Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: jakie osiągi powinien mieć silnik 1.4 IE ?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie jakie osiągi powinien mieć silnik 1.4 IE ?

    przez temat : http://www.forum.alfaholicy.org/foru...-60_100_a.html
    naszło mnie żeby sprawdzić czasy 60-100

    60-100 na III biegu (jade 60 i wciskam gaz i włączam stoper...) 13 sekund ! ;(
    60-100 z II Biegu 6,7 sekundy więc już lepiej

    jakie macie / mieliście czasy na takim silniku bo czasem mam wrażenie że jest ciut zamulona :/

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Nowa Skoda Fabia z 1.4 85KM według magazynu Cars robi 60-100 na III biegu w 8,8 s.
    Nowe Suzuki Swift z 1.2 95KM według magazynu Cars robi 60-100 na III biegu w 7,8 s.
    Jak się uda to postaram się to sprawdzić w naszej 33.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Nie żebym się czepiał ale żeby to miało sens(do porównania z innymi) to trzeba by spełnić parę warunków.
    1. Prędkościomierz należy skalibrować, no chyba że wskazania odczytujemy z GPSa - jeśli jest na tyle szybki.
    2. Sposób pomiaru:
    - pedał gazu wciskamy przy V<50km/h i w momencie osiągnięcia 60km/h włączamy stoper, wyłączamy przy 100km/h a po chwili puszczamy gaz(albo i nie)
    - zawracamy i powtarzamy pomiar na tym samym odcinku, wyciągając średnią
    - cykl(tam/z powrotem) powtarzamy kilka razy i jeśli różnice między wynikami są niewielkie znaczy że pomiar można uznać za względnie udany

    Jeśli któryś z ww. warunków nie jest spełniony to pomiar raczej nie będzie miarodajny

    PS. A to już nie sprawdza się "elastyczności" 60-100 na IV b. i 80-120 na V b.?

  4. #4
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzanie elastyczności ja bym sobie darował,jest to krótko-skokowy silnik przystosowany do stosunkowo wysokich obrotów jak na 2-zaworówkę.Jego zakres pracy to ok. 4000-6000 może 6500.Dlatego przyspieszanie na którymkolwiek biegu przy 2500 rpm przyprawia o zgrozę,ale i tak lubię te silniki

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Sprawdzanie elastyczności ja bym sobie darował,jest to krótko-skokowy silnik przystosowany do stosunkowo wysokich obrotów jak na 2-zaworówkę.Jego zakres pracy to ok. 4000-6000 może 6500.Dlatego przyspieszanie na którymkolwiek biegu przy 2500 rpm przyprawia o zgrozę,ale i tak lubię te silniki
    Też uważam to za bzdurę, mimo że boxery zasadniczo jeżdżą bardzo dobrze już od niskich obrotów. Bardziej mnie zastanawiało to, że dziennikarze robią te swoje pomiary elastyczności w korzystniejszych warunkach niż kiedyś.

  6. #6
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Szkoda ,że nie mamy do dyspozycji wykresów z hamowni tych silników,w miarę dokładnie i powtarzalnie można dowiedzieć się coś o charakterystyce-jeden obrazek wart więcej niż tysiąc słów...
    Też uważam to za bzdurę, mimo że boxery zasadniczo jeżdżą bardzo dobrze już od niskich obrotów
    Pewnie dlatego ,że masz 1.7 8v-mimo części współdzielonych z 1.4(głowice i wałki rozrządu,które mogą być takie same,zależy to od wersji) stwarza inne wrażenia.Nawet jeśli kształt krzywej mocy i mom. obr. jest podobny do 1.4 to ze względu na większą pojemność wydaje się mocniejszy-przy większych silnikach łatwiej "ukryć" dołki w krzywych.Jeżdżąc 1.7 16v ojca mam wrażenie
    że spokojnie leci od 2000 rpm ,ale elastyczny nie jest bo porównując to z powerem na wysokich obrotach to jest blado.A moje 1.4?-na wałkach 1.7 straciło jeszcze trochę dołu w porównaniu z fabrycznymi wałkami,zyskała górę.
    Pozdro

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    no to macie wykres mojej 1.4 ;]


  8. #8
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma co osiągi masz książkowe

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Szkoda ,że nie mamy do dyspozycji wykresów z hamowni tych silników,w miarę dokładnie i powtarzalnie można dowiedzieć się coś o charakterystyce-jeden obrazek wart więcej niż tysiąc słów...

    Pewnie dlatego ,że masz 1.7 8v-mimo części współdzielonych z 1.4(głowice i wałki rozrządu,które mogą być takie same,zależy to od wersji) stwarza inne wrażenia.Nawet jeśli kształt krzywej mocy i mom. obr. jest podobny do 1.4 to ze względu na większą pojemność wydaje się mocniejszy-przy większych silnikach łatwiej "ukryć" dołki w krzywych.Jeżdżąc 1.7 16v ojca mam wrażenie
    że spokojnie leci od 2000 rpm ,ale elastyczny nie jest bo porównując to z powerem na wysokich obrotach to jest blado.A moje 1.4?-na wałkach 1.7 straciło jeszcze trochę dołu w porównaniu z fabrycznymi wałkami,zyskała górę.
    Pozdro
    Wiesz co, wykresy mam i wynika z nich właśnie to co pisałem. Zresztą ja się przesiadałem na 33 z TSa 2.0 z wariatorem(!) i z tym, że to tylko takie moje wrażenie, to byłbym ostrożny. Zresztą specjalnie wykresów szukałem na tę okoliczność(+V6 i TSa).
    Generalnie w Boxerach 85-90% momentu jest do dyspozycji od 2500obr/min do 5800-6400, zależnie od pojemności. W przypadku 16V, zakres jest poszerzony o górę, ale z drugiej strony trzeba zauważyć, że już od 2000obr ma moment conajmniej taki jak 1.7 8V. Czyli teoretycznie w 16V nie ma mowy o wyższej mocy kosztem niskich obrotów - ten motor ma być w każdym momencie mocniejszy od ośmiozaworowej odmiany! 1.4 z kolei jest o tyle fajna, że ciągnie najdłużej z 8V, z resztą nic dziwnego, biorąc pod uwagę te minimalne różnice w mocy przy różnych pojemnościach. Zresztą w Alfach to normalne, że te małe, podstawowe silniki są najbardziej charakterne. Chętnie bym zobaczył wykres Twojej 1.4 !!! Kurczę, jak mówisz że faktycznie zyskała górę to ile tak naprawdę ma? 100? Przy ilu obr/min jest ogranicznik?

    PS. Wykresy z listy dyskusyjnej IK@R, udostępnione przez Kamillo:
    http://share.ovi.com/media/Voipayday...y.10015?sort=0
    Ostatnio edytowane przez JacekK ; 31-10-2010 o 20:18

  10. #10
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Masz rację dodatkowe zawory przynoszą efekt przy wysokich obrotach gdzie na wymianę ładunku jest mało czasu-wtedy przydaje się zwiększona powierzchnia czynna zaworów.
    1.4 z kolei jest o tyle fajna, że ciągnie najdłużej z 8V
    Prawda ,bo te zawory ,co zasilają 1.7 ,w 1.4 są takie same i mają za zadanie napełnienie mniejszej objętości(1.7 to 428 ccm na cyl. a 1.4 to ok 337 ccm!),przy niskich obrotach potencjał ten jest niewykorzystany za to na wysokich te 2 zawory bardzo dobrze pełnią swoje zadanie .
    Chętnie bym zobaczył wykres Twojej 1.4 !!! Kurczę, jak mówisz że faktycznie zyskała górę to ile tak naprawdę ma? 100? Przy ilu obr/min jest ogranicznik?
    Też mam chęć wrzucić małą na hamownię,do 100 koni raczej nie dobiła-za mało przeróbek-skok zaworu trochę się zwiększył(na dolocie 9,6mm +,wydech 8,45mm lub 9mm,seria 1.4 to 9mm dla wszystkich),faz otwarć nie znam bo nie wiem jaki wałek mam dokładnie(było chyba 2 wersje).
    Lepszy byłby efekt gdyby wałki te zaczynały otwierać zawory w tym samym momencie co seria,ale gwałtowniej-szybciej zyskiwałyby nominalne otwarcie ,a co za tym idzie większą przepustowość.Odcinkę mam standardowo-7000 rpm.

Podobne wątki

  1. [146] jak powinien pracować silnik twin spark
    Utworzone przez kubusar146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 15:49
  2. [GTV] Jaka temperature powinien miec silnik po nagrzaniu 2.0TB
    Utworzone przez dawid1592 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:52
  3. Termostat-Jaką powinien mieć temp?
    Utworzone przez dropas w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2010, 22:51
  4. powinien mieć 136KM a ma 120KM 2.4JTD
    Utworzone przez ArtB w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-04-2009, 19:45
  5. jakie osiągi ma alfa 166 3.0 V6 tiptronik?
    Utworzone przez johny w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-02-2007, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory