Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Wypadanie zapłonów tylko na jednej głowicy V6

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Mógłbyś sprawdzić oscyloskopem:
    - pulsacje podciśnienia w kolektorze ssącym vs na wydechu,
    - ustawienie rozrządu i porównać, bazując na wykresach kompresji dynamicznej dla każdego cylindra.
    - pomiar kompresji dynamicznej,
    - przebiegi z cewek
    - wydajność pracy każdego cylindra.
    - inne.
    Tylko, że nie wiem jak to wygląda w tym silniku, w sensie dostępu dla sond oscyloskopowych, jaki zapłon, czy można złapać sygnał z CKP z jakiejś wiązki od góry, etc. No tak, żeby uprościć i skrócić maksymalnie testy. Patrzyłam na zdjęciach, ale są tylko z założonymi osłonami, więc nie widać nic.

    Moja GT jedzie w sobotę na Śląsk. Oscyloskop wraz z osprzętem pojedzie w bagażniku i wraz z nią zostanie tam przez jakiś czas. Zwykle go wożę ze sobą, na wypadek nagłej awarii. Tylko, że nie znamy się, jesteś krótko na forum, więc nawet z avatarów i nie wiem jak to zorganizować, żebyś mógł skorzystać ze sprzętu. Ani też nie wiem, czy byś chciał.
    - W każdym razie, taka możliwość diagnostyczna istnieje i generalnie po to jest, by z tego korzystać.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-07-2016 o 22:33

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Chyba sie naprawiło bo autor nie zagląda

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Niestety nie miałem czasu zaglądnąć na forum, niestety sam na tyle się nie znam tym bardziej na V6 aby sprawdzać po kolei co jest nie tak, jutro będę podpinał pod komputer to wstawię screeny z parametrów, jeszcze dziś doszła mi jeszcze jedna rzecz.. Nie świecą mi ksenony oraz postojówki ale na to założę osobny temat bo nie mam pomysłów co mogło się stać...


    Edit Bardzo dziękuję za chęci ale niestety sam nie potrafię skorzystać z twoich narzędzi musiałbym odstawić auto do mechanika a niestety cięzko z czasem u mnie teraz ;/ na dodatek brak świateł jeszcze doszedł..
    Ostatnio edytowane przez LuKe93 ; 12-07-2016 o 22:02

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Odkopuję temat ponieważ sytuacja się wyjaśnia.. Po wymianie uszczelek został źle założony rozrząd, za mało napięty napinacz, rozrząd przestawiony o jeden ząbek.. ale to nic.. na prawej głowicy zostały pozamieniane mostki.. skutki tego partactwa..? Cztery wałki rozrządu do wymiany oraz wszystkie szklanki.. Mechanik który to robił jest polecany prawie przez wszystkich na śląsku.. Bedę starał się od niego o zwrot kosztów bieżącej naprawy, jeśli nie zachowa się jak człowiek zrobię mu odpowiednią antyreklamę..

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Espressivo
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubin, Dolnyśląsk
    Auto
    Była: Lancia Kappa ;AR147; Fiat Bravo II; Jest: 156 2.5V6 i 159 2.4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Wyrazy współczucia. [emoji22]
    Napisz jak rozstrzygnie się sprawa z mechanikiem.
    Jakie plany z autem? Strach pytać o koszty...

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Auto oczywiscie naprawiam
    4 wałki - 400zł
    komplet popychaczy jakies 1300zł jak nie więcej
    nowy olej z filtrem
    robocizna mechanika za wszystko grubo ponad 2 tysie wyjdzie. Będę walczył o odzyskanie pieniędzy.. na pewno tego tak nie zostawie

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Masakra ....
    Z rozrządem dobrze mówiłem .... Głowa do góry.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Ogólnie z wałkami rozrządu jest zagadka ponieważ nie możliwe jest aby one się aż tak mocno zużyły w tak krótkim czasie i nowy mechanik twierdzi, że stary mechanik założył mi zużyte wałki.. Ale jest to chyba nie mozliwe ponieważ sam oglądałem te wałki rozrządu i były jak nowe.. czyli wniosek jest taki ze w przeciągu roku one się tak zużyły lecz z tym nie zgadzają sie obydwaj mechanicy..

    Nie wiem co o tym myśleć bo teraz wychodzi na to, że od starego mechanika nie mam jak domagać się zwrotów naprawy gdyż jego niedopatrzenie nie miało bezpośredniego wpływu na zużycie wałków rozrządu..

Podobne wątki

  1. 1,6 TS 120KM - wypadanie zapłonów
    Utworzone przez czepi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-07-2018, 08:55
  2. V6 wypadanie zapłonów na benzynie V6
    Utworzone przez misio1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 19:17
  3. Wypadanie zapłonów AR 156 2.0 TS 150KM
    Utworzone przez Kamikat w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 18:26
  4. Wypadanie zapłonów AR 156 2,5 V6
    Utworzone przez kosa kosecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 19:14
  5. [145] 1,4 bx 95' wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 23:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory