Strona 163 z 220 PierwszyPierwszy ... 63113153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,621 do 1,630 z 2193

Temat: Jakie opony zimowe kupić?

  1. #1621
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Sorry za OT, ale ten wątek to kwintesencja tego co ostatnimi czasy dzieje się na Alfaholikach...
    To już nie to samo co 2-3 lata temu...
    Z mojej strony EOT już się nie udzielam, nie pozabijajcie się tylko
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  2. #1622
    Użytkownik Ogier Avatar Fred.X
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    123

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tumblr_ljh0puClWT1qfkt17.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	8.7 KB
ID:	215703

  3. #1623
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Opis Roberta uważasz za test? Sorry... To tylko subiektywne odczucia.

    Trzech posiadaczy tych opon napisało pozytywne opinie, jeden użytkownik w niewyjaśnionych okolicznościach negatywną. Reszta się oburzyła, bo tanie opony nie mogą być dobre, bo są tanie i to ich jedyna wada. Merytoryczna dyskusja
    Robert jeździł na nich po zamkniętym lotnisku, mieli przygotowany tor itd. To to jest gówno nie test, czepiacie się, że nie ma tabelek, że nie podał ciśnieina, rozmiaru i kij wie jeszcze czego. Potem sam piszesz, że sobie troszkę poszalałeś na parkingu pod Tesco i gdzies pohamowałeś na bocznej drodze (też brak info o ciśnieniach, żadnych tabel z hamowania itd) i jest cmokanie, że opona dobra a opinia oczywiście wiatygodna Czy tylko ja tu widzę jakieś podwójne standardy? Sam zwracasz uwagę, że 3 osoby wyraziły się pozytywnie i te 3 osoby próbuję za wszelką cenę podważyć wiarygodność roberta, że wymyśla sobie, że na testy jeździł, a jak, że jeździł, to gówno warte, bo nie wiadomo jakie ciśnienie, albo, że robi literówki i przez to na bank się nie zna na jeździe autem (może, tak jak ja, jest dyslektykiem?). A równo dobrze Wy, mimo pisania, że jeździcie dynamicznie czy jak tam, a w rzeczywistości równie dobrze na widok deszczu możecie obsrani zwalniać do 70 km/h (nie mówię, że tak jest, chcę pokazać pewien wzrór).

    Jeszcze odnośnie ceny i myślenia na drodze. Ogólnie ok, jednak nie po to sprawiam sobie auto (jakby nie patrzeć) o sportowym charakterze, żeby potem przy tanich oponach odbierać sobie przyjemność z szybkiego pokonywania zakrętów bo mam świadomość, że mam tanią oponę, która może mnie zawieźć. Rozumiem, że taki taksiarz do swojej Octavii kupuje kormorana, bo on nic więcej nie potrzebuje.

    Mnie osobiście opinia roberta tutaj bardziej przekonuje, bo jego przekaz (jak chaotyczny by on nie był) jest bardziej wiarygodny, niż wrażenia z jazdy pod Tesco (ciekawe jakie prędkosci były na tym tesco? 40?) i na pustej drodze, gdzie nie było żadnego innego auta i żadnych innych opon do porównania. To jest po prostu relacja "jechałem, wcisnąłem hamulec, nie wypadłem z drogi, auto się zatrzymało", nic więcej. Takie same opinie są oponeo odnośnie najtańszych chinczyków.

    Ogólnie to wygląda tutaj tak: "Moja racja jest moja i jest mojsza od twojszej", czy jak to tam szło...

  4. #1624
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar sebsob
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DW
    Auto
    jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, była: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    292

    Domyślnie

    Cytat Napisał andy Zobacz post
    Jezdzi ktoś na Nexen Winguard Sport? cena baaardzo przystępna, i rewelacyjne opinie.
    Ja mam je drugi sezon (dopiero) w tatusiowozie (225/50/17). Jak na razie złego słowa powiedzieć o nich nie mogę.
    Zobaczymy jak będzie dalej, przy większym zużyciu.

  5. #1625
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Potem sam piszesz, że sobie troszkę poszalałeś na parkingu pod Tesco i gdzies pohamowałeś na bocznej drodze (też brak info o ciśnieniach, żadnych tabel z hamowania itd)
    Kolego wcale nie pod Tesco, tam jest za dużo słupków. To był Carrefour Odniosłem się do opisu Roberta, który też nie jeździł z oszałamiającą prędkością. Czym różni się takie hamowanie od hamowania na lotnisku, prócz innej nawierzchni? Po prostu stwierdziłem, że moje opony za specjalnie nie piszczały - nawet jeśli to i tak dla mnie nic dziwnego, ponieważ to zależy od zadanego ćwiczenia i warunków technicznych, których to Robert nie podał. Wczoraj jeszcze specjalnie potrenowałem takie manewry jak hamowanie i ruszanie ze skręconymi kołami. Te opony naprawdę nie są złe. Ja podałem bardzo dużo szczegółów. Większość osób bez żadnego kontaktu stwierdza, że to badziew, a ich cena chciałbym przypomnieć jest podobna lub wyższa niż uznawany model Nokian. Bo mam wrażenie, że dla niektórych cena jest wyznacznikiem jakości.

    I generalnie to mało osób tutaj czyta i rozumie co czyta (pomijam wypociny Roberta, bo nad nimi trzeba się bardziej skupić).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    robi literówki i przez to na bank się nie zna na jeździe autem (może, tak jak ja, jest dyslektykiem?
    Wcale nie piszesz jak dyslektyk. Swoją drogą dysleksja to bardzo często tłumaczenie lenistwa.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Jeszcze odnośnie ceny i myślenia na drodze. Ogólnie ok, jednak nie po to sprawiam sobie auto (jakby nie patrzeć) o sportowym charakterze, żeby potem przy tanich oponach odbierać sobie przyjemność z szybkiego pokonywania zakrętów bo mam świadomość, że mam tanią oponę, która może mnie zawieźć.
    O cenie HP2 chcesz jeszcze porozmawiać?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Ogólnie to wygląda tutaj tak: "Moja racja jest moja i jest mojsza od twojszej", czy jak to tam szło
    Może i tak wygląda, ale jeśli ktoś pisze opinię, to fajnie byłoby przeczytać coś sensownego, nieprawdaż? A nie "te opony ogolnie duzo piszcza i słabo hamuja więc so kiepskie i ch*j". Do miasta."
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #1626
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Kolego wcale nie pod Tesco, tam jest za dużo słupków. To był Carrefour Odniosłem się do opisu Roberta, który też nie jeździł z oszałamiającą prędkością. Czym różni się takie hamowanie od hamowania na lotnisku, prócz innej nawierzchni? Po prostu stwierdziłem, że moje opony za specjalnie nie piszczały - nawet jeśli to i tak dla mnie nic dziwnego, ponieważ to zależy od zadanego ćwiczenia i warunków technicznych, których to Robert nie podał. Wczoraj jeszcze specjalnie potrenowałem takie manewry jak hamowanie i ruszanie ze skręconymi kołami. Te opony naprawdę nie są złe. Ja podałem bardzo dużo szczegółów. Większość osób bez żadnego kontaktu stwierdza, że to badziew, a ich cena chciałbym przypomnieć jest podobna lub wyższa niż uznawany model Nokian. Bo mam wrażenie, że dla niektórych cena jest wyznacznikiem jakości.

    I generalnie to mało osób tutaj czyta i rozumie co czyta (pomijam wypociny Roberta, bo nad nimi trzeba się bardziej skupić).

    - - - Updated - - -


    Wcale nie piszesz jak dyslektyk. Swoją drogą dysleksja to bardzo często tłumaczenie lenistwa.

    - - - Updated - - -


    O cenie HP2 chcesz jeszcze porozmawiać?

    - - - Updated - - -


    Może i tak wygląda, ale jeśli ktoś pisze opinię, to fajnie byłoby przeczytać coś sensownego, nieprawdaż? A nie "te opony ogolnie duzo piszcza i słabo hamuja więc so kiepskie i ch*j". Do miasta."
    Widzisz masz klapki na oczach i czytasz bez zrozumienia. Upierasz sie przy jednej swojej teorii i nic innego jak beton nie przyswajasz. Lansujesz sie pod tesco i twój mega test hamowania jest najlepszejszy mimo iż nie masz pojęcia o prowadzeniu auta. Pisałem o:
    -cisnieniu,
    -próbach hamowania przy różnych, prędkościach,
    - i o konkretnych manewrach o których nie masz pojecia tj slalom "jedynkowy", "dwojkowy", tor do doskonalenia techniki pracy rąk na kierownicy,
    Juz nie mowie o tj "jotka" czy slalom na wstecznym na czas.
    A i jeśli uwarzasz że jeśli ktoś ma dyslekcje jest leniwy... to pokaz mi swoje uprawnienia do orzecznictwa w takich sprawach bo innaczej okaże sie że znów wypowiadasz sie w sprawie o ktorej nie masz pojęcia.


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  7. #1627
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Abstrahując już od powyższej mało sensownej dyskusji ja chciałbym wrócić do dyskusji z przed kilkudziesięciu stron odnośnie szerokości. Wspominano tam jakoby na zimę lepiej spisywały się opony wąskie bo lepiej sobie radzą w kopnym śniegu i błocie pośniegowym , a ja tu dzisiaj taki kwiatek sobie czytam:

    Nawierzchnie śnieżne: śnieg luźny suchy, kopny; śnieg luźny zmrożony, zalodzony, sypki; śnieg luźny mokry, klejący się - są to nawierzchni miękkie, mające to do siebie, że są zapadające się oraz przemieszczalne. Jest to główny powód ograniczonej mobilności. Preferowane są opony szerokie, o agresywnym bieżniku kostkowym. Lamelki w oponie są mało skuteczne a największą skuteczność mają opony typowo terenowe np.: z bieżnikiem w jodełkę.

    Zajeżdżony śnieg, nie wyślizgany - charakteryzuje się obniżoną przyczepnością nawierzchni. Trudno powiedzieć jaka szerokość opony będzie optymalna, ale dobrą przyczepność dają opony z lamelkami i agresywną rzeźbą bieżnika. Dobra kierowalność zapewniają zaś opony z agresywną krawędzią boczną bieżnika.

    Wyślizgany zajeżdżony śnieg - jest nawierzchnią twardą, zbliżoną do nawierzchni lodowej oraz charakteryzującą się znacznie obniżoną przyczepnością nawierzchni. Najwygodniej skorzystać zatem z wąskich opon z dobrymi lamelkami. Zygzakowate lamelki w tych warunkach gwarantują największą przyczepność zarówno wzdłużną (ruszanie i hamowanie) jak i poprzeczną (kierowalność i stabilność).

    Śnieg roztopiony, szlam, błoto pośniegowe; śnieg zbrylony, kasza śniegowa - jest nawierzchnią miękką i zachowuje się podobnie, jak śnieg luźny suchy, kopny.

    Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/szersze-czy-wezsze-opony
    Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
    Całość macie dostępna pod wyżej wymienionym linkiem na stronie oponeo.pl polecam bo jest tam wzmianka o tym, ze na "czarnym lodzie" też lepiej radzą sobie szerokie opony.

    Do czego zmierzam? Ostatnio widzę, ze sporo osób kombinuje z rozmiarami i wrzuca np 205/60R16 zamiast dedykowanych rozmiarów bo są tańsze i można za podobna kasę mieć opony "lepsze" tzn. z wyższej półki. Początkowo wydawało się to sensownym podejściem, a po przeczytaniu artykułu wyżej zastanawia mnie sens takiej zmiany. Czy oby na pewno opona klasy wyższej 205/60R16 spisze się lepiej od fabrycznej 225/50R17 czy 235/45R18 klasy średniej? Ma ktoś jakiś test lub opracowanie? ADAC kiedyś taki przeprowadził na letnich gdzie oczywiście jasno wynikała wyższość opon szerokich (jedyny sensowny minus szerokich to aquaplaning). Andrzejsr zauważyłem, ze dużo siedzisz w testach widziałeś może taki test porównawczy opon zimowych?
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 18-11-2016 o 16:46

  8. #1628
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dobry artykuł.
    Tomasz Młodawski, menedżer produktu Michelin Polska: Obecnie dąży się do zastosowania identycznego rozmiaru w oponach letnich (w rozmiarach homologowanych przez producentów samochodów) i oponach zimowych. Zwężanie opon na zimę powoduje pogorszenie parametrów trakcyjnych auta, a poprzez zmniejszenie powierzchni styku z drogą - pogorszenie hamowania na mokrej, zaśnieżonej (ubitej) i oblodzonej nawierzchni.

    Dariusz Walisiak, Training Manager w Grupie Goodyear Polska: W przypadku opon zimowych, nie warto jest przechodzić na węższe, kiedy opony letnie posiadają szerokość bieżnika do 205 mm (np. 205/55R16). Kiedy wartość ta jest większa, można rozważyć zmianę szerokości bieżnika na węższy, pamiętając jednak, aby zbytnio nie przesadzić. Węższa opona zimowa będzie posiadać większy nacisk jednostkowy na cm2, dzięki czemu wzrosnąć może jej przyczepność na śniegu. Z tego powodu w sportach samochodowych w przypadku opon kolcowanych, konstruuje się bardzo wąskie opony, aby kolce mocniej wbijały się w śnieg. Węższy bieżnik będzie posiadał równocześnie mniejszą powierzchnię kontaktu z podłożem, co z kolei może pogorszyć jego przyczepność na śliskich nawierzchniach. Montaż węższych opon może spowodować, iż opona w pewnych sytuacjach i przy większej mocy silnika, o wiele szybciej będzie zrywać przyczepność. Systemy takie jak ASR, ABS itd. są ustawiane biorąc pod uwagę zalecane dla danego pojazdu ogumienie. Montaż niewłaściwych opon może sprawić, iż systemy te mogą odbierać niewłaściwe sygnały wynikające z innego zachowania się węższej opony na podłożu. Czasami zdarza się, iż ABS włącza się zbyt często w sytuacjach, w których nie hamujemy zbyt mocno lub kiedy nawierzchnia jest sucha.


    Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/szersze-czy-wezsze-opony
    Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
    Co do niezależnego testu Dębicy HP2 to niestety nic takiego na razie nie istnieje.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #1629
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Kartuzy
    Auto
    159 sw 1.9jtdm qtronic ti
    Postów
    101

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebsob Zobacz post
    Ja mam je drugi sezon (dopiero) w tatusiowozie (225/50/17). Jak na razie złego słowa powiedzieć o nich nie mogę.
    Zobaczymy jak będzie dalej, przy większym zużyciu.
    Też mam je drugi sezon. Na mokrym przód szybko traci przyczepność i wylatuje z zakrętu.

  10. #1630
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    ...Czy oby na pewno opona klasy wyższej 205/60R16 spisze się lepiej od fabrycznej 225/50R17 czy 235/45R18 klasy średniej? Ma ktoś jakiś test lub opracowanie? ADAC kiedyś taki przeprowadził na letnich gdzie oczywiście jasno wynikała wyższość opon szerokich (jedyny sensowny minus szerokich to aquaplaning). Andrzejsr zauważyłem, ze dużo siedzisz w testach widziałeś może taki test porównawczy opon zimowych?
    a na takie testy to się nie natknąłem i aż tak w tematach to nie siedzę, wyłapuję co wydaje mi się praktyczne . Tu też jestem ciekaw, bo byłem latami ofiarą tego - chybna mitu jednak - że zima to wąskie. Ale dlaczego w zasadzie ? Ze skromnego doświadczenia to wcale na 185 jakoś lepiej mi się w 156tce nie jeździło zimą niż na 205 czy teraz 215 szerokościach. I teraz 3cią zimę daję taki sam rozmiar na lato i zimę w 156tce. A taka Mazda na przykład ma tylko jedną szerokość opon mimo różnych felg (17 i 19" mają szerokość 225 w instrukcji i na naklejce i żadnych innych) .
    W dużej części z tego powodu, że czas opon zimowych to w znacznej części jesienna i wiosenna pogoda, bez śniegu.
    W 166tce jest letnia 225 a zimowka - niestety i to był błąd (!) - 205. I znacznie gorzej na tej 205 jest. Ot turla się, ale jakoś pewniej to na tych oponach nie pojadę, nie wspominając o dyskotece lampki ASR przy ruszaniu jak ciut wilgotniej.
    Co do aquaplaningu - jak coś szersze to łatwiej na pewno o niego (szerokim kamykiem lepiej się robi kaczki na wodzie niż wąskim ) , ale z drugiej strony opony mają bardzo szerokie rowki centralne.

Podobne wątki

  1. Jakie zimowe opony 205/55 R16 polecacie?
    Utworzone przez Conquerra w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 06:39
  2. Opony zimowe - jakie polecacie, a jakie odradzacie?
    Utworzone przez Leonine w dziale GT
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 19:32
  3. Jakie opony zimowe do Crosswagona?
    Utworzone przez piotr_alex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 10:38
  4. [164] Jakie opony zimowe do 164
    Utworzone przez ANET w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 11:19
  5. [156] Jakie opony zimowe
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2008, 23:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory