Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Samodzielna wymiana panewki 156/1,8/140km.2001r.

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubusar146 Zobacz post
    gość mi dał traktor do roboty fergussona 3 cylindrowego, niestety nie mogłem dostać panewek więc kupiłem większe i obciąłem szlifierką odpowiednio je wyginając
    Cytat Napisał kubusar146 Zobacz post
    jeżeli masz jakąś rysę większą bierz papier ścierny i czujnik zegarowy, i pociskasz szlifujesz go ręcznie żeby jak najbardziej zniwelować głębokość rysy , czujnikiem sprawdzasz czy nie ma bić
    Nooo, faktycznie, dałeś czadu z panewkami w swoim życiu i masz niemałe doświadczenie. Możesz rzeczywiście "wypowiedzieć się troszkę bardziej"

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    ZGL
    Auto
    AR 156 1.8 sedan 2001r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam,ostatnio troszkę mnie choroba wzięła ale już dochodzę do siebie i dalszy ciąg naprawy alfy ruszy.Jeżeli chodzi o mój wał to prawdopodobnie jest po pierwszym szlifie.Mierzyłem go dzisiaj sufmiarką i wyszło mi 51 z malutkim haczykiem,nominalny wał ma wymiar 50,8 więc dodać do tego panewki nad wymiarowe 0,25 to wychodzi jak w mordę strzelił 51.05.Zmierzyłem wszystkie cztery czopy i na każdym jest taki sam wymiar,jeżeli jest jakaś różnica to może setne milimetrów ale takie różnice zostaną wyeliminowane przy pierwszym odpaleniu więc no problem.Dokładnie jeszcze raz obejrzałem czop ,na którym obróciło panewkę i jest w porządku nie ma żadnych rys,których boże święty musiałbym szlifować papierem ściernym i to ręcznie,na takie posunięcie nie jestem jeszcze gotowy i raczej nigdy nie będę.Zamówiłem już panewki nad wymiarowe i w piątek będę składał,może nagram pierwsze odpalenie jeszcze na kanale w garażu.Na początek kupiłem tani olej półsyntetyczny GM 10w40,planuje zrobić na nim max.200km później doleje środek do płukania LIQUI MOLY i wymiana na lepszy olej jeszcze się nie zdecydowałem jaki.To tyle w piątek napisze co i jak i może dodam film z odpalenia.Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem,każdy z Was zawsze coś doda czasami przydatnego czasami fascynującego ale jest spoko.
    Zapomniał bym,czy ktoś wie z jaką siłą dokręcać podstawy korbowodów?Przeczytałem gdzieś,że już teraz dokładnie nie pamiętam ale np.dokręcamy z siłą 12nm pierwszy strzał,później dokręcamy 60 stopni,kurcze ale na moim kluczu dynamometrycznym nie ma kątów,jak sobie z tym poradzić???
    Ostatnio edytowane przez Piotrek S ; 11-10-2016 o 16:55

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wysokie Mazowieckie
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 jtd 02' , Lancia Kappa 3.0 V6, była 159 2.2jts i 156 1.8 ts
    Postów
    120

    Domyślnie

    Skoro nominalny wał ma 50,8 a twój ma 51 z malutkim haczykiem wiec jakim cudem jest po szlifie ?? Szlif zdejmuje jakąś cześć materiału a nie dodaje wiec twój wal po szlifie powinien mieć mniej niż 50,8 co najmniej 50,55 lub mniej jeśli ma więcej albo masz kijowa suwmiarkę lub z czopem wału jest coś nie halo. ten nadmiar może być tez przyczyna obracania panewki jest po prostu za ciasno.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek S Zobacz post
    kurcze ale na moim kluczu dynamometrycznym nie ma kątów,jak sobie z tym poradzić???
    Ooo kur...wa a na matematykę się chodziło, czy dopiero w trakcie?

    Cytat Napisał Piotrek S Zobacz post
    Mierzyłem go dzisiaj sufmiarką...
    Cytat Napisał Piotrek S Zobacz post
    jeżeli jest jakaś różnica to może setne milimetrów ale takie różnice zostaną wyeliminowane przy pierwszym odpaleniu więc no problem.
    Zaczyna robić się ciekawie, śledzę gorączkowo temat i czekam z niecierpliwością na filmy z odpalenia tej strzały.

    Aha, panewki będziesz musiał oddać czy tam wyrzucić w krzaki, ale to już kolega wyżej Ci opisał.

    Kurcze, ja to takie doświadczenia przeprowadzałem na Ogarze 200 jak byłem w 7 klasie. Teraz ludzie mają do tego Alfy, co to się porobiło

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Józefosław
    Auto
    Smart 0,8 CDI , Fiat Croma 1,9 JTD 16V
    Postów
    73

    Domyślnie

    Wał mierzy się mikrometrem a nie suwmiarką . Mierzy się go w kilku miejscach na czopach żeby sprawdzić czy nie ma owalu. I na panewkach powinna być cecha - po niej będzie wiadomo co to za panewki i jaki wymiar. Dla wału setne milimetra są bardzo ważne - nie wróżę długiego życia temu silnikowi .

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Tu pozostaję tylko modlitwa, tylko do kogo?? Jak jeden wizjoner odcina i dogina do tego proponuje wał przeszlifować papierem to ręce same składają się do braw. I już wiem dlaczego taka marka jak Alfa Romeo w tym kraju ma takie opinie. Nawet nie wiem co napisać (szok). Ale proponuje jedno koledze już nic nie pisz nie chwal się swoimi osiągnięciami w dziedzinie mechaniki tym bardziej związanej z naprawami ALFY ROMEO.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Józefosław
    Auto
    Smart 0,8 CDI , Fiat Croma 1,9 JTD 16V
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    już nic nie pisz nie chwal się swoimi osiągnięciami w dziedzinie mechaniki tym bardziej związanej z naprawami ALFY ROMEO.
    Własnie niech sie pochwali żeby był przykład dla potomnych . Szczególnie jaki był efekt końcowy i ile to wytrzymało .


    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    proponuje wał przeszlifować papierem
    A to pozostawiłem bez komentarza bo jak się to czyta to faktycznie ręce opadają.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    Panowie co wy wiecie o zabijaniu? Panewka to nic innego jak łożysko ślizgowe i miałem 2 alfy w ts, w 2 sztukach tak robiłem, jeździłem i jeszcze do żydów poszły.
    Wiem że jedna jeździ po Środzie śląskiej.
    odnośnie hejtów to powiem że mam bardzo duże doświadczenie w dziedzinie mechaniki i to nie tylko w silnikach ale też w automatycznych skrzyniach biegów.
    Ale widzę że tu są sami mistrzowie z dziedziny mechaniki i nowatorskie rozwiązania są od razu wyśmiewane. Lepiej żeby chłopak w wartą 4 tysiące alfę władował 2 w remont wału z panewkami

  9. #19
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    676

    Domyślnie

    Najwięcej do powiedzenia mają ludzie co nie mieli oleju za paznokciami, a wnętrze silnika widzieli na folderze. Mierz dokładnie czop mikrometrem zamawiaj panewki do wymiaru wału i ogień. Zdejmij też podpory główne i zobacz jak wyglądają. Należało by też wyjąć pompę oleju wyczyścić i przepłukać kanał w kierunku filtra oleju. Filtr wymienić.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Józefosław
    Auto
    Smart 0,8 CDI , Fiat Croma 1,9 JTD 16V
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubusar146 Zobacz post
    nowatorskie rozwiązania
    szlifowanie wału papierem ściernym to nowatorskie rozwiązanie ??


    Cytat Napisał majk Zobacz post
    Mierz dokładnie czop mikrometrem zamawiaj panewki do wymiaru wału i ogień
    Właśnie o ten mikrometr chodzi - kolega wał mierzy suwmiarką więc.....

Podobne wątki

  1. [159] samodzielna wymiana rozrządu
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 16:37
  2. Samodzielna wymiana piasty - tył... ??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-12-2012, 16:00
  3. [156] Samodzielna wymiana zawieszenia
    Utworzone przez Bladositto w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 20-09-2012, 21:00
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  5. Samodzielna wymiana panewki
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 06:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory