Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Pompa oleju 2.4 JTD 136

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00 / Pontiac Trans Am 5.0 TPI WS6 '88 / Renault 19 TXE F2N '90
    Postów
    5

    Domyślnie Pompa oleju 2.4 JTD 136

    Cześć
    Na początek przeproszę Was za to, że zaglądam tu tylko w razie problemów, a poza tym milczę miesiącami. Takie życie...
    Wymyśliłem sobie, że wymienię pompę olejową. Mój wóz ma nieszczególnie duży przebieg, natomiast "budę" napędza już drugi motor, który na pewno ma większy przebieg od poprzedniego (1. silnik nie najechał nawet 100 000). Po uzyskaniu temperatury roboczej, na wolnych obrotach silnik nie gada, a rzempoli jak młockarnia. Ja wiem, że to tylko traktor, ale okrutnie psuje mi to humor. Po zapoznaniu się z treściami w internetach i przeanalizowaniu zachowania swojego silnika, jestem pewien, że to ta nieszczęsna pompa. Wiem, że panuje opinia, że można z tym żyć i zapewne to prawda, ale mam mieszane uczucia. Coś jednak pracuje niewłaściwie, w końcu coś na pewno się rozpierniczy (obudowa?), opiłki na pewno powstają... Poza tym miskę mam na około ulaną, a sam olej jest do wymiany (zrobiłem 15 000; o 5 więcej niż do tej pory). Napędu rozrządu (gdyby nie ta pompa) miałem jeszcze długo nie ruszać, bo na pewno był wymieniany, chociaż dokumentacji, precyzyjnej daty i zakresu nie znam.
    I teraz tak. Nie wiem, czy pompa występuje w jakimś markowym zamienniku, więc na początek zadzwoniłem do ASO i dobili mnie ceną - jakieś 1400 zł. Pan w telefonie nie wydawał się szczególnie obczaskany, toteż nawet nie zapytałem, czy to już wersja po modernizacji/poprawkach (a chyba była taka; różniła się tym wpustem do napędu wałka wyrównoważającego...?). Ja mogę tyle dać, ale bardzo, naprawdę bardzo nie chcę. Spotkałem się u Was z informacją, że kiedyś te pompy chodziły po około 700-800 zł. I tu mam generalnie pierwsze pytanie. Jak dobrze kupić pompę?
    Teraz reszta pytań.
    1. Miskę składa się na uszczelkę klasyczną czy "płynną"?
    2. Raczej wymienię napęd rozrządu. Jeśli rolka/napinacz, to trafi pewnie INA (dobre, nie?). Pasek będzie z Continentala. A jaką pompę cieczy polecacie? Hepu? Dolz? Inne?
    3. Poprzednik wlewał do silnika Elfa 5W40. Ja wlewam Valvoline'a 5W40 Maxlife. Elf jest spoko, kiedyś wszędzie go wlewałem, ale teraz w zasadzie wszędzie sobie wlewam Valvoline, bo jest "amerykański", a ja jestem podatny marketingowo i chcę wierzyć, że pomoże np. dłużej utrzymać silnik w stanie "suchy jak pieprz" (Renówka z dCi sucha po przebiegu nie dużym, ale takim, kiedy inne egzemplarze już się smolą czy stosunkowo bardzo przyzwoity Trans Am '88 z 10W40). Co wy sądzicie o tym oleju? Wiem, pytanie jest głupie, do laborantów w zasadzie, ale... Czy 5W40 do dobry wybór dla tej konstrukcji? Czy nie sugerujecie zmiany na jakieś 10W40, 10W50? A może zacząć wlewać tego Liqui Moly 10W40 z dwusiarczkiem molibdenu?

    Wiem, chaotycznie się wyraziłem. Ale proszę, niech ktoś to przeczyta i mi pomoże, bo nie mam kogo popytać.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Udzielać się nie musisz. Ale czytać by wypadało.... zalecam na początek:
    HOW TO - czyli podstawowe tematy początkującego
    jest tam oczywiście wiele tematów o wspomnianej pompie jak i metodach rozwiązania tego problemu.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał mnich89 Zobacz post
    Cześć
    Na początek przeproszę Was za to, że zaglądam tu tylko w razie problemów, a poza tym milczę miesiącami. Takie życie...
    Wymyśliłem sobie, że wymienię pompę olejową. Mój wóz ma nieszczególnie duży przebieg, natomiast "budę" napędza już drugi motor, który na pewno ma większy przebieg od poprzedniego (1. silnik nie najechał nawet 100 000). Po uzyskaniu temperatury roboczej, na wolnych obrotach silnik nie gada, a rzempoli jak młockarnia. Ja wiem, że to tylko traktor, ale okrutnie psuje mi to humor. Po zapoznaniu się z treściami w internetach i przeanalizowaniu zachowania swojego silnika, jestem pewien, że to ta nieszczęsna pompa. Wiem, że panuje opinia, że można z tym żyć i zapewne to prawda, ale mam mieszane uczucia. Coś jednak pracuje niewłaściwie, w końcu coś na pewno się rozpierniczy (obudowa?), opiłki na pewno powstają... Poza tym miskę mam na około ulaną, a sam olej jest do wymiany (zrobiłem 15 000; o 5 więcej niż do tej pory). Napędu rozrządu (gdyby nie ta pompa) miałem jeszcze długo nie ruszać, bo na pewno był wymieniany, chociaż dokumentacji, precyzyjnej daty i zakresu nie znam.
    I teraz tak. Nie wiem, czy pompa występuje w jakimś markowym zamienniku, więc na początek zadzwoniłem do ASO i dobili mnie ceną - jakieś 1400 zł. Pan w telefonie nie wydawał się szczególnie obczaskany, toteż nawet nie zapytałem, czy to już wersja po modernizacji/poprawkach (a chyba była taka; różniła się tym wpustem do napędu wałka wyrównoważającego...?). Ja mogę tyle dać, ale bardzo, naprawdę bardzo nie chcę. Spotkałem się u Was z informacją, że kiedyś te pompy chodziły po około 700-800 zł. I tu mam generalnie pierwsze pytanie. Jak dobrze kupić pompę?
    Teraz reszta pytań.
    1. Miskę składa się na uszczelkę klasyczną czy "płynną"?
    2. Raczej wymienię napęd rozrządu. Jeśli rolka/napinacz, to trafi pewnie INA (dobre, nie?). Pasek będzie z Continentala. A jaką pompę cieczy polecacie? Hepu? Dolz? Inne?
    3. Poprzednik wlewał do silnika Elfa 5W40. Ja wlewam Valvoline'a 5W40 Maxlife. Elf jest spoko, kiedyś wszędzie go wlewałem, ale teraz w zasadzie wszędzie sobie wlewam Valvoline, bo jest "amerykański", a ja jestem podatny marketingowo i chcę wierzyć, że pomoże np. dłużej utrzymać silnik w stanie "suchy jak pieprz" (Renówka z dCi sucha po przebiegu nie dużym, ale takim, kiedy inne egzemplarze już się smolą czy stosunkowo bardzo przyzwoity Trans Am '88 z 10W40). Co wy sądzicie o tym oleju? Wiem, pytanie jest głupie, do laborantów w zasadzie, ale... Czy 5W40 do dobry wybór dla tej konstrukcji? Czy nie sugerujecie zmiany na jakieś 10W40, 10W50? A może zacząć wlewać tego Liqui Moly 10W40 z dwusiarczkiem molibdenu?

    Wiem, chaotycznie się wyraziłem. Ale proszę, niech ktoś to przeczyta i mi pomoże, bo nie mam kogo popytać.
    W moim bałaganiastym temacie masz foty z wymiany pompy oleju.
    jeżeli nie jesteś pewien, a na 90% to pompa - jeśli po rozgrzaniu hałasuje "rzęzi/grzechocze" bardziej to na pewno ona.

    Dla pewności zrzuć sobie prawe koło, osprzęt przyrządów pomocniczych, stetoskop w uszy i dołóż do obudowy.
    Będziesz miał odpowiedź


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00 / Pontiac Trans Am 5.0 TPI WS6 '88 / Renault 19 TXE F2N '90
    Postów
    5

    Domyślnie

    Zalinkowane tematy przejrzałem na samym początku, kiedy zacząłem dociekać, co to za hałas. I niby wszystko powinienem wiedzieć, ale paradoksalnie mam tylko więcej pytań. I chodziło mi o takie aktualne spojrzenie na temat i odpowiedzi na pytania, które teraz zadaję. Tak w ogóle to gdyby nie forumy, to nie wiem. Obdzwoniłem kilka ASO i żaden nie jest w stanie cokolwiek o tych pompach powiedzieć, a dla nas ta popularna usterka/przypadłość jest im nieznana. Ja wiem, z czego to wynika, no ale żeby taka nieświadomość panowała...
    Generalnie tak. Pompa w ASO kosztuje ponad 1400 zł. Dziś znalazłem coś takiego:
    (tu miałem wkleić link, ale napisałem za mało postów; ogólnie 1250 za oryginał w niezależnym sklepie)
    To jest coś, co powinno pasować, tak? I to jest już ta wersja poprawiona, tak?

    Czy Wy zdecydowalibyście się na taka ofertę? Poza tym nurtuje mnie inna sprawa. Wielu z Was twierdzi, żeby olać, nie robić, bo i tak problem wróci. Dlaczego wraca w takim razie, skoro chyba nie ma zamienników i każdy zakładał oryginalną pompę? Mniej więcej po ok. 200 000 prawdziwego przebiegu pompa może zacząć się odzywać, tak wywnioskowałem z treści na forum. Czy na fakt, że wymiana na nową potrafi wystarczyć na kilkanaście tysięcy kilometrów, wpływa może ogóle osłabienie kondycji silnika, jego mniej równomierna praca w miarę odkładania się nagaru, zużywania układu wtryskowego, itp.? Czy o co biega?
    Czy ktoś z Was ma na sprzedaż lub ma dojście do nowej pompy, ale w nieco korzystniejszej cenie? Nie leży komuś na biurku? Albo rozbił wóz 10 km po wymianie i stoi?

    - - - Updated - - -

    Jestem pewien. U mnie już nie ma co hałasować. "Góra" silnika wydaje normalne dźwięki. Pompa wody pracuje poprawnie, spod obudowy napędu rozrządu nic szczególnego nie słychać. Nowy pasek mikro jest na zdrowych rolkach, z czego jakieś tam są nowe, napinacz nie podskakuje, koło pasowe trzyma się nieźle, alternator jest świeżo naprawiony i ma nowe, markowe łożysk, pompa wspomagania wydaje standardowe odgłosy, a kompresor demontowałem przy okazji wymiany osuszacza celem przepłukania i wymiany oleju oraz potwierdzenia, że faktycznie jest w dobrym stanie. Z tej strony chyba wszystko. Z drugiej raczej nie jest idealnie, bo przy zimnym starcie słyszę lekko łożysko oporowe (potem zanika). Ogólnie za jakiś czas zestaw sprzęgło + DKZ pewnie wymienię, bo DKZ nie wydaje mi się idealny, a sam docisk chyba jest już trochę słabszy (na zimno biegi zmieniam z dużym wyczuciem, bo wchodzą z oporem, a mechanizm w kabinie i linki są ok, wybierak ma nowe tulejki i olej zmieniałem dwa razy: z Motula 75W90 na 75W80).
    Jak palę zimny silnik, to pracuje zasadniczo bez uwag, ale po nagrzaniu jak stara ku... Po lekkim dodaniu gazu następuje względna cisza, po powrocie do obrotów biegu jałowego znów napiernicza.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    1250zł - owszem, ale do 10v hehe. Do 20v pompa to niespelna 2tyś zł nowa - wiem, bo drążyłem temat.
    Odezwij się na pw.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    136km to raczej 10v. Wiec nie widzę powodu straszyć dwoma tysiakami.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    136km to raczej 10v. Wiec nie widzę powodu straszyć dwoma tysiakami.
    Nikt tutaj nikogo nie straszy, ponadto w stopce ma 166 2.4 T.I, a T.I szło tylko polifcie


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Siedzę na telefonie i nie widzę stopki, a temat jest jednoznaczny
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie

    [MENTION=34058]KaaC[/MENTION] to prawda, że w 2.4jtd 140/150 cf3 są poprawione pompy? Bo zaczyna mi coś terkotać i nie wiem czy to nie pompa. Podejrzewam też rolkę lub osłonę kolektora źle dokręconą

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał PewienPan Zobacz post
    [MENTION=34058]KaaC[/MENTION] to prawda, że w 2.4jtd 140/150 cf3 są poprawione pompy? Bo zaczyna mi coś terkotać i nie wiem czy to nie pompa. Podejrzewam też rolkę lub osłonę kolektora źle dokręconą
    Tak, są poprawione, ale niestety w nich coś lekko rzęzi jak znajdę gdzieś filmik to ci pokaże. Ponadto w 20v też rzęzi. Na gorącym silniku słychać najbardziej.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. [146] Pompa Oleju i Pompa Wspomagania
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 15:49
  2. [155] Pompa oleju...:(
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 19:34
  3. [146] pompa oleju
    Utworzone przez krzyś345 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 20:55
  4. pompa oleju
    Utworzone przez wind w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-08-2010, 22:39
  5. [146] pompa oleju
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-09-2008, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory