Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Czy to padła turbina?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    kolego sqadak skoro masz wszędzie olej (to nie jest normalne) to pewnie twój przepływomierz się do niczego już nie nadaje. Dodatkowo sprawdź czy EGR pewnie się niedomyka - w tym silniku możesz go zaślepić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Alfistador
    Gość

    Domyślnie zdecydowanie EGR

    Dam sobie rękę uciąć, że to EGR bo miałem to samo. Chmura dymu za samochodem i brak mocy. Po prostu otwierasz maskę i zaraz z przodu masz taka cienka rurkę dochodzącą do takiej niby puszeczki - membrany ściągasz z puszeczki rurkę odpalasz samochód i jedziesz po jakimś czasie zakładasz z powrotem az do następnego razu ;-). Mam juz tak od roku. A sam zawór egr to takie czarne coś zamontowane na ściane tylej za silnikiem, gdzie widać tą samą cienka rurkę co z przodu. U mnie ten zawór źle reaguje jak jest trochę zimniej i bradzo wilgotno poza tym działa bez zarzutu.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W AR166 150 KMEGR to 7
    http://62.195.105.49:7080/navi?COUNT...=6&WINDOW_ID=1

    Kolego Alfistador ty pewnie piszesz o tym zaworze nr 4 w starym 140KM silniku:
    http://62.195.105.49:7080/navi?COUNT...=6&WINDOW_ID=1

    Wystarczy zaślepić i wasze problemy znikną...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Mam taki sam silnik jak w pierwszym linku i zaślepienie zaznaczone na czerwono. Podpowiedźcie czy jest to dobre miejsce na zaślepke czy założyć ją w innym miejscu.

  5. #15
    leniuszek
    Gość

    Domyślnie

    witam , ja w sprawie puszczania czarnej chmury nie wiem czy w 166 jest tak samo jak w 156 2,4 JTD ja miałem rurę gumową dziurawą od intercoolera jest z prawej strony po wymianie rury w wysokości około 150 złoty brak czarnej chmury :-)

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    I w końcu auto naprawione, pojeździłem kilka dni żeby się upewnić, i teraz pisze swoje spostrzeżenia.
    1. Rura od turbiny do intercoolera była jakby trochę za miękka i za bardzo puchła.
    2. Wlałem do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków.
    3. Wyczyściłem EGR i musiałem go zaślepić, ponieważ przy czyszczeniu próbowałem rozkręcić ten cały grzybek, który puszcza spaliny, ale niestety nakrętka od grzybka się nie odkręciła tylko ukręciła.

    Po całej operacji auto przestało kopcić na czarno i zmniejszyła się turbo dziura.

    Ps. Może ma ktoś na zbyciu stary EGR może być zepsuty, ale ten elektryczny?
    Ostatnio edytowane przez sqadak ; 17-06-2009 o 19:52

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To zasługa zaślepienia EGRa
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Padła turbina przy niecałym 40 tys km przebiegu/ co teraz?
    Utworzone przez ilm w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post / autor: 23-03-2021, 11:27
  2. [146] Padła turbina
    Utworzone przez lechu1177 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-02-2014, 23:11
  3. [159] 2.4 JTD padła turbina czy rozszczelnił się układ dolotowy?
    Utworzone przez jasio79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 20:02
  4. Padła turbina? gdzie robić
    Utworzone przez MD team w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 21:51
  5. I mnie też dpadło-padła turbina..
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2009, 23:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory