Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Bardzo duże ubytki płynu chodniczego. Dymienie z rury wydechowej.

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał TomSon1991 Zobacz post
    Hmm czyli wypadałoby sprawdzić ciśnienie na tłokach przy pomocy manometr..
    Czemu tak uważasz? Jaki miało by to mieć związek? Może inaczej... Jak chciałbyś to odnieść do ciśnienia w układzie chłodzenia? Ciśnienie w układzie chłodzenia, to normalny objaw. Płyn chłodniczy (a raczej jego para) w temperaturze 98oC ma prawo wytworzyć ciśnienie. Gorzej jak mu pomagają w tym spaliny przedostające się z pod głowicy przez uszkodzoną uszczelkę. Ale pomiarem ciśnienia sprężania w tym wypadku nic nie wykażesz.

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Najpierw sprawdzamy pompę wody. Dopiero potem szukamy dalej.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Nie chcę Cię martwić kolego... Ale przechodziłem chyba identyczny temat. Znikający płyn chłodniczy i dziwne wahania przy odpalaniu. Przez pół roku wymieniłem praktycznie wszystko odpowiedzialne za rozruch... Sprawdzałem co się dało, kompresję, czujniki, test CO w układzie chłodniczym... Nagle zauważyłem że po rozruchu kopci na biało przez ok. 2 min... Nie było już innych możliwości, więc czapa poszła w górę. Głowica poszła do sprawdzenia - mimo że na pierwszy rzut oka wyglądała ok, pękła na 3 i 4 cylindrze w takich miejscach że miała tendecje do samouszczelniania pod wpływem temperatury... Test spalin nawet przed samym zdjęciem wychodził negatywnie... Jak masz jakieś pytanie to pisz... Pozdrawiam Paweł

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    Nie wiem czy sprawdzono pompę. Testu na CO2 też nie robiłem.

    Cytat Napisał pawciu87 Zobacz post
    Nie chcę Cię martwić kolego... Ale przechodziłem chyba identyczny temat. Znikający płyn chłodniczy i dziwne wahania przy odpalaniu. Przez pół roku wymieniłem praktycznie wszystko odpowiedzialne za rozruch... Sprawdzałem co się dało, kompresję, czujniki, test CO w układzie chłodniczym... Nagle zauważyłem że po rozruchu kopci na biało przez ok. 2 min... Nie było już innych możliwości, więc czapa poszła w górę. Głowica poszła do sprawdzenia - mimo że na pierwszy rzut oka wyglądała ok, pękła na 3 i 4 cylindrze w takich miejscach że miała tendecje do samouszczelniania pod wpływem temperatury... Test spalin nawet przed samym zdjęciem wychodził negatywnie... Jak masz jakieś pytanie to pisz... Pozdrawiam Paweł
    Czyli nie ma co wydawać kasy na "to może to tym razem wymienimy" (teraz padła teoria, że może chłodniczka EGR'u...) tylko od razu konkretnie podejść do tematu ? Też przypuszczam, że to głowica albo uszczelka. A powiedz jakie koszta przy wymianie głowicy ?

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Ja chłodniczkę EGR też już wymieniałem. Ale jakby to była tylko chłodniczka, to nie miałbyś problemów z odpalaniem. Możesz jeszcze wlać "kontrast" do płynu chłodniczego i lampą UV sprawdzić czy nie ma nigdzie wycieków, oraz dla 100% ominąć obieg chłodniczki EGR. Ale wnioskując że masz mętny ten płyn, to nie szukałbym półśrodków, bo tylko niepotrzebnie kasę będziesz ładować... U mnie tak, kupno używanej głowicy 500 zł, obróbka 500 zł, uszczelki, szpilki, olej ITD + praca mechanika 1400 zł. Łącznie wyszło 2400 i teraz poziom płynu stoi jak wryty, a auto odpala jak benzyna Pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    Wnioskuję, że w ASO nie naprawiałeś ? Ja byłem ostatnio jeszcze w warsztacie to wymienili mi jeszcze uszczelnienie nagrzewnicy. Niby tam jeszcze coś ciekło... Znowu poszło kilka stówek. Teraz mówią, że chłodniczkę EGRu'u jeszcze wymienić. Ja już mam dosyć - nadszedł czas aby oddać auto do warsztatu z prawdziwego zdarzenia i niech naprawiają w końcu porządnie.

    Ile czasu naprawiali Ci auto ?

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    EGR masz zaślepiony?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo to tak.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Czemu tak uważasz? Jaki miało by to mieć związek? Może inaczej... Jak chciałbyś to odnieść do ciśnienia w układzie chłodzenia? Ciśnienie w układzie chłodzenia, to normalny objaw. Płyn chłodniczy (a raczej jego para) w temperaturze 98oC ma prawo wytworzyć ciśnienie. Gorzej jak mu pomagają w tym spaliny przedostające się z pod głowicy przez uszkodzoną uszczelkę. Ale pomiarem ciśnienia sprężania w tym wypadku nic nie wykażesz.
    No nie do końca. Jeśli uszczelka (lub głowica) jest przerwana i oddaje ciśnienie do układu chłodzenia to na tym cylindrze odnotujemy spadek sprężania.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Saimonse Zobacz post
    Z tego co mi wiadomo to tak.
    Więc zamiast wymieniać zbędną chłodnicę EGR możesz ją pominąć, wystarczy kupić odpowiedni przewód do układu chłodzenia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Brak płynu chodniczego
    Utworzone przez Arczi w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 18:05
  2. [159] Alfa Romeo 159 nie odpala + dym z rury wydechowej!
    Utworzone przez davids1986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 08:01
  3. Średnica rury wydechowej w jtd 115km
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 12:05
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 20:38
  5. [156] 2.0 ts Jasny dym z rury wydechowej.
    Utworzone przez Adrian R-sko w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory