Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Jakie ET ma mieć felga dla wersji Giulietta z zaciskami Brembo

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    Mniejsza szerokość to większy nacisk na cm2 powierzchni, czyli łatwiejsze "wyciskanie" śniegu i błota spod opon. To nie jest jakaś "przedpotopowa" opinia, że węższa opona jest lepsza na śnieg tylko czysta fizyka. Ja osobiście jeżdżę na 215 w lecie i 205 w zimie, przy QV pewnie zmieniłbym 215 na 225, ale 205 bym zostawił.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Niby tak, ale w innych warunkach (które są częściej na drodze) większa powierzchnia styku daje lepsze rezultaty. Pamiętaj też, że dzisiaj też opony są troche wydajniejsze jeśli chodzi o odprowadzanie wody czy błota pośniegowego, chocby dlatego że zwraca się na to uwage od lat przy projektowaniu/testowaniu, tak więc może to już nie jest tak ważny element, bo szersza opona radzi sobie z tym całkiem dobrze i zysk przy węższej będzie nieznaczny, a strata w innych warunkach już bardziej widoczna. Poza tym w większości w zimie mamy do czynienia albo z suchymi albo mokrymi drogami (ale nie zalanymi niewiadomo jaką ilością wody), a tylko sporadycznie jest snieg, ale często jest już nie kopny, tylko częściowo odśneiżony, a podkłat ubity, i w takich warunkach nie sądze żeby węższe opony cokolwiek dawały.

    Dlaczego producenci aut czy opon nie rekomendują węższych opon? Myślę że o ile ktoś nie mieszka gdzieś na zadupiu gdzie musi przejezdżać polną/lesną nieodśnieżoną drogą (ale wtedy to raczej zle wybrał samochód, bo nie powinien brać Giulietty tylko 4x4), tylko jezdzi po asfaltach, to dziś wybiera się już taki sam rozmiar jak na lato.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 14-11-2016 o 21:41
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    74

    Domyślnie

    Felgi 16" na pewno nie wejdą na duże zaciski, bo przy 17 już dość mało miejsca jest. Nie bawiłbym się też w zakładanie węższych opon. Na szer. 225 zimą nawet po śniegu da się spokojnie jechać, choć nie ma opcji żeby ruszyć w trybie innym niż A. Jak założysz węższe opony, to znów na suchym będziesz miał problem z przyczepnością przy ostrym ruszaniu, pod warunkiem że preferujesz tryb jazdy z gazem w podłodze.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał Strzeszku Zobacz post
    Felgi 16" na pewno nie wejdą na duże zaciski, bo przy 17 już dość mało miejsca jest. Nie bawiłbym się też w zakładanie węższych opon. Na szer. 225 zimą nawet po śniegu da się spokojnie jechać, choć nie ma opcji żeby ruszyć w trybie innym niż A. Jak założysz węższe opony, to znów na suchym będziesz miał problem z przyczepnością przy ostrym ruszaniu, pod warunkiem że preferujesz tryb jazdy z gazem w podłodze.
    patrząc jak mało jest miejsca na 17" oryginalnych, obawiałbym się, że nie wszystkie felgi 17" od masowych producentów zmieszczą się na zacisk, więc warto kupować z opcją zwrotu

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Bylo juz na forum o tym kilka razy, ze aby do danej felgi wszedl zacisk brembo musi posiadac ona atest brembo friendly. Głownie chodzi o kształt ramion. Wszystkie ori alfy robione sa tak, aby na duze brembo od rozmiaru 17 wejsc.
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał bixod Zobacz post
    Dzień dobry,

    Zakupiłem Julkę z alufelgami 17', szerokość 7 i ET41. Posiadam opony letnie 225/45/17
    Dostałem do niej opony zimowe o tych samych parametrach i wymieniłem, ale okazały się takim syfem, że po przejechaniu 30km głowa boli.
    No więc - zakupiłem już opony 205/55/16 i muszę dokupić felgi, czy alufelgi, ale co z tym ET na zaciski brembo, nie chciałbym wydać kasy i się pomylić.
    Naczytałem się na forach przez dwa dni i raz pisało, że nawet ET35 pasuje, tak więc już sam nie wiem co mam zrobić.

    Tak więc mam szukać felg / alufelg o następujących parametrach:
    16'
    szerokość 7
    5x110
    ET41? Czy innych też mogę szukać pod zaciski Brembo?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Kilka suchych faktów na temat dużego BREMBO 330 w Giuliettcie

    minimalna średnica felgi to 17" - odległość od zacisku jest minimalna, bezpieczna - problem może być jedynie z felgami o tzw "odwrotnym montażu" ale żeby trafić na taką felgę trzeba miec wyjątkowego pecha, lub lubować się w felgach z tzw "Deep Concave" czyli raczej więcej niż 17" ;p

    ET - nie ma kompletnie żadnego znaczenia w odniesieniu do zacisków BREMBBO, jedyną istotną rzeczą jest kształt ramion który jest parametrem nie mierzalnym i tak jak pitero wspomniał 100% pewności dają tylko felgi z certyfikatem "Brembo Friendly" lub oryginalne alfa romeo, bądź ewentualnie dedykowane do Alfy Romeo.

    Parametry ET i szerokość felgi razem odpowiadają za głębokość schowania felgi w nadkolach - bezpiecznymi maxymalnymi parametrami dla Julki to felgi max szerokości 8,5" ET30 z oponami 235 szerokości. Przy felgach standardowych 7,5" z oponami 225 max ET to nawet ET20
    Z tego co piszesz to raczej się pomyliłeś, bo felgi 17" z Julki mają 7,5" szerokości a nie tylko 7" i zawsze mają ET41
    ET35 posiadają tylko oryginalne 16" o szerokości 7"

    generalnie bez przymiarki nie wiadomo czy będzie pasować, chyba że poprzeglądasz tematy na forum i sprawdzisz sobie czy ktoś trafił na felgi pasujące p&p
    Z własnego doświadczenia wiem że marki takie jak Mile Miglia, TOORA, BBS, ASA, BROCK i OZ pasują na 99% bez dystansów

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post

    ET - nie ma kompletnie żadnego znaczenia w odniesieniu do zacisków BREMBBO
    jak to nie mają? szerokość felgi i ET ma podstawowe znaczenie - ile miejsca na zacisk będzie miała felga o takiej samej szerokości ale wartości ET60 w stosunku do felgi z ET40? Inny przykład ile więcej miejsca będzie miała felga o szerokości 8.5 i ET30 w stosunku do 7.5 i ET41? Mam na myśli oczywiście ten sam wzór felgi

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał jesus Zobacz post
    jak to nie mają? szerokość felgi i ET ma podstawowe znaczenie - ile miejsca na zacisk będzie miała felga o takiej samej szerokości ale wartości ET60 w stosunku do felgi z ET40? Inny przykład ile więcej miejsca będzie miała felga o szerokości 8.5 i ET30 w stosunku do 7.5 i ET41? Mam na myśli oczywiście ten sam wzór felgi
    w odniesieniu do BREMBO ET nie ma kompletnie znaczenia tylko kształt ramion! chłopie ten temat jest wałkowany na tym forum i innych odkąd Alfa zaczęła montować takie zaciski!

    ET mówi o odległości osi felgi do jej płaszczyzny osadzenia i nie jest powiązana z szerokością oraz nie warunkuje miejsca na zacisk!
    Zacisk sąsiaduje z ramionami i to właśnie ich kształt warunkuje tylko i wyłacznie czy felga się zmieści ;p ramiona mogą byc od wnętrza felgi płaskie, wklęsłe, wypukłe, zakręcone itd i to one mają tu znaczenie ;p

    gdzie jest płaszczynza odsadzenia o której mówi ET a gdzie jest zacisk w stosunku do tej płaszczyny, bo w normalnej systuaci odsunięty jest aż na skraj tarczy a nie przy płaszczyźnie osadzenia ;p no chyba że występują jakieś dziwne i nienormalne sytuacje gdzie zacisk jest w innym miejscu?;p heheh

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Wartość ET nie jest bezpośrednio powiązana z szerokością ale to ile miejsc mamy wewnątrz jest powiązane zarówno z ET jak i z szerokością.
    Wg. Ciebie nie jest możliwe aby zamontować felgi zbyt wąskie lub ze zbyt wysoka wartością ET aby ramiona tarły o zacisk? A jeżeli będą już tarły - i damy dystans - zmniejszając wtedy ET i nagle ramiona nie będą tarły o zacisk?

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    co ty człowieku mieszasz? nawet dobrze nie przeczytasz co się do ciebie mówi i dalej brniesz w nierealne bzdury,

    ET może być bardzo duże a jeśli ramiona będą odpowiednio wyprofilowane przy małej szerokości felgi to i tak zacisk się zmieści - ale to jest czysto hipotetyczne, bo nikt nie produkuje żałośnie wąskich felg z dużym ET żeby jeszcze pasowały do zacisków BREMBO, bo niby po co komuś takie wąskotorówki? ;p

    w Giuliettcie i 159 najwęższa felga pod brembo ma 7,5" szerokości, a wstarszych modelach typu 156 cz 147 było to 7"

    najpierw przeanalizuj sobie jakiś rysunek budowy felgi, np taki i oczami wyobraźni ustaw sobie w środku zacisk i pokmin co warunkuje że się zmieści w środku

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szkic_odsadzenie_felgi(1).jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	82.4 KB
ID:	215565

    TWIERDZENIE 1: To czy felga będzie pasować na zacisk BREMBO bez dystansów warunkuje tylko i wyłacznie kształt felgi!
    TWIERDZENIE 2: ET odpowiada tylko i wyłącznie za odległość osadzenia na piaście względem osi felgi!
    TWIERDZENIE 3: Szerokść felgi determinuje wielkość wypełnienia przestrzeni w nadkolach
    TWIERDZENIE 4: Duet w postaci parametrów ET i szerokości felgi odpowiada łącznie za to jak koło zachowuje się nadkolu tzn czy nie wystaje za obrys, nie trze wewnątrz np o wahacze lub amortyzator oraz czy podczas pełnego skrętu krawędzie zewnętrzna bądź wewnętrzna koła nie będzie tarła o wnętrze nadkola




    Cytat Napisał jesus Zobacz post
    Wg. Ciebie nie jest możliwe aby zamontować felgi zbyt wąskie lub ze zbyt wysoka wartością ET aby ramiona tarły o zacisk? A jeżeli będą już tarły - i damy dystans - zmniejszając wtedy ET i nagle ramiona nie będą tarły o zacisk?
    ps.: włożenie dystansu zmienia ET zestawu "dystans + felga" a nie felgi - tu się toczy dyskusja o to co mówi o tym czy felga będzie pasować bez dystansu, a nie o tym jak ją dopasować do zacisku za pomocą dodatkowych elementów

Podobne wątki

  1. Montaż zwrotnic z zaciskami Brembo 330mm z AR 156 Q4 do AR 147
    Utworzone przez TomekChełm w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 15:39
  2. [159] Jaka felga jakie kapselki?
    Utworzone przez Czarny Kocur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-06-2015, 13:02
  3. Felgi 16 na hamulce z zaciskami Brembo.
    Utworzone przez kozioł92 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-08-2013, 21:31
  4. [159] felgi alu 16" czy pasują do 2.4 z zaciskami brembo
    Utworzone przez _cichyy_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 07:27
  5. [33] jakie osiągi powinien mieć silnik 1.4 IE ?
    Utworzone przez maciejbydg_87 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-11-2010, 08:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory