Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Samodzielna wymiana panewki 156/1,8/140km.2001r.

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    chodziło o niwelacje (spolerowanie) wału drobnym papierkiem wodnym żeby rysy troszkę zniwelować, jest to żmudna praca ale na pewno poprawi kondycje wału.


    Cytat Napisał majk Zobacz post
    Najwięcej do powiedzenia mają ludzie co nie mieli oleju za paznokciami, a wnętrze silnika widzieli na folderze.
    bardzo dobrze mówisz

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    [QUOTE=kubusar146;1883460]Panowie co wy wiecie o zabijaniu? Panewka to nic innego jak łożysko ślizgowe i miałem 2 alfy w ts, w 2 sztukach tak robiłem, jeździłem i jeszcze do żydów poszły.

    Ale widzę że tu są sami mistrzowie z dziedziny mechaniki i nowatorskie rozwiązania są od razu wyśmiewane.

    Dlatego miałeś dwie a może i więcej a następnie puszczasz do żyda jak to nazywasz. Gratuluję.No i właśnie dużo tych aut znika z dróg przez takich ,,kowali'' i nowatorskie rozwiązania.
    Zasada napraw jest prosta : naprawę aby była naprawą należy zrobić to technologicznie dobrze a nie nowatorsko. To po co warsztaty ślusarskie, honowanie cylindrów, prościej rolkę papieru ściernego kupić.
    Jeżeli jeszcze do tego koledzy wyżej podkreślają lata spędzone w ,,kanale'' z olejem pod paznokciami a podtrzymują teorię naprawy papierkiem wodnym itp. To coś umknęło między czasie.
    *po co producent zaleca siłę dokręcania,
    *po co luzy i tolerancję przy pasowaniu części itp.
    Oooo zapomniałem bo tam fryzjerzy to robią :-)

  3. #23
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Poszukuję
    Postów
    7

    Domyślnie

    Każdy z Was ma po trochu racji. Mimo to rozpatrzcie dwie opcje:

    - 156'stkę ktoś może traktować jak każdy inny samochów, tym bardziej jeśli kupił ją za 2-3 tysiące. Stąd naprawę może chcieć przeprowadzić jak najszybciej, jak najtaniej, własnym nakładem pracy, by może przy tym czegoś się nauczyć.

    - egzemplarz moze być na tyle dojeżdżony, zjedzony przez rudą, że ekonomicznie, nie opłaca się inwestować w silnik samochodu, który i tak za pół roku, tudzież rok wyląduje na szrocie, bo nikt nie będzie chciał go odkupić

    Oczywiście, wszelkie naprawy powinno wykonywać się w zgodzie z sztuką, kulturą mechaniczną i technologią.

    Ja rozumiem, że 156 to piękny samochód, jednak nie każdy pała do niego taką miłością by go pieścić. Kwestie bezpieczeństwa wynikające z potencjalnych narodzin korby poprzez drogi rodne bloku silnika pomijam. Bezpieczeństwo i podejście do niego, jest sprawą iście subiektywną. Ostatnio gdy jechałem dwupasmówką na moim motocyklu, prawym pasem, w starej Fieście która jechała przede mną poszła korba, co skutkowało długą smugą oleju, zasłoną dymną i szybkim ratowaniem się ucieczką na sąsiedni pas. Każdego machera, naprawiającego samochód gumą do żucia i sznurówką w tym miejscu pragnę pozdrowić i polecić oszczędność za sprawą biletów okresowych w komunikacji miejskiej.

    Dziękuję.

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    [QUOTE=Marcin194;1885211]Każdy z Was ma po trochu racji. Mimo to rozpatrzcie dwie opcje:

    - 156'stkę ktoś może traktować jak każdy inny samochów, tym bardziej jeśli kupił ją za 2-3 tysiące. Stąd naprawę może chcieć przeprowadzić jak najszybciej, jak najtaniej, własnym nakładem pracy, by może przy tym czegoś się nauczyć.

    Czy to będzie 156 czy Jaguar to wydaje mi się, że w tym miejscu opisywanie naprawy papierem ściernym, ,,sufmiarką'', dorabianie panewek przez ich ucinanie i doginanie to jest nie na miejscu. Bo w prawdzie ktoś jak nie ma pojęcia o naprawach lub poszukuje ,, mądrzejszej'' głowy do pomocy to liczy, że jak zajrzy na takie forum to dowie się jak coś naprawić samemu ale naprawić a nie że finalnym efektem jest poważniejszy remont niż ten od którego zaczął.
    Cenniejszą radą będzie wyjaśnić początkującym mechanikom a i może tym z ,,wieloletnim'' doświadczeniem, że należy naprawiać zgodnie z przewidzianą do danej naprawy technologią żeby naprawa miła sens i w przyszłości dany pojazd poruszał się a nie stanowił zagrożenie.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Józefosław
    Auto
    Smart 0,8 CDI , Fiat Croma 1,9 JTD 16V
    Postów
    73

    Domyślnie

    Ja tu widzę 3 opcje:
    1. naprawić zgodnie ze sztuką ( wydłubać silnik , wydłubać wał ,zawieźć do sprawdzenia i wtedy decydować )
    2. wymienić silnik
    3. sprzedać auto na części
    Ja bym zrobił pkt 3 i nie dokładał nic do trupa

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    W208 2.3
    Postów
    121

    Domyślnie

    Ale w ogóle tekst że "ktoś traktuje 156 jak każdy inny samochód" daje pojęcie jak samochody są naprawiane w naszym kraju.Naprawić "jaknajszybciej,jaknajtaniej".Bo samochód za 2-3 tysiące?Mechanika i prawa fizyki są nieubłagalne.Tu kolega Marcin194 podał przykład fiesty czyli"każdego innego samochodu".Tak to wygląda.
    To jest jakiś ekonomiczny znak czasu.Każdy samochód powinien być naprawiany normalnie.Czasem są patenty na ominięcie serwisowych wymogów ASO(często przesadzone)ale takie rzeczy jak panewki...

  7. #27
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Poszukuję
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Każdy z Was ma po trochu racji. Mimo to rozpatrzcie dwie opcje:

    - 156'stkę ktoś może traktować jak każdy inny samochów, tym bardziej jeśli kupił ją za 2-3 tysiące. Stąd naprawę może chcieć przeprowadzić jak najszybciej, jak najtaniej, własnym nakładem pracy, by może przy tym czegoś się nauczyć.

    Czy to będzie 156 czy Jaguar to wydaje mi się, że w tym miejscu opisywanie naprawy papierem ściernym, ,,sufmiarką'', dorabianie panewek przez ich ucinanie i doginanie to jest nie na miejscu. Bo w prawdzie ktoś jak nie ma pojęcia o naprawach lub poszukuje ,, mądrzejszej'' głowy do pomocy to liczy, że jak zajrzy na takie forum to dowie się jak coś naprawić samemu ale naprawić a nie że finalnym efektem jest poważniejszy remont niż ten od którego zaczął.
    Cenniejszą radą będzie wyjaśnić początkującym mechanikom a i może tym z ,,wieloletnim'' doświadczeniem, że należy naprawiać zgodnie z przewidzianą do danej naprawy technologią żeby naprawa miła sens i w przyszłości dany pojazd poruszał się a nie stanowił zagrożenie.
    Dawniej, w czasach PRL ludzie podkładali panewki pergaminem, świńską skórą bądź aluminium z puszki. Żyli, żyją a niektóre z tych sprzętów do dziś jeżdżą. Nie zrozum mnie źle, wszystko można zrobić książkowo i laboratoryjnie. Ja też poskładałem kilka silników, wymieniałem uszczelniacze zaworowe, prowadnice, panewki, docierałem zawory tylko było mnie na to stać, i miałem wiedzę i motywację by samodzielnie to zrobić.

    Łatwo powiedzieć: "Stać Cię na konia, to stać Cię na owies" ale samochód w dzisiejszych czasach to dobro konieczne.

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin194 Zobacz post
    Dawniej, w czasach PRL ludzie podkładali panewki pergaminem, świńską skórą bądź aluminium z puszki. Żyli, żyją a niektóre z tych sprzętów do dziś jeżdżą.
    Zdaję sobie sprawę co było 30 lat temu a co jest teraz. Kiedyś ojciec z dziadkiem mówili, że Fiat 125 do bardzo dobre auto, duże rodzinne i bezpieczne. Dostępność do części graniczyła z cudem.
    Tylko na litość boską, jak tu na forum takie rzeczy się pochwala i utwierdza w tym, że dobrze bo może będzie jeździło i będzie tanio a jak nie wyjdzie to motodoctor i do ,,żyda'' to nie wiem w jakim kierunku to wszystko zmierza.
    Jest dużo zwolenników, że szyte, bite, kute i klejone jest ok, to proponuje założyć nowy temat lub dział ,,KOWALSTWO GARAŻOWE- zrób to sam, młotkiem i zgiętym śrubokrętem''

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin194 Zobacz post
    Łatwo powiedzieć: "Stać Cię na konia, to stać Cię na owies" ale samochód w dzisiejszych czasach to dobro konieczne.
    Można jeździć Cinquecento

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    ZGL
    Auto
    AR 156 1.8 sedan 2001r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam,ależ się dyskusja powstała w sumie wiedziałem,że tak będzie.Słuchajcie koledzy,wiadomo,że najpewniejsze byłoby wyjąć wał,zawieźć do magika,który dopasował by panewki co do setnych mm.Ja po prostu chciałem sam to wszystko ogarnąć,nie wiem może zrobić takie małe doświadczenie czy można i ile to wytrzyma.A więc alfa po wymianie panewek oraz zestawu naprawczego wariatora za 32zł.jeździ,przy odpaleniu zimnego silnika nic nie stuka ani silnik nie pracuje jak diesel.Zrobiłem dopiero niecałe 200 km.Mam już kupioną płukankę do silnika,za kilka dni wymienię olej i filtr i będę jeździł dalej,zobaczymy co będzie się działo.Wszystko na bieżąco będę opisywał w tym temacie.Alfy na pewno nie sprzedam przynajmniej do póki jak będzie mnie stać na 159-tkę.Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdrówka.

Podobne wątki

  1. [159] samodzielna wymiana rozrządu
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 16:37
  2. Samodzielna wymiana piasty - tył... ??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-12-2012, 16:00
  3. [156] Samodzielna wymiana zawieszenia
    Utworzone przez Bladositto w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 20-09-2012, 21:00
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  5. Samodzielna wymiana panewki
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 06:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory