Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: powinien mieć 136KM a ma 120KM 2.4JTD

  1. #1
    ArtB
    Gość

    Domyślnie powinien mieć 136KM a ma 120KM 2.4JTD

    Witam
    Z powerboxa przeszedłem na chip tuning, okazało się że po ściągnięciu powerboxa (novitec zakładany w niemczech TUV) moja alfa ma 120KM!!! w podsawowej wersji a powinna mieć 136KM gdzie jest problem?
    W 44tuning Opole facet podwyższył moc max na 148KM bo więcej nie mógł a powiedział że miesiąc wcześniej miał identyczną alfę 2.4 (136KM) i spokojnie wykręcił na 175KM 400NM. Powiedział żeby wymienić przepływomierz no to kupiłem bosch ale nie czuję jakiej kolwiek zmiany gdzie może być problem ?
    Ostatnio edytowane przez ArtB ; 29-04-2009 o 20:53

  2. #2
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem, czy Ci to pomoże, ale moja na hamowni miała 130 zamiast fabrycznych 140, natomiast moment trzymała w serii. Generalnie wiele silników nie trzyma katalogowych danych. Nie wiem czemu nie mogłeś go więcej niż 148 KM podkręcić. Zacznij od podstaw czyli filtr powietrza, przepływka, EGR, kompresja itp., najprościej na początek pod kompa, czy wszystkie parametry ma w normie. Moją z tych 130 bez problemu podkręcił na 168 KM, niestety bardziej przez to dymi na czarno przy obciążeniu, choć podobno to normalka.
    Ostatnio edytowane przez Alfa166Nero ; 29-04-2009 o 21:10

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Generalnie hamownie maja spore odchyla jak pojezdziesz na kilka to sie zdziwisz ze na jednej pokaze 150 a na innej 120

    To czlowiek ma rolki i nie chcail diagnozowac silnika ? czy hamownia na kola ?))
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    ArtB napisz jaki rodzaj hamowni mają w Opolu i ile u nich kosztuje chip, sam też myslę o chipie, a Opole pod nosem
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    W mojej starszej belli jest 2.4 140 koni chipowany na 170 koni. Nie bylo z tym zadnych problemow. Druga jest chipowana z 175 na 200 koni i wszystko smiga. Niestety alfy to bardzo oryginalne samochody i maja swoje chumory. Calkiem mozliwe ze jakas czesc (przeplywka, wtryski. egr lub inna) obniza Ci moc. Sprawa wymaga fachowca ktory zna te auta od podszewki. Taki czlowiek najszybciej zdiagnozuje problem.

    Z przeplywkami tez jest roznie. W V-tach robili test i wymieniali przeplywki (3 nowe oryginalne sztuki) jedna po drugiej i sprawdzali moc na hamownii. Okazalo sie ze dokladnosc wykonania przeplywki Bosch jest tak niska ze na samej wymianie przeplywek ruznice w mocy byly rzedu 5 koni. (masakra!!) Niestetny nie ma tu reguly i jaki egzemplaz sie trafi taki sie ma

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArtB Zobacz post
    Witam
    Z powerboxa przeszedłem na chip tuning, okazało się że po ściągnięciu powerboxa (novitec zakładany w niemczech TUV) moja alfa ma 120KM!!! w podsawowej wersji a powinna mieć 136KM gdzie jest problem?
    W 44tuning Opole facet podwyższył moc max na 148KM bo więcej nie mógł a powiedział że miesiąc wcześniej miał identyczną alfę 2.4 (136KM) i spokojnie wykręcił na 175KM 400NM. Powiedział żeby wymienić przepływomierz no to kupiłem bosch ale nie czuję jakiej kolwiek zmiany gdzie może być problem ?

    Jesli chcesz znalezc przyczyne, musisz zrobic proby drogowe. KTS na kolana pasazera i proby obciazeniowe na drodze. Sprawdz wszystko: cisnienie turbiny, wtryski, czasy wtrysków, cisnienia na railu, ile mierzy przeplywka, etc i porownaj to z danymi znamionowymi.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  7. #7
    ArtB
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Jesli chcesz znalezc przyczyne, musisz zrobic proby drogowe. KTS na kolana pasazera i proby obciazeniowe na drodze. Sprawdz wszystko: cisnienie turbiny, wtryski, czasy wtrysków, cisnienia na railu, ile mierzy przeplywka, etc i porownaj to z danymi znamionowymi.
    Umówiłem się z gościem na pomiar szczelności układu turbo oraz samej turbiny przy okazji spytał się czy była przeprowadzana "kalibracja" wtrysków no odpowiedziałem że nie, ponoć to ma też duże znaczenie w mocy.W poniedziałek ruszam na podbój warsztatów jak coś będę wiedział to się tym napewno podzielę, acha hamownia nie była rolkowa tylko rzeczywista na drodze i na oponach 225 a nie na standardowych 205 może to też ma jakieś znaczenie..

Podobne wątki

  1. 2.4JTD 136KM czy 140KM ?
    Utworzone przez KamilloV8 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 22:31
  2. 156 2,4jtd 136km nie odpala
    Utworzone przez 1etnies1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 22:29
  3. [33] jakie osiągi powinien mieć silnik 1.4 IE ?
    Utworzone przez maciejbydg_87 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-11-2010, 08:58
  4. Termostat-Jaką powinien mieć temp?
    Utworzone przez dropas w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2010, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory