Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 48

Temat: Regulacja Xenon - komputer

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Hubizx, żeby poziomowanie odpowiednio ustawiało reflektor najpierw musi byc dobrze ustawiony śrubami. Inaczej albo będzie świecić za nisko albo za wysoko. Poziomowanie tylko koryguje wysokość wiązki światła gdy wsadzisz worek cementu do bagażnika żebyś nie musiał kręcić pokrętłem jak w zwykłych reflektorach.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 05-11-2016 o 21:07
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  2. #32
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Ma sens jeżeli wszystko jest sprawne odnośnie czyjników, itp.
    Jeżeli natomiast nie jest ok nie widze sensu kręcenia śrubami i ustawiania czegokolwiek, to powtarzam od samego początku, i nie zgodzę się że powinniśmy zaczynać naprawę poziomowania/ustsawiania świateł od kręcenia śrubami, ale to tylko moja teoria.
    --
    Pozdr.
    Hubert

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Wszyscy macie rację, tylko mówicie o zupełnie innych przypadkach
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Jeśli poziomowanie jest niesprawne to oczywiste, że nie ma sensu regulować reflektora. Jednak od czegoś trzeba zacząć diagnozowanie, a to najprostsze, najszybsze i najtańsze. Jeśli okaże się, że regulacją jest ok, zaczepy nie pourywane, szukasz dalej.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    25

    Domyślnie Nie działa samo poziom i światłą świecą w bok - regulacja

    Witam.
    Od zakupu auta (166 3.0 2001 przed FL) czyli od wakacji rzadko zdarzało mi się jeździć w pełnym zmroku lub jeśli już to miasto było dobrze oświetlone. Ostatnio częściej jeżdżę w nocy i zauważyłem, że światła świecą w bok, a dokładnie w lewo. Na odległości już 10m od ściany widać, że centrum świecenia lewej oraz prawej lampy nie wypada na wprost tylko jest już przesunięty w lewo o ok. 1m. Najbardziej jest to widoczne przy zapaleniu świateł drogowych (długich) gdyż jadąc ciemnym lasem oświetlana jest tylko jedna strona gdyż wiązka światła leci na lewo.
    Światła ksenonowe samopoziomujące choć nie wiem czy samo poziom działa gdyż nie zauważyłem tego (po zapaleniu świateł za każdym razem kładą się w dół i podnoszą ale czy działa to faktycznie podczas jazdy mam wątpliwości - chyba, że działa to wolniej niż myślę).
    Ostatnio zmieniając koła znalazłem tylko po lewej stronie zarówno z przodu jak i z tyłu przy wahaczach jakieś czujniki i mają one popękane blaczki, którymi są przykręcone do wahaczy. Czy to jest od regulacji?
    Proszę o jakieś nakierowanie bo w nocy jest klapa z taką jazdą.

    Zdjęcia tych czujników:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20161116_141850.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	59.9 KB
ID:	215714Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20161116_140436.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	98.7 KB
ID:	215715

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przede wszystkim przeczytaj instrukcję jak się reguluje światła i zrób to pod ścianą. Są śruby odpowiadające za regulację prawo/lewo. Nie wiem czy zakresu wystarczy ale trzeba sprawdzić. Jeżeli nie ogarniasz materii to jedź na SKP i pokaż gościowy gdize się reguluje (bo oni też często nie potrafią). Jak już się upewnisz że to nie jest kwestia regulacji na boki to ja bym się przyjrzał czy lampy nie są krzywo osadzone (czy nie miała strzała z przodu). Poza tym przeczytaj ten temat od początku. Może pomóc. Przy czym komputer i samopoziomowanie nie odpowiadają za skręcenie lamp.
    Ja obstawiam albo nie wyregulowane albo źle osadzone po dzwonie/demontażu

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał gruby33 Zobacz post
    Witam.
    Ostatnio zmieniając koła znalazłem tylko po lewej stronie zarówno z przodu jak i z tyłu przy wahaczach jakieś czujniki i mają one popękane blaczki, którymi są przykręcone do wahaczy. Czy to jest od regulacji?
    Ja nie trudno się domyślić są to czujniki poziomu samochodu, muszą być sprawne, błaszki całe, wodziki nie zapieczone. Bez tego system nie będzie działał.

    U mnie zbliża się moment że trzeba będzie użyć śruboktręta i lampy podnieść
    Jak naprawiłem kabel lampy się podniosły, ale często się przestawialy podczas jazdy, jakby system nie mogł się zdecydować jak mają być ustawione.
    Zrobiłem kalibracje z FES'a, lampy poszły do dołu, są trochę wyżej jak było przed naprawą kabla.
    Tutaj za przyczynę obstawiam wymianę sprężyn z tyłu na wzmacniane, tył auta podniosł się znacząco, ok 5cm.

    --
    Pozdr.
    Hubert
    Ostatnio edytowane przez hubizx ; 19-11-2016 o 08:45

  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubizx Zobacz post
    Jak naprawiłem kabel lampy się podniosły, ale często się przestawialy podczas jazdy, jakby system nie mogł się zdecydować jak mają być ustawione.
    Jak poziom nie jest powtarzalny to najprawdopodobniej jest uszkodzony któryś czujnik. Zdejmij przegubik z czujnika i pomachaj nim. Ma chodzić ciężko i płynnie.

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Jak poziom nie jest powtarzalny to najprawdopodobniej jest uszkodzony któryś czujnik. Zdejmij przegubik z czujnika i pomachaj nim. Ma chodzić ciężko i płynnie.
    Tak właśnie chodzą oba, dodatkowo brak błędów w module.

  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie będzie błędu. Po prostu jest nieprawidłowy odczyt. Też tak miałem. Poprawna regulacja a po pewnym czasie światła znowu lądują w innym miejscu. Ponowna regulacja i znowu się przestawiają. Brak błędów, po prostu czujnik jest uszkodzony i odczyt jest nie powtarzalny.
    Ja się zorientowałem dopiero jak już widziałem na postoju że lampy potrafią się ruszyć (a na początku tego nie bylo).
    Nie twierdzę że to. Ale może tak być skoro lampy się rozkalibrowują.

Podobne wątki

  1. Regulacja lamp (xenon) w 166
    Utworzone przez saueer w dziale 166
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 16-12-2020, 21:12
  2. [166] Regulacja Świateł XENON 166 - POMOCY :-)
    Utworzone przez rds w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 29-03-2020, 08:52
  3. Bi-xenon, a może tak krok dalej? Tri-xenon
    Utworzone przez Oskarr w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 01:33
  4. Wymiana zegarów mały komputer-duży komputer
    Utworzone przez tomekrvf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 21:02
  5. [159] Xenon ? / Bi-xenon ?? Jak w końcu ??
    Utworzone przez Luqaswagen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 20:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory