Szkoda ,że nie mamy do dyspozycji wykresów z hamowni tych silników,w miarę dokładnie i powtarzalnie można dowiedzieć się coś o charakterystyce-jeden obrazek wart więcej niż tysiąc słów...
Pewnie dlatego ,że masz 1.7 8v-mimo części współdzielonych z 1.4(głowice i wałki rozrządu,które mogą być takie same,zależy to od wersji) stwarza inne wrażenia.Nawet jeśli kształt krzywej mocy i mom. obr. jest podobny do 1.4 to ze względu na większą pojemność wydaje się mocniejszy-przy większych silnikach łatwiej "ukryć" dołki w krzywych.Jeżdżąc 1.7 16v ojca mam wrażenie
że spokojnie leci od 2000 rpm ,ale elastyczny nie jest bo porównując to z powerem na wysokich obrotach to jest blado.A moje 1.4?-na wałkach 1.7 straciło jeszcze trochę dołu w porównaniu z fabrycznymi wałkami,zyskała górę
.
Pozdro