Z grubsza zaznaczyłem, o którą rurę chodzi. Dokładnych wymiarów oringu nie pamiętam, coś koło 53 x 3.5 mm. Fajnie jakbyś gdzieś znalazł taki oring o grubości 4 mm. W ASO ori kosztuje >20 zł. W sklepie z takimi rzeczami 3-4 zł.
Do tego podejrzewam że kapie Ci z odmy. Jak zdejmiesz pokrywę to obok korka wlewu oleju wychodzi rurka. Wymiana opaski na skręcaną rozwiąże problem![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ostatnio edytowane przez karmal ; 09-07-2016 o 09:07
Podgrzeję trochę temat, panowie czy ta gumowa rurka co wchodzi od góry do tej odmy ,zakończona takim mosiężnym króćcem to powinna luźno tam wchodzić ?Mam całe to miejsce zafajdane, Jak wyjmę do góry tą rurę to jest tam jakiś ponacinany plastikowy pierścień a poniżej jeszcze oring, jak to powinno być poskładane?
Zdemontuj separator, coś Ci się rozleciało. Ten kruciec wchodzi na wcisk w separator przez oring zamontowany w separatorze. Oczywiście powinno być tam sucho.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Więcej szczegółów ? oring mam twardy jaka tam kolejność tego jest ?
Na dół oring , potem to plastikowe ponacinane coś jak koronka i jak to złożyc ?
Niby proste a nie da się wcisnąć
Robiłem to tak dawno, że nie pamiętam![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Tak tylko tu zostawię i pozostawię dla reszty.
Jeśli komuś zaczynają się pocić węże od odmy i doczytał na tym forum że dokręcenie opasek wystarcza to odpowiem że tak, wystarcza na jakiś czas później jest coraz gorzej. W moim przypadku oleju w dolocie miałem coraz więcej, śmiem twierdzić że przez uszkodzoną odme zmuszony byłem regenerować klapę gaszącą ( zalana elektronika). Natomiast ze 2 miesiące temu przy przeglądzie okazało się że cały tył silnika jest w oleju. Silnik był tak zalany że nie było pewności skąd leci. Mechanik po umyciu silnika stwierdził że trzeba wymienić węże od odmy, gdyż te na łączeniach z dołem silnika są w kiepskiej kondycji. Jednak ilość tego oleju nie dawała mi żyć i postanowiłem we własnym zakresie wymienić puszkę odmy i z tego co obserwuję to był strzał w dziesiątkę. Wszystkie łączenia przestały przypuszczać. Nie wiem czy wszystkie odmy z pierwszego montażu są tak samo zbudowane ale moja miała miedzianą ruchoma rurkę na którą nasuwa sie gruby wąż montowany od góry. Ement ten na tyle był luźno osadzony, że może było palcami w pewnym zakresie przemieszczać góra dół i swobodnie ją obracać. Nie było opcji żeby tam było szczelnie. Myślę też że czas i przebieg zrobił swoje i separacja oleju już nie była wykonywana prawidłowo. Po wymianie jest sucho i czysto. Polecam bo naprawdę warto tym bardziej że można się uchronić przed rozbieganiem silnika.
Demontaż odmy to 3 opaski na wężach. Same węże da się zsunąć, dolny nieco trudniej ale to chyba z racji jego niewygodnego położenia. Aby zdemontować puszczę należy odkręcić 3 śruby i odme demontujemy wraz ze stalazem do którego puszka jest przykręcona jedną śrubą. Śruby mocującej nie da się odkręcić w pierwszej kolejności. W silniku 1,9 puszkę wraz ze stelarzem wyjąłem górą, jest dość ciasno ale da się to zrobić.
Klucze jakie potrzebne to 13, 10, 8
Dodatkowo trzeba zakupić 3 nowe opaski
Ja kupiłem z link poniżej. Otrzymałem oryginał
https://allegro.pl/oferta/separator-...ource=facebook
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
EGR - OFF
klapki - OUT
DPF - ON