Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Czy to padła turbina?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Unhappy Czy to padła turbina?

    Witam ma silnik 2,4JTD 150KM, od jakiegoś czasu auto przy przygazowaniu puszcza czarną chmurę (rano przy odpaleniu nie kopci dopiero jak jadę i delikatnie przycisnę tak do 1800 obrotów to z tłumika lecą chmury czarnego dymu) dodam, że auto tak jakby troszkę osłabło, (ale nie jestem tego pewien) rozebrałem cały dolot i tak:
    - przepustnica jest troszkę mokra z oleju.
    - ta puszka (chyba jakiś rezonator) na dole zaraz przy wejściu powietrza do turbiny jest w niej 0,15l oleju
    - tak samo wejście powietrza do turbiny również jest zaolejone.
    - wirnik turbiny ma troszkę luz, łopatki nie zahaczają o obudowę, ale luz jest.
    Moje pytanko, co radzicie koledzy mam wszystko wyjęte na wierzchu, auto może postać kilka dni, co zrobić z tym fantem, rozkręcić turbinę w drobny mak wyczyścić i założyć z powrotem czy niestety trzeba regenerować turbinę?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    turbiny nie rozbieraj!!! Łobatki w turbinie nie maja miec prawa zadnego luzu wiec pewnie stad bierze sie saczenie oleju. Sama sprezarka czyli wszystkie jej czesci sa spasowane idealnie a co za tym idzie dla nas zwykluch zjadaczy chleba jest nienaprawialna, robia to TYLKO ludzie ktorzy maja odpowiedni sprzet do zlozenia tego poprawnie (czyt regeneracji) w Kolegi wypadku pozostaje tylko albo jazda na tym co jest (ewentualnie zalozenie wynalazku ktory sie nazywa oil catch) albo zalozenie nowej lub oddanie do regeneracji turbiny i od razu pewnei zapytasza ile kosztuje regeneracja - caluj w wydatek od 850 do 1100zł bo w takim przedziale mniej wiecej chodzi
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Turbina ma miec luz, minimalny ale powinna bo inaczej przy takich obrotach jakie osiaga by sie rozleciała, wszystko wypełnia film olejowy, luz góra-dół jest dopuszczalny lecz nie za duzy, luz przód/tył nie moze miec miejsca. Ja z lekko cieknaca turbina zrobiem 40tyś bez problemów dolewajac ok 300ml oleju na 10tyś. Minimalne zaolejenie zawsze bedzie bo do dolotu powietrza doprowadzona jest odma.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Właśnie osiowego luzu nie wyczuwam tylko poprzeczny tak około 0,5 mm, poradźcie, co z tym zrobić jeździć tak jak jest czy dać do regeneracji, jak regeneracja to, jakie zakłady polecacie

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    coz wg mnie jeszcze troche mozesz na niej posmigac bez wiekszego problemu ale trzeba bedzie zaczac myslec powoli o wymianie lub regeneracji a co do zakladow to niestety nie bede potrafil Ci pomoc nie jestem z Twojej okolicy
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    ,, w Kolegi wypadku pozostaje tylko albo jazda na tym co jest (ewentualnie zalozenie wynalazku ktory sie nazywa oil catch) ,,
    Możesz kolego napisać coś więcej o tym??jak to wygląda,działa ile kosztuje??.......Co do tematu głównego czy jeśli auto kopci na czarno to turbina??Wydaje mi się,żę wtedy kopci na siwo xD
    Kolego squadak a EGR zaślepiony masz??Może to jakaś nieszczelność w dolocie??
    Ostatnio edytowane przez krzys-krzys ; 08-06-2009 o 21:16

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    Powiedz jak pali ? Ciężko? bo może wtryski Ci leja ?
    brak mocy może być spowodowany padnięta przepustnicą ... więcej szczegółów

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    jak działą oil Catch? bardzo prosto, powstrzymuje olej ktory idzie w Twoim wypadku teraz do przepustnicy i dalej do silnika

    http://img.imotorroom.com/diy/diy1645_1.jpg

    zasada działania jest bardzo prosta i ponoc skuteczna, a tu masz przykladowa aukcje

    ZBIORNICZEK ODMY OIL GAS CATCH TANK 05CNR promocja (640830965) - Aukcje internetowe Allegro
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Auto pali bez najmniejszego problemu, a spadek mocy to tak jak pisałem, że za bardzo go nie wyczuwam, auto po prostu strasznie kopci na czarno, tez myślałem ze to nieszczelność w dolocie, ale wszystko jest szczelne.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    przyczyną kopcenia na czarno może być jeszcze EGR lub faktycznie turbosprężarka nie dmucha odpowiedniego ciśnienia
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Padła turbina przy niecałym 40 tys km przebiegu/ co teraz?
    Utworzone przez ilm w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post / autor: 23-03-2021, 11:27
  2. [146] Padła turbina
    Utworzone przez lechu1177 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-02-2014, 23:11
  3. [159] 2.4 JTD padła turbina czy rozszczelnił się układ dolotowy?
    Utworzone przez jasio79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 20:02
  4. Padła turbina? gdzie robić
    Utworzone przez MD team w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 21:51
  5. I mnie też dpadło-padła turbina..
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2009, 23:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory