Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Alfa 166 holuje w prawo... opis poniżej.

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie Alfa 166 holuje w prawo... opis poniżej.

    Koledzy mam pytanko, jaka może być przyczyna że po wymianie już całego zawieszenia w Alfie 166 w czasie jazdy "holuje" mnie w prawo. Zawieszenie wymienione już całe (ostatnio wymieniałem górne wachacze) dwie nowe opony na przodzie i... dalej "holuje". Po wymianie górnych wachaczy, teraz nawet jakby mocniej i kiera leciutko skręcona w prawo w czasie jazdy na wprost. Mój mechanik, a mam do niego pełne zaufanie bo robi dobrze i nie naciąga, twierdzi że to wina... nowych opon!? No na starym zawiasie i zjechanych poprzednich starych gumach z przodu, no to mógłbym zrozumieć. Ale teraz? Geometria wyszła OK. Kąty i pochylenia wszystko w normie a ściąga ??
    Jakieś może sugestie ??

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Po prostu zamień opony tył/przód i już będziesz wiedział. Poza tym może coś z układem kierowniczym?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    No w sumie tak, ale jak pisałem, na starych gumach też leciutko holował w prawo a na nowych to samo i w tą samą stronę ?? No kurcze jeszcze tylko totolotka wysłać - takie szczęście

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ale ciągnie cały czas w prawo, czy tylko jak przyspieszasz? Kolejna rzecz to jak zachowuje się auto jak masz Kiere prosto, bo piszesz że masz przekrecona w prawo i ściąga w prawo

    Wyklepane Hammer AXE
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Ale ciągnie cały czas w prawo, czy tylko jak przyspieszasz? Kolejna rzecz to jak zachowuje się auto jak masz Kiere prosto, bo piszesz że masz przekrecona w prawo i ściąga w prawo

    Wyklepane Hammer AXE
    Hmm jak trzymam kierę idealnie prosto, to jadę... delikatnie w lewo!? (takie uczucie) i jak puszczę, to leciutko przekręca się w prawo i holuje w prawo. Generalnie, żeby jechać prosto, muszę ją trzymać. A ciągnie cały czas, nawet jak przyśpieszam, choć czasem mam wrażenie że w czasie przyśpieszania... mniej ciągnie w prawo
    Ostatnio edytowane przez Themark ; 24-10-2016 o 18:29

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Jedź na zbieżność.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek_igor Zobacz post
    Jedź na zbieżność.
    No i taki mam w sumie plan. Jechać do innego warsztatu co robi geometrię i niech się wypowiedzą. Nie chcę robić mojemu mechanikowi antyreklamy ale sam dla siebie to sprawdzić.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Ja bym sprawdził w takiej kolejności:
    - ciśnienie w oponach (duża różnica między prawą, a lewą stroną będzie powodowała ściąganie),
    - czy po jeździe któraś felga nie jest gorąca (czyli hamulec się zapiekł i trzyma),
    - jeśli piszesz, że całe zawieszenie nowe, to układ kierowniczy, czy nie ma gdzieś luzów maglownica, końcówki drążków itp.,
    - geometrię.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Fred.X
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    123

    Domyślnie

    Ja bym sprawdził punkty stałe , czy przypadkiem oś pojazdu nie jest przesunięta ( chyba nie musze mówić, że chodzi o konkretnego "dzwona")

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Jedź na zbieżność do jakiegoś lepszego zakładu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Opis wyposażenia Alfa 166 Berlina 98
    Utworzone przez Donamigos166 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-12-2015, 21:28
  2. [146] Sciąganie w prawo przez nowe opony,nie trzyma zbieznosci,sciaga w prawo.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:21
  3. alfa 156 99r Potrzebuje opis kontrolek na zegarze
    Utworzone przez shogun76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 08:27
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 14:34
  5. [145] Alfa ściąga na prawo
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 14:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory