Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Jak poznać czy silnik 2.4 nie pochodzi z 156.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie Jak poznać czy silnik 2.4 nie pochodzi z 156.

    Witam, oddałem auto na wymianę paska wielorowkowego. Właściciel warsztatu oznajmił mi, że założył pasek o długości 176 cm firmy Bosch, bo tak wynikało z vinu. Z mojej wiedzy powinien mieć 174 cm. On jest zdania, że fizycznie tego 174 nie da się założyć prawidłowo, bo trzeba wtedy odkręcać rolkę z mimośrodem, a tak ponoć się nie robi. Gdybym wszystko było ok, to pewnie nic bym z tym nie robił, ale nie jest. Pasek podczas pracy wydaje powtarzalne dźwięki, jakby coś tam tkwiło np. kamień, ponadto jest słyszalne chrobotanie, może to napinaczy, który nie może napiąć prawidłowo paska ? Na poprzednim pasku Dayco 174 cm wszystko pracowało normalnie. Dodam, że napinacz był wymieniany na nowy, razem ze sprzęgiełkiem alternatora, rolki bez luzów. Szef warsztatu, zasugerował mi, że mam silnik włożony od 156, bo sam mu to dzisiaj powiedziałem, że tam montowano ten dłuższy pasek. Nie wiem tylko, jak mam udowodnić, że tak nie jest. Macie jakieś propozycje ?
    Ostatnio edytowane przez herbig ; 29-10-2016 o 23:49

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Żądaj zwrotu pieniędzy za usługę. Poprawne założenie paska się wykonuje z poluzowaniem rolki mimośrodowej.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Dokładnie. Partacz jakiś. Rolke się luzuje. Napinacz ustawiasz i blokujesz, zakładasz pasek. Rolką z mimośrodem napinasz pasek, dokręcasz ją i luzujesz napinacz.




    Co do pasków. U mnie mam 1740. Wczoraj zmienialiśmy u kumpla w 156 2,4. Dobrali mu w sklepie 1763, a stary był 1740. Także jakaś tolerancja chyba jest, bo na obydwóch wszystko jest ok.

    No i jak porównywaliśmy obydwa to w zasadzie były tej samej długości. Czyżby stary sie aż tyle naciągnął?!
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 30-10-2016 o 08:10
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał herbig Zobacz post
    On jest zdania, że fizycznie tego 174 nie da się założyć prawidłowo, bo trzeba wtedy odkręcać rolkę z mimośrodem, a tak ponoć się nie robi.
    Zmień mechanika, bo nie ma pojęcia o tym, co robi.


    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Co do pasków. U mnie mam 1740. Wczoraj zmienialiśmy u kumpla w 156 2,4. Dobrali mu w sklepie 1763, a stary był 1740. Także jakaś tolerancja chyba jest, bo na obydwóch wszystko jest ok.
    Sądzę, że tą rolką mimośrodową da się zniwelować różnicę w długości, z resztą te 23 mm przy długości ponad 1,7 m to nie aż tak dużo.


    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    No i jak porównywaliśmy obydwa to w zasadzie były tej samej długości. Czyżby stary sie aż tyle naciągnął?!
    Możliwe. A jak zdejmowaliście stary pasek to dało się od razu napinacz zablokować, czy trzeba było go nieco przekręcać kluczem?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Napinacz musieliśmy naginać kluczem.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Wchodzi na EPER, wpisujesz numer VIN i pojawi Ci się też numer silnika. Szukasz tego numeru na bloku i udowadniasz panu specowi, że się myli. Chyba, że miałeś zmieniany silnik...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    W którym miejscu na bloku silnika znajduje się ten numer ? Nigdy mi się nie rzucił w oczy.
    Niedawno wymieniałem drugi raz rozrząd, części normalnie zamawiałem do 166. Czy do 156 wchodzą takie same klamoty ?
    Kiedyś Semri wysłał mi swoją pompę wspomagania, bo u mnie ponoć były za duże luzy( Wg. Irbisu- ale to sprawa na inny temat) Mechanikowi przy zmianie rozrządu, kazałem podmienić tą pompę, ale tego nie zrobił. Po pierwsze miała takie same luzy(ponoć tak ma być), a po drugie nie pasowała, bo miała jakieś inne końcówki, a ta część była właśnie od 156, więc jakieś tam różnice są.
    Ostatnio edytowane przez herbig ; 30-10-2016 o 23:50

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Według ePera to wszystkie 2.4 w 166 miały pasek 71753867 o długości 1740 mm. Co do 156 (po lifcie) to 71753870 o długości 1760 mm.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tabliczka.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	28.9 KB
ID:	214269
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    Dzięki za rysunek, patrzyłem przed chwilą to z zewnątrz nic nie widać.

    Znalazłem w innym temacie:
    "nr znajduje się na płaskiej powierzchni na łączeniu silnika z skrzynią tuż nad turbiną w przedniej części silnika"

    Jutro jeszcze na to zerknę, mam nadzieje, że nie będzie dużo do rozkręcania.
    Ostatnio edytowane przez herbig ; 31-10-2016 o 16:38

Podobne wątki

  1. VDC - po czym poznać?
    Utworzone przez jendriu w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 21:16
  2. Z jakiego modelu Alfy pochodzi ta kierownica ?
    Utworzone przez Superjahu007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 09:26
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 20:29
  4. [145] 1,4 bx chwilę pochodzi i gaśnie
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-10-2009, 18:22
  5. [Temat organizacyjny] Ile osób na forum pochodzi z Lublina,
    Utworzone przez Scoozi w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 07-04-2007, 06:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory