:06

  7. #10787
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    W 159 JTDm mit DPF też niby komputer ma mówić kiedy zmienić olej, tylko że on liczy chyba od 30000 w dół Fabryczny olej starczy akurat do końca gwarancji, potem niech się zaciera...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #10788
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Dane z katalogu zamieszczonego na polskiej stronie AR:

    2.0 Turbo Benzyna 200 KM AT


    Skrzynia biegów: 8-biegowa skrzynia automatyczna
    Liczba cylindrów, układ: 4 w rzędzie
    Liczba zaworów na cylinder 4
    Pojemność (cm3) 1.995
    Moc maks.: kW przy obr./min 147 @ 5.000 obr./min
    Maks. moment obr.: Nm przy obr./min 330 / 1.750
    Przyspieszenie: 0–100 km/h (s) 6,2
    Prędkość maksymalna (km/h) 235
    Pojazd gotowy do jazdy, standard A (kg) 1.429 (w 2.2 Turbo Diesel 150 KM MT 1.374)
    Zużycie paliwa — cykl miejski (l/100 km) 8,4
    Zużycie paliwa — cykl pozamiejski (l/100 km) 4,6
    Zużycie paliwa — cykl mieszany (l/100 km) 5,9
    Emisja CO2 (g/km) 138

    za to w cenniku
    Przyspieszenie: 0–100 km/h (s) 6,6
    Prędkość maksymalna (km/h) 230
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 10-10-2016 o 21:16
    Alfa Romeo Nel Cuore

  9. #10789
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    DPojazd gotowy do jazdy, standard A (kg) 1.429 (w 2.2 Turbo Diesel 150 KM MT 1.374)
    no to jak się do ma do straszliwie ciężkiej 159)? Mówimy o 159 z silnikiem benzynowym TBi.
    Nie pamiętacie? To wam przypomnę: 1430 kg.
    Ostatnio edytowane przez Anderson ; 10-10-2016 o 21:24

  10. #10790
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Gubią się w liczbach, tak samo Veloce miała mieć 5,5s a teraz podają 4,9s i nie za bardzo wiadomo, czy to z powodu Q4 czy każda dana na innym silniku. Zważywszy, że między MT6 a AT8 na tym samym silniku jest 2s różnicy, to równie dobrze mogli zejść z 6,6 do 6,2 aktualizując soft od skrzyni
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory